ben morgen toch benieuwd! Na twee jaar geen tochtjes in deze streek gereden te hebben is het toch weer spannend. Hoop toch op goed wat hoogtemeters en zeker supertoffe afdalingen!! Yihaa!!
Vele sportieve groeten!!
SiMi
12/08/07 TT Loonbeek(Huldenberg)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
De "45" gedaan...relatief zware tocht, vooral de eerste 25 km. Maar dit is eigen aan deze mooie streek. Veel moeite om een tof parcours in dit hinterland uit te stippelen moet men dus niet doen. Op de teller bij aankomst: 53 km.
Een onvoldoende voor de organisatie van deze tocht: chaotisch bij inschrijving, bepijling minimalistisch, geen noodnummer noch identificatie voor de deelnemers, bevoorrading te vroeg (na net geen 16 km) en als het dan toch iets meer kilometers zijn, best een 2de voorzien voor dit soort afstanden en intensiteit. Ook de lus in het parcours (waar vermeld werd dat er fietsers in 2 richtingen reden om dan uiteindelijk terug op het parcours aan te sluiten), was wat verwarrend. Ook origineel: tussen de standen van een rommelmarkt je weg vinden in het Waals-Brabantse om dan de spoorweg over te kruipen.
Volgende keer iets professioneler aub, voor 3 euro (zonder dan nog enige korting als je lid bent van federatie) mag dat wel. Neem een voorbeeld aan de Hoebelbike !
Een onvoldoende voor de organisatie van deze tocht: chaotisch bij inschrijving, bepijling minimalistisch, geen noodnummer noch identificatie voor de deelnemers, bevoorrading te vroeg (na net geen 16 km) en als het dan toch iets meer kilometers zijn, best een 2de voorzien voor dit soort afstanden en intensiteit. Ook de lus in het parcours (waar vermeld werd dat er fietsers in 2 richtingen reden om dan uiteindelijk terug op het parcours aan te sluiten), was wat verwarrend. Ook origineel: tussen de standen van een rommelmarkt je weg vinden in het Waals-Brabantse om dan de spoorweg over te kruipen.
Volgende keer iets professioneler aub, voor 3 euro (zonder dan nog enige korting als je lid bent van federatie) mag dat wel. Neem een voorbeeld aan de Hoebelbike !
- Schijfrem
- Mountainbiker
Ik ben hier vandaag ook geweest fietsen.
Het parcours daar kan ik kort over zijn: dat was PRACHTIG !!!
Mooie streek en altijd veel variatie: veldwegen, mooie klimmen, snelle afdalingen, smalle uitgesleten single-tracks door velden, af en toe een goei vettige strook, ... . Mooi
Over de organisatie van deze TT ben ik helaas minder gelukkig
- Geen signalisatie naar het vertrek, wat rommelige toestanden in die tent.
- Heb geen plan bij de inschrijving zien hangen zodat we een idee kregen in welke richting de tocht ging.
- Geen noodnummer!!!
- Bevoorrading veel te vroeg maar wel OK qua aanbod!
- Zeer karige afpijling! Soms hingen de plastieken pijlen rond een paaltje geplakt waardoor er veel kans was op verwarring, hier en daar op cruciale plaatsen waren er pijlen verdwenen. Enfin dit kan beter.
- 1 povere afspuitstand met veel te weinig druk.
- de opgegeven afstand was niet correct? Ok, je kan er enkele km naast zitten (ik ben ongeveer 1km verkeerd gereden) maar dan nog had ik een totaal van 56 km
. Wat is hier foutgelopen?
Ook veel andere recreanten gezien vandaag:
In Overijse ben ik veel wandelaars tegengekomen (wandeltocht in Overijse), aan het station in Pecrot heb ik mij tussen een brocanterie moeten doorwringen om over de spoorweg te geraken en in de velden van Grez-Dociau ben ik andere MTB-ers tegengekomen die de TT van Malèves-Ste-Marie reden (blauwe O2 bikers pijlen)! Druk vandaag
Enfin, er is nog werk aan de winkel mannen
hier een profiel:

Het parcours daar kan ik kort over zijn: dat was PRACHTIG !!!
Mooie streek en altijd veel variatie: veldwegen, mooie klimmen, snelle afdalingen, smalle uitgesleten single-tracks door velden, af en toe een goei vettige strook, ... . Mooi
Over de organisatie van deze TT ben ik helaas minder gelukkig
- Geen signalisatie naar het vertrek, wat rommelige toestanden in die tent.
