15/08 VISA Chrono Challenge Geraardsbergen-Pervélo
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- kamikeli
- Mountainbiker
- Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)
Net terug van verkenning van de 60km. Alles ligt er nog vrij goe bij. Enkele passages dienen wel te voet worden gedaan, maar is over korte afstand.
Tijdens technische afdalingen best wel opletten want er hangt enorm veel prikkeldraad in de streek. De gevaarlijke passages worden steeds aangeduid. Wa ook normaal is zeker?
Het zal wel een zwaar tochtje worden
Ik reed achteraan met racing ralph maar een allround band zou misschien toch wa beter zijn geweest. Maar veelal geen probleem ondervonden. De meeste paden lagen er keihard bij.
Tot morgen...
Tijdens technische afdalingen best wel opletten want er hangt enorm veel prikkeldraad in de streek. De gevaarlijke passages worden steeds aangeduid. Wa ook normaal is zeker?
Het zal wel een zwaar tochtje worden
Ik reed achteraan met racing ralph maar een allround band zou misschien toch wa beter zijn geweest. Maar veelal geen probleem ondervonden. De meeste paden lagen er keihard bij.
Tot morgen...
-
stef78
- Mountainbiker
net terug, vroegtijdig... kettingbreuk na 35 km's...
was redelijk op dreef ondanks wegkoers zondag, plus een overbelasting gehad aan beide kuiten maar die pijn was weg...
tot aan de bevoorrading had ik een avg van 21.4.
klote baaldag. zulke dagen wil ik niet te veel meer meemaken.
over de rit niets dan goed mss wel een opmerkingske naar de organisatie toe, mss iets meer pijlkes of beter zichtbaar, want met gekleurde lenzen ziet ge ze haast niet. voor de rest technisch genoeg.
had vele stukken al gereden maar omgekeerd, toen tt van ronse.
weet nu wel waaraan ik moet werken : mijn eigen gewicht en techniek int klimmen trekt ook op ni veel, afbeulen naar beneden toe deste beter.
was redelijk op dreef ondanks wegkoers zondag, plus een overbelasting gehad aan beide kuiten maar die pijn was weg...
tot aan de bevoorrading had ik een avg van 21.4.
klote baaldag. zulke dagen wil ik niet te veel meer meemaken.
over de rit niets dan goed mss wel een opmerkingske naar de organisatie toe, mss iets meer pijlkes of beter zichtbaar, want met gekleurde lenzen ziet ge ze haast niet. voor de rest technisch genoeg.
had vele stukken al gereden maar omgekeerd, toen tt van ronse.
weet nu wel waaraan ik moet werken : mijn eigen gewicht en techniek int klimmen trekt ook op ni veel, afbeulen naar beneden toe deste beter.
-
Buffalo mtb
- Mountainbiker
Post by Buffalo mtb »
Ook net terug en heb het weeral eens gekunnen
Op een km of 10 van het einde moest je net voor de spoorweg links draaien (waar die fiets te koop stond voor 20e) maar stond daar een klein manneke onnozel te dansen en stond blijkbaar net voor die pijl. Ik rechtuit over de spoorweg en een boerenwegel in. Vond het al wat raar dat er geen pijltjes meer stonden, maar omdat er veel sporen van fietsen instonden altijd blijven volgen, tot ik opeens voor afgesloten prikkeldraad stond. Dat was 2,2 km verder(heb gekeken in terugkeren), ik volledig teruggekeerd en dan verder pijltjes gevolgd maar al bij al toch zeker 10min. kwijt en daar ging het klassement
Ben dan toegekomen in 3u35 maar da zal wel geen vette plaats zijn denk ik, spijtig want de benen waren redelijk goed.
Was wel lastig omdat ik volledige tocht alleen heb gereden, denk dat je met deze wind wel mooi voordeel kon halen als je met wat gelijkaardige mannen de tocht aanvatte.
Vond het verder wel een mooi tochtje met enkele leuke passage's en heb mij goed geamuseerd ondanks dat tegenvallertje.
tot de volgende
Op een km of 10 van het einde moest je net voor de spoorweg links draaien (waar die fiets te koop stond voor 20e) maar stond daar een klein manneke onnozel te dansen en stond blijkbaar net voor die pijl. Ik rechtuit over de spoorweg en een boerenwegel in. Vond het al wat raar dat er geen pijltjes meer stonden, maar omdat er veel sporen van fietsen instonden altijd blijven volgen, tot ik opeens voor afgesloten prikkeldraad stond. Dat was 2,2 km verder(heb gekeken in terugkeren), ik volledig teruggekeerd en dan verder pijltjes gevolgd maar al bij al toch zeker 10min. kwijt en daar ging het klassement
Ben dan toegekomen in 3u35 maar da zal wel geen vette plaats zijn denk ik, spijtig want de benen waren redelijk goed.
Was wel lastig omdat ik volledige tocht alleen heb gereden, denk dat je met deze wind wel mooi voordeel kon halen als je met wat gelijkaardige mannen de tocht aanvatte.
Vond het verder wel een mooi tochtje met enkele leuke passage's en heb mij goed geamuseerd ondanks dat tegenvallertje.
tot de volgende
- sintesibrother
- Mountainbiker
Post by sintesibrother »
gestart met een 2 van mijn ploeg.
Maar er kwamen er direct een paar aansluiten (totaal met 7). Na 10 kilometer versnelde er 1 en waren we weg met 4. Daarna versnelde hij nogmaals en waren ik em hem weg na zo'n 15 km.
Constant om beurt kop gereden, ging supper.
Maar dan in de laatste 10 km pijl niet gezien en 2 kilometer verkeert gereden en 4min verloren.
Over de streep gebold in 3u27 en 10de plaats.
Zonder verkeert te rijden was ik 3de.
Op naar langdorp :p
greetz
Supper mooi chrono al was de bepijling soms wel wat te weinig voor een chrono.
Maar er kwamen er direct een paar aansluiten (totaal met 7). Na 10 kilometer versnelde er 1 en waren we weg met 4. Daarna versnelde hij nogmaals en waren ik em hem weg na zo'n 15 km.
Constant om beurt kop gereden, ging supper.
Maar dan in de laatste 10 km pijl niet gezien en 2 kilometer verkeert gereden en 4min verloren.
Over de streep gebold in 3u27 en 10de plaats.
Zonder verkeert te rijden was ik 3de.
Op naar langdorp :p
greetz
Supper mooi chrono al was de bepijling soms wel wat te weinig voor een chrono.
- sintesibrother
- Mountainbiker
Post by sintesibrother »
Op die zefde plaats misreden stom pijlBuffalo mtb wrote:Ook net terug en heb het weeral eens gekunnen![]()
Op een km of 10 van het einde moest je net voor de spoorweg links draaien (waar die fiets te koop stond voor 20e) maar stond daar een klein manneke onnozel te dansen en stond blijkbaar net voor die pijl. Ik rechtuit over de spoorweg en een boerenwegel in. Vond het al wat raar dat er geen pijltjes meer stonden, maar omdat er veel sporen van fietsen instonden altijd blijven volgen, tot ik opeens voor afgesloten prikkeldraad stond. Dat was 2,2 km verder(heb gekeken in terugkeren), ik volledig teruggekeerd en dan verder pijltjes gevolgd maar al bij al toch zeker 10min. kwijt en daar ging het klassement![]()
tot de volgende
grtz