12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

K10 wrote: @moozemeiske... jij was toevallig niet de "nog efkes op de tanden bijten!"-supporter? :lol:
inderdaad... ik moest iets zeggen hé :wink:
hopelijk heeft het een beetje geholpen om die laatste 20 nog tot een goed einde te brengen!

@adri en Julie: op de inschrijvingspagina van chronorace.be was er voor zover ik mij herinner geen sprake van een tijdslimiet maar inderdaad, ik zie dat het op de site van Verviers vermeld staat in de kleine lettertjes, er staat wel niet vermeld dat de pijlen weggenomen worden en je voor de laatste kilometers van het parcours op de weg wordt gestuurd zoals het enkele BrigandsBikers vergaan is die hun eerste chrono-rit reden (ze zijn misschien wel iets te lang bij hun supporters blijven staan :wink:) Ik dacht net dat de 45km iets was voor de recreanten? Voor de 'die-hard' rijders is er toch de marathon van 105? (die mijn Mister T trouwens met glans heeft uitgereden =D> )
tuurlijk kunnen ze daar niet tot 's nachts staan, dit is te begrijpen! Chapeau trouwens voor al die medewerkers! Maar de organisatie heeft de 45 een kwartier later laten starten en zich zeker niet gehouden aan de regel van 12km
soit, dit gezegd zijnde, het was een plezant weekend met mooi weer en een zeer zwaar maar prachtig parcours... er zijn altijd wel verschillende meningen hé

het enige wat ik nog tekort had was...
een handtekening van Roel en Filip op mijnen plaaster! :-D
(maar dat schoon posterke van Tommeke is ook al mooi :wink: )
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

pieterp wrote:enkele fotos hier:
http://rennsport.skynetblogs.be/

Wij hebben de wedstrijd eens vanuit de auto gevolgd ipv op de fiets mee te rijden. Dat was ook leuk.
Mooie foto van Pia, thanks :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

julie wrote:
ATEGEV wrote:Aan zij die zowel gisteren als in september vorig jaar (BK) gereden hebben: waren er veel extra hellingen? Want als ik de tijden van beide wedstrijden vergelijk dan zie ik dat Roel vorig jaar 5 minuten en iet sneller finishte dan Suzy gisteren.
5 minuten verschil kan makkelijk komen door een verschil in terrein, het was waarschijnlijk modderiger dan vorig jaar. Ik dacht niet dat het parcours veranderd was tov vorig jaar.
Volgens Leon Hoenders waren er wel degelijk 'een paar ' extra hellingen voorzien in het tweede gedeelte omdat ze bang waren dat de eersten anders onder de 4u zouden rijden.

@moozemeiske, no hard feelings hoor maar je geeft aan dat er mensen zijn die dit als hun eerste chrono namen.. is wel direct een serieuze klepper om mee te beginnen, dan moet je niet versteld staan dat je jezelf tegenkomt.
Die 45k is helemaal niet een afstandje dat ze "snel voor recreanten ingelast hebben" , het is een afstand die evenveel of zelfs meer hoogtemeters telt en dus stukken zwaarder is dan vele 60-80km lange gevestigde chrono's in Belgie.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Dit ruikt verdacht veel naar geldklopperij...
Gelukkig is er volgend jaar terug de volledige versie van de Bataille des Ardennes, en kan je daar in alle 'rust' een chrono rijden met een hoop van deze singletracks..
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

verviers

Post by tyro13 »

Als 'groentje' (ben wegfietser-toerist) Mijn 2e MTB ervaring opgedaan in Verviers 'Ardenne bleue open trophy 105km dit jaar na vlezenbeek vorige week.(daar een tuimel gemaakt in een zware tuinafsluiting gevolg 11hechtingen in L onderbeen).
Mijn streefdoel was onder de 7U en nog gelukt ook in 6u55.Zoals zovelen stuk gegaan na 8Okm en daar toch een plaats of 15 nog verloren.Krampen tot in mijn oren en volledig gebroken......
Toch een prettig gevoel aan over gehouden op deze prachtige omloop.
Wel moeten vaststellen dat ik op de hellingen vaak te voet stond waar anderen nog reden.(85kg en te weinig techniek) De technische afdalingen gaan mij beter af. :P
berggeitje1
Mountainbiker

Post by berggeitje1 »

Het was een prachtig parcours, lekker zwaar en met enkele mooie technische stukjes. Over het parcours en de medewerkers niets dan lof, maar alles er rond vond ik maar matig hoor. Bijna geen toeschouwers, toen ik aan de finisch kwam waren ze al bezig met het afbreken van het parcours en de promotiestanden. In vergelijking met buitenlandse marathons was dit toch een dure marathon maar mij hoor je niet klagen afzien en genieten doe je overal.
Ik heb mijn doelstelling bereikt een top 100 plaats namelijks de 92ste plaats helaas 1maal plat gevallen en enkele malen problemen gehad met de ketting, maar dat hoort nu eenmaal bij mountainbiken.
Hopelijk wordt het parcours volgend jaar terug opengesteld voor deze marathon.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

marathon is niet de gemakkelijkste sport om volgen als toeschouwer.. ik vond het gebeuren aan de aankomst zelf ook gene vette op zaterdag.. waren er eigenlijk exposanten behalve shimano?
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

Voor de geïnteresseerden. Die ene fotograaf langs de kant was niemand minder dan Joke. De foto's komen heel spoedig online. Nog eventjes wat bijknippen en de pijnlijke grimassen bijwerken en hupla!

Ikzelf vond het best te doen om de marathon goed te volgen als toeschouwer. We zagen de grote kleppers 3 maal voorbijfietsen maar konden makkelijk 6 plaatsen uitstippelen. Alleen hadden we ook oog voor de open wedstrijd en zagen zo de echte helden van de Arennes Blue ook tweemaal voorbij flitsen. Deze flisten komen binnekort zichtbaar. Nog effe geduld.
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Het vrouwke heeft enkele fotokes genomen.
Frischi staat er natuurlijk beter op dan ik. :roll:

http://picasaweb.google.nl/De.Busschere ... 07Verviers
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

De foto's staan eindelijk online! Maar liefst 215 beelden.
Geniet ervan...
http://www.pixagogo.com/9781384225

Groeten, Bert
Post Reply