- Heb geen plan bij de inschrijving zien hangen zodat we een idee kregen in welke richting de tocht ging.
- Geen noodnummer!!!
- Bevoorrading veel te vroeg maar wel OK qua aanbod!
- Zeer karige afpijling! Soms hingen de plastieken pijlen rond een paaltje geplakt waardoor er veel kans was op verwarring, hier en daar op cruciale plaatsen waren er pijlen verdwenen. Enfin dit kan beter.
- 1 povere afspuitstand met veel te weinig druk.
- de opgegeven afstand was niet correct? Ok, je kan er enkele km naast zitten (ik ben ongeveer 1km verkeerd gereden) maar dan nog had ik een totaal van 56 km
Ook veel andere recreanten gezien vandaag:
In Overijse ben ik veel wandelaars tegengekomen (wandeltocht in Overijse), aan het station in Pecrot heb ik mij tussen een brocanterie moeten doorwringen om over de spoorweg te geraken en in de velden van Grez-Dociau ben ik andere MTB-ers tegengekomen die de TT van Malèves-Ste-Marie reden (blauwe O2 bikers pijlen)! Druk vandaag
Enfin, er is nog werk aan de winkel mannen
hier een profiel:

- cateye
- Mountainbiker
Tocht wat veel veldwegen in het tweede stuk, er zit veel meer in onze streek, maar algemeen wel een mooie tocht.
Soms hingen er helemaal geen pijlen meer op rechte stukken
Moest licentienummer invullen maar toch geen korting
Maar 1 bv na nog geen 18km op een tocht van 54km, dus 36km zonder drinken !Dit ruikt naar geldklopperij en rap iets in elkaar steken.
En vooropgestelde 45km waren er 54km,bijna 10km ernaast is wat veel
Die ene bv in Terlanen was nogal karig,halfgevulde bekers,het was
precies dat ze niet zouden toekomen, maar alles was er wat ik nodig had
Kben hier gaan rijden omdat het kortbij is, en vorig jaar was het goed
Had ik geweten dat er in Maleves st Marie ook een tocht was dan was ik daar gaan rijden, we zijn trouwens een hele tijd op het parcours van die andere tocht geweest (blauwe o2bikers pijlen)
Verslagske volgt nog op http://www.bierkarboys.be
Soms hingen er helemaal geen pijlen meer op rechte stukken
Moest licentienummer invullen maar toch geen korting
Maar 1 bv na nog geen 18km op een tocht van 54km, dus 36km zonder drinken !Dit ruikt naar geldklopperij en rap iets in elkaar steken.
En vooropgestelde 45km waren er 54km,bijna 10km ernaast is wat veel
Die ene bv in Terlanen was nogal karig,halfgevulde bekers,het was
precies dat ze niet zouden toekomen, maar alles was er wat ik nodig had
Kben hier gaan rijden omdat het kortbij is, en vorig jaar was het goed
Had ik geweten dat er in Maleves st Marie ook een tocht was dan was ik daar gaan rijden, we zijn trouwens een hele tijd op het parcours van die andere tocht geweest (blauwe o2bikers pijlen)
Verslagske volgt nog op http://www.bierkarboys.be
Last edited by cateye on Sun 12 Aug 2007 20:10, edited 1 time in total.
Ik moet spijtig genoeg de vorige commentaren bijtreden.
-Bev Veel te vroeg. 2 was zeker beter.
-Geen noodnummer.
-Slechte bepijling, 2 keer verkeerd gereden.
-Afstand! 10 km is wel heel erg veel verschil.
( Je zal maar de 45km voor de eerste keer proberen...
)
Voor de rest... Goed geamuseerd en afgezien door lichte griep.
Goede apres.
Totaal 71,4 km met de verplaatsing bij.
-Bev Veel te vroeg. 2 was zeker beter.
-Geen noodnummer.
-Slechte bepijling, 2 keer verkeerd gereden.
-Afstand! 10 km is wel heel erg veel verschil.
Voor de rest... Goed geamuseerd en afgezien door lichte griep.
Goede apres.
Totaal 71,4 km met de verplaatsing bij.
Ben vandaag ook in Loonbeek gaan rijden en zal me moeten aansluiten bij de vorige posts. Vooral het feit dat er geen noodnummer was stoorde want ge moet maar de pech hebben om in Pecrot ofzo een zwaar probleem te hebben met de fiets.
