Frischi heeft te maken gehad met materiaalpech (bron:MTBikers.net), maar welke pech is niet bekendSwannie wrote:Frischknecht eindigde alles behalve goed, weet iemand of die materiaalpech (of iets anders?) heeft gehad?
12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Frischknecht is plat gereden tussen 1e en 2e bevoorrading.
Is aan 2e bev. als allerlaatste bij de licentierijders toch nog gestart : respect voor dat karakter !
Zwitsers : vind er niks eigenaardig aan dat die met zo veel vooraan zaten, dat is toch al jaren zo, zowel op XC als op marathon-vlak. Vind het raar dat iemand zich daar vragen bij stelt. Ga maar eens naar de junioreswedstrijden zien op de wereldbekers, het is raar of zelden dat er een niet-zwitser het podium haalt.
Zij waren met de grootste selectie aanwezig en zij hebben een degelijke jeugdwerking.
Belgische dames : Kim Saenen heeft moeten opgeven aan 2e bevoorrading. Was al een ganse week ziek, maar wou absoluut starten. Maar het was echt niet te doen, die moest voortdurend hoesten dat we soms dachten dat ze erin zou blijven.
Is aan 2e bev. als allerlaatste bij de licentierijders toch nog gestart : respect voor dat karakter !
Zwitsers : vind er niks eigenaardig aan dat die met zo veel vooraan zaten, dat is toch al jaren zo, zowel op XC als op marathon-vlak. Vind het raar dat iemand zich daar vragen bij stelt. Ga maar eens naar de junioreswedstrijden zien op de wereldbekers, het is raar of zelden dat er een niet-zwitser het podium haalt.
Zij waren met de grootste selectie aanwezig en zij hebben een degelijke jeugdwerking.
Belgische dames : Kim Saenen heeft moeten opgeven aan 2e bevoorrading. Was al een ganse week ziek, maar wou absoluut starten. Maar het was echt niet te doen, die moest voortdurend hoesten dat we soms dachten dat ze erin zou blijven.
- nico denderleeuw
- Mountainbiker
-
Den jjag
- Mountainbiker
Aan de inschrijvingen was het even aanschuiven, maar daarna was alles ok.
Stipt om 9uur vertrokken voor 105 km.
De eerste km waren zeer zwaar en glibberig wat leidde tot enkele files.
Het parkoer was wel ok, voor mij wel te zwaar en te technisch vooral de eerste dertig km.
Zowel de bevoorading als de bepijling waren tip top in orde, en dan die seigevers
kan niet beter!
Net toen het parkoer begon te beteren (voor mij althans), iets minder technish
, sloeg het noodlot toe, in de beklimming even voor de derde tijdsopname ( 57km.) sloeg mijn achterder. in men wiel en brak de pat af.
Er zat maar een ding op: te voet verder en opgeven
!
Dit viel wel even tegen maar ja volgende keer beter.
Een proficiat aan allen die deze kanjer uitreden en tot de volgende.
Stipt om 9uur vertrokken voor 105 km.
De eerste km waren zeer zwaar en glibberig wat leidde tot enkele files.
Het parkoer was wel ok, voor mij wel te zwaar en te technisch vooral de eerste dertig km.
Zowel de bevoorading als de bepijling waren tip top in orde, en dan die seigevers
Net toen het parkoer begon te beteren (voor mij althans), iets minder technish
Er zat maar een ding op: te voet verder en opgeven
Dit viel wel even tegen maar ja volgende keer beter.
Een proficiat aan allen die deze kanjer uitreden en tot de volgende.
ik bedoelde dat ze het veel beter doen in de marathon dan in het xc (toch zeker qua wk's): waarom zijn het zo'n goede marathonbikers? mss eenvoudigweg omdat ze meer belang hechten aan die discipline dan bvb. de canadezen, fransen (absalon?) of australiërsBiestie1 wrote: Zwitsers : vind er niks eigenaardig aan dat die met zo veel vooraan zaten, dat is toch al jaren zo, zowel op XC als op marathon-vlak. Vind het raar dat iemand zich daar vragen bij stelt. Ga maar eens naar de junioreswedstrijden zien op de wereldbekers, het is raar of zelden dat er een niet-zwitser het podium haalt.
ik tel overigens maar 10 zwitsers (vs 24 belgen)
De Kevin Van Hoovels niet vergeten !!!cyclon wrote:positief is dat de jeugd het goed deed, met vermeulen als derde belg op de 34ste plaats (al dacht ik dat die dichter zou finishen, is toch zesde in de wb?)
en tim wijnants als 39ste
Is ook nog een belofte, en haalt een zeer zeer mooie 41ste plaats. Deze week komt er wel een verslagje van zijn race (en die van de andere MTB Team Langdorpers) op www.mtbteamlangdorp.be
proficiat
Eerst en vooral aan iedereen die dit uitreed (zowel 45 als 105) een heel dikke proficiat ! Dit was een zware brok mountainbike. Zoals de Bondscoach De Bie het zei dit was echt een zware crosscountry. Maar dan wel op grote afstand.
Voor ons eerste marathon-avontuur, hebben ik en mijn vriendin die aan haar eerste jaar in competitie bezig is, voor de 45 km gekozen. Ook om dat dit onze eerste marathon wedstrijd was heb ik besloten om samen met haar te rijden kwestie van haar wat bij te staan als het eventueel wat minder zou gaan
Maar dit was zeker niet het geval ze heeft een dijk van een wedstrijd gereden en eindigde als 4e dame (18 gestart 13 aangekomen).
De wedstrijd was prachtig, wat een parcours. De uitspraak na de "klim komt het dal" klopte hier niet altijd, soms was het echt blijven klimmen. Ik wist uit cross-country dat de ardennen en de hoge venen prachtig waren maar zo had ik het nog nooit gezien op 45 km was er mischien 10 km buiten het bos. Super technische ondergrond... en ga zo maar door ' twas nie voor niet het WK zeker.
Moe maar voldaan was dit voor ons een SUPER weekend.
Fier op mijn schatje
!!!
Voor ons eerste marathon-avontuur, hebben ik en mijn vriendin die aan haar eerste jaar in competitie bezig is, voor de 45 km gekozen. Ook om dat dit onze eerste marathon wedstrijd was heb ik besloten om samen met haar te rijden kwestie van haar wat bij te staan als het eventueel wat minder zou gaan
De wedstrijd was prachtig, wat een parcours. De uitspraak na de "klim komt het dal" klopte hier niet altijd, soms was het echt blijven klimmen. Ik wist uit cross-country dat de ardennen en de hoge venen prachtig waren maar zo had ik het nog nooit gezien op 45 km was er mischien 10 km buiten het bos. Super technische ondergrond... en ga zo maar door ' twas nie voor niet het WK zeker.
Moe maar voldaan was dit voor ons een SUPER weekend.
Fier op mijn schatje