Ik was in Ottignies toen ik daar vernam dat het winnende meisje van 13j werd gediskwalificeerd! Het meisje had in de 1ste ronde al een voorsprong van 49sec, maar in de 2de ronde kreeg ze kettingbreuk. Haar vader stond 500m verder en daar is ze zo snel mogelijk naartoe gelopen.Haar pa maakt de ketting, maar is zich niet bewust welke impact dat zal hebben op het verder verloop. Ondertussen komt het 2de meisje voorbij gefietst en duurd het dan nog zeker 2 minuten voor zijzelf kan vertrekken. Als ze aan de aankomst passeerd moet ze nog 3 rondes afleggen met 2 minuten achterstand op het 1ste meisje. uiteindelijk wint ze toch nog met 1 minuut voorsprong!!!
Maar na 10 minuten verneemt ze dat ze wordt gediskwalificeerd omdat haar pa haar ketting heeft gemaakt in de niet daarvoor voorziene zone! Er was naar het schijnt in andere wedstrijden nooit eerder een zone voorzien voor herstellingen.Wat daar is gebeurd, is in andere wedstrijden door anderen ook al gedaan (en nog veel andere dingen ook) hoorde ik zeggen.
Het meisje zakte door haar knieën van verdriet:"HEB IK DAARVOOR ZO HARD GEFIETST"!
De uitleg van de Belgische bond is dat dat het reglement is. Alles moest gebeuren volgens het reglement van de UCI. Nu vraag ik mij af hoe een meisje van 13jaar of ander kind zelf hun ketting of iets anders kan herstellen?!? Dan moeten die kinderen eerst een opleiding van fietsenmaker volgen alvorens mee te doen aan wedstrijden. Dit kan toch allemaal niet! Het zijn toch nog steeds kinderen hé, daar moet iets aan gebeuren!
Volgens mij is "de bond" in fout met hun reglement en is het meisje er het slachtoffer van geworden. Ze zouden haar die trui toch mogen geven, want ze was duidelijk de beste!!!! op die manier motiveer je die kinderen niet. Kinderen moeten nog veel leren, maar er zijn wel andere manieren dan te diskwalificeren om het hun duidelijk te maken wat ze verkeerd doen.
Meisje van 13j wordt gediskwalificeerd op Bk in Ottignies!!!
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- r1sthebest
- Mountainbiker
- nebraz
- Mountainbiker
Tja volgende keer heeft dat meisje een powerlink bij en kan ze haar ketting zelf herstellen.
Maar om eventjes door te gaan op de redeneringen die hier gemaakt worden.
Er zijn veel dingen die ter betwisting kunnen worden gesteld maar dat maakt nu éénmaal deel uit van de sport en dat is voor het meisje in kwestie een goede leerschool.
Als je aan wedstrijden deelneemt wordt je verondersteld de reglementen die van toepassing zijn te volgen en gelden alleen de reglementen van die wedstrijd en kunnen reglementen van andere wedstrijden niet als geldig excuus worden aanzien.
Laten we het eens anders bekijken. Het meisje dat in eerste instantie tweede werd had misschien fits dat haar ketting droog kwam te staan en zo gevoeliger was aan kettingbreuk waarop ze anticipeerde door haar trapfrequentie aan te passen bij het schakelen en zo die minuut verloor op haar opponent.
Ik ga niet zeggen dat dit hier de reden is maar dan hebben we toch een heel ander verhaal.
Nu, in iedere wedstrijd speelt de factor geluk wel ergens mee maar of een organisatie daarom hun reglement moeten verloochenen vind ik wel ver gegrepen.
Volgens mij heeft deze organisatie een terechte beslissing genomen.
Maar om eventjes door te gaan op de redeneringen die hier gemaakt worden.
Er zijn veel dingen die ter betwisting kunnen worden gesteld maar dat maakt nu éénmaal deel uit van de sport en dat is voor het meisje in kwestie een goede leerschool.
Als je aan wedstrijden deelneemt wordt je verondersteld de reglementen die van toepassing zijn te volgen en gelden alleen de reglementen van die wedstrijd en kunnen reglementen van andere wedstrijden niet als geldig excuus worden aanzien.
Laten we het eens anders bekijken. Het meisje dat in eerste instantie tweede werd had misschien fits dat haar ketting droog kwam te staan en zo gevoeliger was aan kettingbreuk waarop ze anticipeerde door haar trapfrequentie aan te passen bij het schakelen en zo die minuut verloor op haar opponent.
Ik ga niet zeggen dat dit hier de reden is maar dan hebben we toch een heel ander verhaal.
Nu, in iedere wedstrijd speelt de factor geluk wel ergens mee maar of een organisatie daarom hun reglement moeten verloochenen vind ik wel ver gegrepen.
Volgens mij heeft deze organisatie een terechte beslissing genomen.
iemand van 13 gaat tijdens een koers ni naar zijn ketting kijken om te
zien of ze droog staat of ni. Die gaat gewoon zo hard mogelijk fietsen.
Maar reglement is reglement.
Als die van den bond het al tijdens de koers wisten dan hadden ze haar moeten laten afstappen. Als ze het pas na de koers te weten zijn gekomen, dan zijn er onnozele klikkers geweest die beter hadden kunnen zwijgen!
Als die van den bond het al tijdens de koers wisten dan hadden ze haar moeten laten afstappen. Als ze het pas na de koers te weten zijn gekomen, dan zijn er onnozele klikkers geweest die beter hadden kunnen zwijgen!
- van_hoof
- Mountainbiker
idd ouders van de 2de die het nie kunnen verkroppen dat hun dochter minder goed is en hupla klikken maarSidi wrote:iemand van 13 gaat tijdens een koers ni naar zijn ketting kijken om te