Na 15km bevoorrading om uiteindelijk na bijna 55km binnen te rijden was een teleurstelling (een geluk dat ik mijne kamelenzak goed gevuld had of ik was 5kg lichter thuis gekomen.
Na 15km bevoorrading om uiteindelijk na bijna 55km binnen te rijden was een teleurstelling (een geluk dat ik mijne kamelenzak goed gevuld had of ik was 5kg lichter thuis gekomen.
-
Lucky22
- Mountainbiker
- Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)
Ben met mijn vrouw ook gaan rijden voor de "45" km.
We zijn zeer laat gestart (10u45) maar op de flyer stond dat je mocht starten tot 11u dus geen probleem.
De toch zelf was echt wel knap : knappe streek en veel afwisseling : toch pittige klimmen en mooie, soms wat technische, afdalingen.
Bepijling hebben we zeker al beter gezien maar we zijn nooit fout gereden (wel soms gedacht van "zitten we nog wel juist" omdat het soms lang duurde voordat we opnieuw een pijltje tegenkwamen)
We zijn als allerlaatste vertrokken en hebben nog een man (en vrouw of 9 voorbijgestoken tot de voorraad welke inderdaad redelijk vroeg kwam). Alhoewel we laat vertrokken waren toch beslist om "maar de 45 km" te doen; tenslitten was het maar 28 km meer. Bleken er uiteindelijk 54 km te zijn
: we hebben het mogen uitleggen aan de babysit
Vanaf de splisting niemand meer tegengekomen : pas dan besefte ik dat er geen noodnummer was : moest er op een gegeven ogenblik geen pijltjes meer gehangen hebben, ik vrees dat we nu nog aan het rijden waren...
Ik treed dus de vorige commentaren bij :
Zeer mooie tocht, redelijke bepijling, te vroege bevoorrading maar absolutely not done : 10 km extra! : in normale omstandigheden zou me dit niet storen maar wanneer je er werkelijk op rekent om op een bep. uur "binnen te zijn" ...
Voor het parcours alleen al komen we wel volgend jaar terug, maar we zullen dan wel wat marge inbouwen
We zijn zeer laat gestart (10u45) maar op de flyer stond dat je mocht starten tot 11u dus geen probleem.
De toch zelf was echt wel knap : knappe streek en veel afwisseling : toch pittige klimmen en mooie, soms wat technische, afdalingen.
Bepijling hebben we zeker al beter gezien maar we zijn nooit fout gereden (wel soms gedacht van "zitten we nog wel juist" omdat het soms lang duurde voordat we opnieuw een pijltje tegenkwamen)
We zijn als allerlaatste vertrokken en hebben nog een man (en vrouw of 9 voorbijgestoken tot de voorraad welke inderdaad redelijk vroeg kwam). Alhoewel we laat vertrokken waren toch beslist om "maar de 45 km" te doen; tenslitten was het maar 28 km meer. Bleken er uiteindelijk 54 km te zijn
Vanaf de splisting niemand meer tegengekomen : pas dan besefte ik dat er geen noodnummer was : moest er op een gegeven ogenblik geen pijltjes meer gehangen hebben, ik vrees dat we nu nog aan het rijden waren...
Ik treed dus de vorige commentaren bij :
Zeer mooie tocht, redelijke bepijling, te vroege bevoorrading maar absolutely not done : 10 km extra! : in normale omstandigheden zou me dit niet storen maar wanneer je er werkelijk op rekent om op een bep. uur "binnen te zijn" ...
Voor het parcours alleen al komen we wel volgend jaar terug, maar we zullen dan wel wat marge inbouwen
- MudZuluFinest
- Mountainbiker
Post by MudZuluFinest »
Moest ik een "die van ons" hebben kon ik het ook uitleggen, veel te laat binnengekomen wegens 20% meer tocht dan aangegeven was. Ik klokte af op 56,6km vanaf de wagen. Toch weer een bangelijke tocht gereden, samen met de coach. Een 2de ravi mocht wel. Maar wie ben ik om te klagen
Goed gereden bro
- EndorFanatic
- Mountainbiker
Post by EndorFanatic »
Organisatie heeft het zichzelf iets te makkelijk gemaakt. Bevoorrading mocht wat later komen. Afpijling kon stukken beter, 2 keer verkeerd gereden. Uit de streek valt veel meer te halen dan wat het parcours nu geboden heeft.
Deze TT krijgt een onvoldoende...
Deze TT krijgt een onvoldoende...