RIP Cannondale Taurine Team Custom 88+

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Het schakelen gaat een beetje vlotter dan bij de dual controls; kan natuurlijk zijn omdat alles nu nog splinternieuw en kraaknet is. Bbv het schakelen van de 32 naar de 44 T gaat gewoon soepel en snel. Is bij mijn dc's niet het geval (en die zijn pas nagekeken, opgekuist en nog niet zo lang geleden voorzien van nieuwe kabels).

Tja, die krasjes zijn niet te stoppen he. Heb de bovenbuis laten afplakken bij Cameleon Bike met zo een bike cover. En de rest van de fiets goed 'simoniseren' en verder niet te veel bij stilstaan! Het was vooral de bovenbuis die er erg van had (vooral als er de zon op scheen), maar dat is nu niet meer zichtbaar. Een koersfiets kan je natuurlijk veel langer 'proper' houden, maar zo zitten wij niet in elkaar he! :lol:

Moest je es een TT in de buurt rijden, laat maar iets weten he!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Vorig weekend eindelijk es kunnen wegen: 9,04 kg rijklaar. Ben hier enorm tevreden mee. Had gedacht rond de 9,5 kg uit te komen (gewicht van de losse onderdelen met 'wat' foutenmarge erbij)...
Kan er gerust nog wat gewicht afprutsen (zadelpen is 400 mm lang-zou gerust een 350 mm kunnen zijn-, de zadelpenklem en evt een shadow-XTR). Maar ik vind het goed zo. Heb een goeie mix van lichte(re) maar tegelijk ook betrouwbare onderdelen.
Thx Bruno voor de weging!
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

ik heb gehoord dat je stuur 7cm lager zou moeten zitten dan je zadel , ik heb eens gekeken naar een paar cndls en ik heb gezien dat bij de meeste het zadel bijna gelijk zit is dit door de geometrie of zakt de vering zoveel in ;)
Steven vd Eynde
Mountainbiker

Kwestie van geometrie. Door de headshock hebben ze bij C'dale maar 1 maat van balhoofd en dat heeft natuurlijk ook zijn weerslag op de geometrie. Die vraag werd ook al eens gesteld op het nederlandse forum met een voor mij aannemelijk antwoord:
Ik denk dat je dit op moderne hardtails veel vaker gaat zien. Niet zozeer omdat hardtail rijders het stuur hoger willen hebben, maar door de langere veerweg en vaak daarmee gepaard gaande inbouwhoogte van de voorvork. De voorkant van de fiets komt daarmee omhoog (meestal wordt het frame daarvoor in de geometrie wel gecompenseerd gelukkig), waardoor inderdaad het stuur eerder op dezelfde hoogte komt als het zadel.

Had ik iets groter geweest dan had mijn zadel ook hoger kunnen staan. Ik ben maar 1.65 m klein en dan moet het zadel niet te hoog staan... :( Maar de medium valt redelijk klein uit (kleiner dan vorige generaties van C'dale) zodat ik bijna perfect op de fiets zit. Het enige wat ik overweeg is evt een langere stuurpen.
Last edited by Steven vd Eynde on Mon 13 Aug 2007 12:41, edited 1 time in total.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Wel een mooi gewicht. Ik zit op 9,5 kilo nu, maar ik heb in je speclist al gezien waar het 'em zit..
Zijn die Hope Discbrakes voldoende voor een biker 85 kilo in de ardennen ? Ben voorlopig erg tevreden van de Juicy's, maar zie niet dadelijk waar ik er anders nog veel gewicht ga afpitsen.
Eggbeaters ben ik ni voor te vinden...
Eventueel nog lichtere derailleurkabels, maar dat gaat ni veel opbrengen.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

dat gaat niet veel opbrengen............zo denkt een echte ww-er niet,ik heb al mannen zien nokonkabelkes uitboren om een paar GRAM te winnen...
dat zie ik ook allemaal niet zitten hoor,ik heb al een paar dure tune-spullen naar de knoppen geholpen en mijn budget heeft mij direct genezen van het gevaarlijke(maar o zo plezante) ww-virus
wat die eggbeaters betreft........daar ben ik heel tevreden over,zeker met de titanium shortspindles op sl's(ongeveer 205 gram nu);dat is nog tamelijk betaalbaar en ze rijden heel goed en je kan er altijd inklikken
zadel,crankstel,banden en stuur veranderen en je zit aan 9 kilo... succes
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Jawadde Witten, 9 kilo en een sjik... Machtig schonen velo man, speclist om van te duizelen. Draagt er zorg voor hè
hopelijk kom 'k er a binnenket ish in 't echt mee tegen :-D
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

jimi wrote:dat gaat niet veel opbrengen............zo denkt een echte ww-er niet,ik heb al mannen zien nokonkabelkes uitboren om een paar GRAM te winnen...
dat zie ik ook allemaal niet zitten hoor,ik heb al een paar dure tune-spullen naar de knoppen geholpen en mijn budget heeft mij direct genezen van het gevaarlijke(maar o zo plezante) ww-virus
wat die eggbeaters betreft........daar ben ik heel tevreden over,zeker met de titanium shortspindles op sl's(ongeveer 205 gram nu);dat is nog tamelijk betaalbaar en ze rijden heel goed en je kan er altijd inklikken
zadel,crankstel,banden en stuur veranderen en je zit aan 9 kilo... succes
Zadel is bij SLC Carbonio, crankstel C'dale Carbon SI, banden zijn prima en stuur is ritchey WCS Carbon riser. Check eens in de showroom, maar de vermelde componenten kunnen nauwelijks lichter.
Ben ook 1m96 en 85 kilo dus niet te extreem WW voor mij.
Kader is ook XL, maar dat is geen halve kilo verschil met een medium..
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

stevenvde wrote:Vorig weekend eindelijk es kunnen wegen: 9,04 kg rijklaar.
Knap gewicht, zonder echt de WW uit te hangen!
Ben je tevreden van het zadel, ik ben ook aan het uitkijken naar een alternatief voor mijn Fizik Gobi?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Dieje Gobi was ook niks voor mij. Veel te hard, en te hoog in het midden..
SLC Carbonio is al een stuk beter !!
Post Reply