11de oetermarathon op 19 augustus 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
mark 01
Mountainbiker

Post by mark 01 »

Er is 600 en 900 m hoogteverschil ? waar zit het verschil ? Weet er iemand hoeveel terrils en hoogtemeters er in de 80 km zitten . Voor de eerste maal ga ik de 80 km aanvatten . Ben nogal nieuwsgierig
Op de 80km kun je alle 3 de terrils beklimmen. Het verschil tussen 600 en 900 m hoogteverschil is er gekomen, omdat we in het begin van de voorbereiding op deze editie nog niet zeker waren of we het gebied waar de terrils zich bevinden mochten gebruiken.
mark 01
Mountainbiker

Post by mark 01 »

Op de 80 km zijn de terrils zeker opgenomen in het parcours
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

mark 01 wrote:
Op de 80 km zijn de terrils zeker opgenomen in het parcours
Bedankt voor de snelle reactie , een gewaarschuwd man is er hopelijk 2 waard . Zal nodig zijn :lol:
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

hoe ligt het parcours erbij ? Heb nog nooit in deze streek gereden.

denk zondag te komen voor de 80, tenminste, als ik uit mijn bed kan na het feestje op zaterdag. :wink:
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Bijterke wrote:hoe ligt het parcours erbij ? Heb nog nooit in deze streek gereden.

denk zondag te komen voor de 80, tenminste, als ik uit mijn bed kan na het feestje op zaterdag. :wink:
Als het niet teveel regent dan ligt het parcours er redelijk goed bij. Normaal is er in deze periode van het jaar veel losse zand maar die is door de regen goed aangekoekt. Voor de rest ligt er hier en daar een plas, maar daar kan goed omheen gereden worden. Hier en daar is er dus wel wat modder. Dus, ik zou zeggen, eene ideale ondergrond...
Biker_01
Mountainbiker

Post by Biker_01 »

Hemd wrote:
Deze is steiler dan hij op de foto lijkt... maar het zijn vooral de houten balken die er veel de nek omdoen, vooral als ze vochtig zijn
En toch krijg ik gene schrik !!! :lol:
Op de foto lijkt het inderdaad minder zwaar maar als het regent doen die houten balken je inderdaad de nek om
Biker_01
Mountainbiker

Post by Biker_01 »

Ramboke wrote:Gisteren nog naar maasvallei geweest. Het wordt tijd dat ze de hollandse uitbater eens een goei snoeischaar geven, want de terrils zijn serieus begroeid geworden. Als ik tijdens die beklimming een halve bos in mijne derailleur krijg dan... :-&
Moet je gelijk geven men mag inderdaad eens de schaar uithalen
pier
Mountainbiker

Post by pier »

Op de foto lijkt het inderdaad minder zwaar maar als het regent doen die houten balken je inderdaad de nek om[/quote]

Biker_01: Is het mogelijk om naar boven te rijden als je slechts 1 of 2 keer per week gaat rijden? Rij je zelf naar boven ? Je kent blijkbaar de streek daar goed.
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

pier wrote:Op de foto lijkt het inderdaad minder zwaar maar als het regent doen die houten balken je inderdaad de nek om
Biker_01: Is het mogelijk om naar boven te rijden als je slechts 1 of 2 keer per week gaat rijden? Rij je zelf naar boven ? Je kent blijkbaar de streek daar goed.[/quote]

De truk is om zeer rustig te rijden, want de terril is langer dan je denkt. Net voor de eerste terril begint, is er een aanloopstrookje van ne procent of 4 à 5 (gok ik), daar moet je proberen om je hartslag laag te houden, want opeens is er een bocht naar rechts en dan begint de ellende. (ik ben er van overtuigd dat er velen mij op dit aanloopstuk gaan passeren en dat ze na die bocht geparkeerd staan, maar dit geheel ter zijde :wink: )

Dus, gooi hem op de 32 en trap rustig, en probeer te recupereren op de iets vlakkere stukken van de terril, dan raak je normaal boven (als je een goede conditie hebt, want geloof mij, uwe maximum hartslag gaat ge zeker halen!! :P ). Net voor de top van de eerste terril is er een bocht naar links die pokkesteil is. Nu, ieder normaal mens pakt die langs de buitenkant, maar daar ligt teveel grind (en een balk) en uw achterwiel slipt daar dus gegarandeerd weg, dus als ge nog kracht over hebt, dan moet ge die langs de binnenkant pakken (is makkelijker gezegd dan gedaan eerlijk gezegd...)
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

pier wrote:Op de foto lijkt het inderdaad minder zwaar maar als het regent doen die houten balken je inderdaad de nek om
Pier bij ons is er een gezegde we zijn nog nie aan de nief patatte [-o< [-o< [-o< in het ergste geval gaan we gewoon te voet .
Post Reply