12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

pacer wrote: ik vond het spijtig dat er weinig supporters publiek was of vergis ik me?
ik was er met ons moeder... we vroegen ons net hetzelfde af...een WK en eigenlijk bijna niks te zien

#-o
uiteindelijk hebben we de start van de 45 km en de aankomst van de elite gezien, vervolgens richting meer gereden en daar nog wat rondgehangen :-? :wink:
@moozemeiske... jij was toevallig niet de "nog efkes op de tanden bijten!"-supporter? :lol:
Last edited by K10 on Mon 13 Aug 2007 18:45, edited 1 time in total.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

nebraz M/29j. wrote:
Magura wrote:
Enfin, ik reed het volledige parcours op zaterdag. Exact 105 km en 2966 hm. Samen met naar de auto en terug 116 km en 3089 hm.
Zondag de Bataille des Ardennes gereden natuurlijk :wink:
201km en 4789Hm op een weekend. :P Niet slecht gedaan zou ik zo zeggen.

En ik volg je idd. Zaterdag voor recreanten en zondag profs. Zo kan je nog de wedstrijd volgen en weet je waar je op de spectaculairste plaats van het parcour staat.
Ze kunnen dan misschien de prijs van de zaterdag ook aanpassen zodat we daar voor een betaalbare prijs kunnen biken. :wink:
Maar voor de organisatie is dat wel weer extra werk en het is al geen sinecure om zoiets op poten te zetten, geloof me vrij. Misschien pijltjes wat langer laten hangen zoals Rode Kogel zei , simpel en efficient. Maar ergens moet er een lijn getrokken worden, het kan niet de bedoeling zijn dat de organisatie tot een kot in de nacht rijders van het parkoers moet gaan oppikken.

@moozemeiske : als er vooraf duidelijk aangekondigd wordt dat 12kph het minimum is, dan moet je je daarnaar houden.
Ik vind wel dat ze de trage rijders dan van het parkoers moeten halen, ttz verbieden om verder te fietsen zoals dit ook in de buitenlandse marathons gebeurd via tijdpoorten. Hard maar realistisch.

Headshot wrote:Hill Factor van tegen de 30 ?????

wat wil dit zeggen?
hoe zijn de indelingen?
HF = HM/KM
julie
Mountainbiker

Post by julie »

A d r i wrote:
nebraz M/29j. wrote:
Magura wrote:
Enfin, ik reed het volledige parcours op zaterdag. Exact 105 km en 2966 hm. Samen met naar de auto en terug 116 km en 3089 hm.
Zondag de Bataille des Ardennes gereden natuurlijk :wink:
201km en 4789Hm op een weekend. :P Niet slecht gedaan zou ik zo zeggen.

En ik volg je idd. Zaterdag voor recreanten en zondag profs. Zo kan je nog de wedstrijd volgen en weet je waar je op de spectaculairste plaats van het parcour staat.
Ze kunnen dan misschien de prijs van de zaterdag ook aanpassen zodat we daar voor een betaalbare prijs kunnen biken. :wink:
Maar voor de organisatie is dat wel weer extra werk en het is al geen sinecure om zoiets op poten te zetten, geloof me vrij. Pijltjes wat langer laten hangen zoals Rode Kogel zei , simpel en efficient.

@moozemeiske : als er vooraf duidelijk aangekondigd wordt dat 12kph het minimum is, dan moet je je daarnaar houden.
Ik vind wel dat ze de trage rijders dan van het parkoers moeten halen, ttz verbieden om verder te fietsen zoals dit ook in de buitenlandse marathons gebeurd via tijdpoorten. Hard maar realistisch.
Headshot wrote:Hill Factor van tegen de 30 ?????

wat wil dit zeggen?
hoe zijn de indelingen?
HF = HM/KM
Ik geef Adri gelijk hier... je kunt als recreant niet aan alles meedoen, zo is het nou eenmaal.
_eli_
Mountainbiker

Post by _eli_ »

Ze hadden wel wat meer prijzen mogen voorzien,
slechts de top5 heeft iets gekregen...
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Ze hadden wel wat meer prijzen mogen voorzien,
slechts de top5 heeft iets gekregen...
Inderdaad, het mocht gerust de top 10 geweest zijn eh. :lol: :wink:
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

enkele fotos hier:
http://rennsport.skynetblogs.be/

Wij hebben de wedstrijd eens vanuit de auto gevolgd ipv op de fiets mee te rijden. Dat was ook leuk.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

wat hoort er niet thuis in het 105 km lange Verviersavontuur:

lange klimmen - steile klimmen - trapjes afdalen - singletracks - dropjes - loodrechte afdaling - snelle afdaling - wortelpaden - riviertje door - platte stukken - oh nee, toch weer niet hetzelfde meer (want dan wist je : terug naar boven) - slijkpaden - rotspaden - slechts drie asfalthellingen , maar telkens met Redoutepercentages - kortom : ultieme Ardennenmarathon

schrap wat niet past.

PS. op de bevoorrading hadden ze duidelijk gespaard (er zijn tt' s van 3,5 euro waar ge bij wijze van spreken voor bijna tien euro gegeten hebt), maar op hoogtemeters hadden ze duidelijk niet gekeken.

PS2 : typische Belgische reflexen : topsport willen organiseren, maar als het er eindelijk van komt (en dat wisten we al een jaar), dan zijn er die het de rug toedraaien.

Pas op : veel van de kritiek is juist, maar:

dit was toch echt marathon hé + jezelf meten met de profs op de dag zelf
= toch waar je het als marathonbiker een beetje voor doet hé
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Aan zij die zowel gisteren als in september vorig jaar (BK) gereden hebben: waren er veel extra hellingen? Want als ik de tijden van beide wedstrijden vergelijk dan zie ik dat Roel vorig jaar 5 minuten en iet sneller finishte dan Suzy gisteren.

Ik heb er dit jaar door een combinatie aan factoren (te lang na de profs - prijs - alternatieven) niet gereden, maar vorig jaar vond ik het een prachtige rit (samen met RHF de mooiste) dus hoop ik dat dit een blijver wordt? Is daar al iets over bekend??
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

pieterp wrote:enkele fotos hier:
http://rennsport.skynetblogs.be/

Wij hebben de wedstrijd eens vanuit de auto gevolgd ipv op de fiets mee te rijden. Dat was ook leuk.
Voila , ik heb al mijn bewijsstuk. :wink:
Sta op foto acht met mijn gezin, dienen langen (long fellow weet je) met lijst deelnemers in de hand.
Morgen schrijf ik mijn verhaal, en heb een pak leuke anekdotes. :lol: :lol: :P :drunk:
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ATEGEV wrote:Aan zij die zowel gisteren als in september vorig jaar (BK) gereden hebben: waren er veel extra hellingen? Want als ik de tijden van beide wedstrijden vergelijk dan zie ik dat Roel vorig jaar 5 minuten en iet sneller finishte dan Suzy gisteren.
5 minuten verschil kan makkelijk komen door een verschil in terrein, het was waarschijnlijk modderiger dan vorig jaar. Ik dacht niet dat het parcours veranderd was tov vorig jaar.
Post Reply