welke mtb,ongeveer 3000€

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik vind het vrij raar dat je in je post spreekt over een epic. Ofwel ga je voor een hardtail, ofwel voor een fully. Ik denk dat je dit eerst duidelijker moet weten, voor je een dergelijke aankoop gaat doen. Waarom wil je eigenlijk een carbon hebben dat je niet meer denkt aan een aluminium.
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

Trevorken wrote:Ik vind het vrij raar dat je in je post spreekt over een epic. Ofwel ga je voor een hardtail, ofwel voor een fully. Ik denk dat je dit eerst duidelijker moet weten, voor je een dergelijke aankoop gaat doen. Waarom wil je eigenlijk een carbon hebben dat je niet meer denkt aan een aluminium.
epic gewoon eens vernoemd omdat ik het frame mooi vind en uiteindelijk draait een fully toch om het comfort en dat is altijd leuk
maar ik ga een fully niet nodig hebben omdat ik nooit zware of hobbelige parcours doe,meestal op baan of soms eens offroad.
en carbon ipv aluminium,de looks en het gewicht :wink:
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

bikegirl wrote:
Trevorken wrote:Ik vind het vrij raar dat je in je post spreekt over een epic. Ofwel ga je voor een hardtail, ofwel voor een fully. Ik denk dat je dit eerst duidelijker moet weten, voor je een dergelijke aankoop gaat doen. Waarom wil je eigenlijk een carbon hebben dat je niet meer denkt aan een aluminium.
epic gewoon eens vernoemd omdat ik het frame mooi vind en uiteindelijk draait een fully toch om het comfort en dat is altijd leuk
maar ik ga een fully niet nodig hebben omdat ik nooit zware of hobbelige parcours doe,meestal op baan of soms eens offroad.
Als het dan om gewicht te doen is kan je mss ook eens naar een scandium kader kijken, de mijne weegt, als ie klaar is, een kleine 8,7kg

KLIK

grtz

Nico
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

Triple Powered wrote:
bikegirl wrote:
Als het dan om gewicht te doen is kan je mss ook eens naar een scandium kader kijken, de mijne weegt, als ie klaar is, een kleine 8,7kg

KLIK

grtz

Nico
dat is echt wel weinig =D>.
mooie fiets :wink:
maar persoonlijk ben ik niet te vinden ivm de kaders
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Zou inderdaad deze is bekijken :

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=38301

Binnen uw budget (standaard dan toch) blijkbaar en een lekker masjien. Die speci evenwaardig klaar zetten gaat je meer kosten!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

bikegirl wrote:wat met de canyon als er iets aan is,moet je die dan terug sturen?
vind een goede en gemakkelijke service ook wel belangerijk.
Als je goede en vooral makkelijke service belangrijk vind zou ik zowieso Canyon al links laten liggen, net als alle andere online aanbiedingen.
Dan ben je idd. beter af bij een degelijke LBS, en voor zo'n bedrag zou ik het zeker niet anders doen. :wink:
bikegirl wrote: en carbon ipv aluminium,de looks en het gewicht :wink:
Carbon voor de looks ok, maar voor het gewicht is het niet nodig... er zijn carbon frames die zwaarder zijn dan alu dacht ik....

Maar zoals ik het lees zijn vooral de "looks" van de fiets belangrijk dus ook een bekend merk? Aangezien je Scott en Speci al aanhaalde...

Welke merken verkoopt jouw LBS?

Persoonlijk zou ik geen carbon MTB kopen maar als het toch ene moest worden en als de looks meetelden zou ik ook voor de Scott Scale gaan, al zou ik een C'dale Taurine 2SL ( http://gb.cannondale.com/bikes/07/ce/mo ... 7FS2S.html) ook zien zitten indien die te krijgen was in mijn buurt....
Kost net over de 3000€ maar met wat korting kom je wel aan 3000€
Last edited by kawa on Mon 13 Aug 2007 15:40, edited 1 time in total.
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

Dr.Gonzo wrote:Zou inderdaad deze is bekijken :

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=38301

Binnen uw budget (standaard dan toch) blijkbaar en een lekker masjien. Die speci evenwaardig klaar zetten gaat je meer kosten!
idd 1 van de kanshebbers,alhoewel ik de canyon ook een knappe mtb vind maar ik heb mijn twijfels over de naservice.
zal ook even bij mijn lbs vragen ivm de speci.
de normale prijzen.
de kader;1699€
vork;geen gedacht van maar ik schat een 600€
de xt 2008; 550€
wielset;219€
stuur,pen en balhoofd;200€
zadel;100€
is 3368€
10% korting moet toch te doen zijn en dan kom ik ook aan ongeveer 3000€
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

mijn lbs verdeelt hoofdzakelijk speci en trek.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

bikegirl wrote: de kader;1699€
de xt 2008; 550€
wielset;219€
Vind je zelf dat die wielset past bij de rest? Persoonlijk vind ik een wielset van 219€ op zo'n frame niet zo'n mooi idee...
bikegirl
Mountainbiker

Post by bikegirl »

kawa wrote:
bikegirl wrote: de kader;1699€
de xt 2008; 550€
wielset;219€
Vind je zelf dat die wielset past bij de rest? Persoonlijk vind ik een wielset van 219€ op zo'n frame niet zo'n mooi idee...
idd gelijk,maar het is om mee te beginnen.
straks word het winter,ander wielsetje in het voorjaar :wink:
Post Reply