spinning...??

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

ivo wrote:Veel souplesse zit er niet in (daarvoor is het ook te kort). Is meer een doorgedreven intervaltraining.
hangt af van les tot les

lessen van 45 tot 60 min kunnen zowel interval als recuperatie trainingen zijn

winterspinning tot 2 uur lang: je probeert beneden de 140 bpm te blijven (indikatie) op heel rustige ''tranche'' muziek

marathons: 4 tot 6 uur - niet echt interval dus

maw je kan er alle kanten mee uit.

Voor mezelf merk ik dat ik juist vlugger kan draaien op een kleiner verzet sinds ik ik aan spinning doe.
Maar ook het klimmen op een zwaarder verzet kan ik nu langer volhouden.
Last edited by pat17 on Sat 08 Nov 2003 21:22, edited 1 time in total.
Roel
Mountainbiker

Re: Spinning

Post by Roel »

JeKaS wrote:Weet er iemand waar ik dit kan doen in de omgeving Hoeilaart/Overijse/Tervuren?
En is er dan iemand geïnteresseerd om mee te gaan?
Op de Brusselse stw tussen Overijse en Jezus eik is er ergens een fitnesscentrum waar je dat kan doen.....de naam weet ik niet juist meer. Ik doe dit nu één maal per week in Sportopolis Leuven en probeer er een zware kracht-intervaltraining van te maken. Is best wel leuk zo in groep spinnen , maar het nadeel is dat je min of meer "gebonden" bent aan de goesting van de instructeur wat betreft trapfrequentie/duur/......
Guest

Post by Guest »

pat17 wrote:
ivo wrote:Veel souplesse zit er niet in (daarvoor is het ook te kort). Is meer een doorgedreven intervaltraining.
hangt af van les tot les

lessen van 45 tot 60 min kunnen zowel interval als recuperatie trainingen zijn

winterspinning tot 2 uur lang: je probeert beneden de 140 bpm te blijven (indikatie) op heel rustige ''tranche'' muziek

marathons: 4 tot 6 uur - niet echt interval dus

Voor mezelf merk ik dat ik juist vlugger kan draaien op een kleiner verzet sinds ik ik aan spinning doe.
Maar ook het klimmen op een zwaarder verzet kan ik nu langer volhouden.
Wat is het doel van 60 min recuperatie op een spinningfiets? Ben je dan niet goedkoper uit op je eigen fiets of bij slecht weer op een stel rollen. Die haal je er na enkele lessen wel uit. [-X
Na 2 uur zal je wel in 'trance' geraken :D
4 - 6 uur op een spinningfiets???? Is dat voor multimiljonairs die aan deshydratatie lijden? :drunk: We hebben het hier voor alle duidelijkheid toch over hetzelfde hè: een indoor hometrainer met een vliegwiel?
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

4-6 uur is wel heel lang, ik heb ooit eens 3u op een spinningfiets gezeten en ik kan u garanderen das nie niks.ik was nie moe maar mijn benen en vooral mijn kont waren compleet gevoelloos geworden.
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

SPECI wrote:4-6 uur is wel heel lang
Pffff,
'k geloof dat het wereldrecord rond de 50 (vijftig) uur bedraagt.
Elk uur mag men wel 10 minuutjes pauzeren...
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

Die 4 tot 6 uur worden bij Fyzix 1 tot 2 maal per jaar gedaan het eten en drank wordt tot aan de fiets gebracht, heb het echter zelf nooit gedaan want na max 1u30 ben ik zo'n spinningles echt wel beu en naar het schijnt is de intensiteit natuurlijk heel wat lager.......

Ik zie niet echt een groot verschil tussen op rollen rijden (heb hier geen ervaring mee) en op een spinningfiets.... recuperatie op een spinningfiets kan echt wel hoor....
Ik heb er wel al aan gedacht om zo'n Tacx ding te kopen of zelfs een spinningfiets, maar mij kennende staan die meteen aan de kant, ik doe het liever in gezelschap.

Wat de kostprijs betreft: als je voor uw abonnement in de fitness kan spinnen, badmintonnen,tennissen, squashen ,saunaen,douchen en ...fitnessen dan is het echt niet zo heel duur, integendeel (ga 2 tot 3 maal in de week).

Ik denk dat degene die spinning geven bij ons echt wel weten waarmee ze bezig zijn ..... het zijn maw wel verantwoorde trainingen.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik heb namelijk op de site http://www.deschreef.be gezien dat er een keuze is tussen fat burning spinning en nrj boost spinning maar wat is het verschil juist, navenant mijn onregelmatig uurrooster kan ik me een abonnement niet aanschaffen maar zou het toch overwegen om les per les te volgen als men uren overeen komen

Gizmo 8)
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Gizmo wrote:een keuze is tussen fat burning spinning en nrj boost spinning maar wat is het verschil juist
Spinning Fatburner: Gedurende 1 uur wordt aan een gematigde intensiteit gefietst met als doel vet te verbranden.
Zo staat het toch op de site van het Escape Center Gent. Bij de FatBurning wordt er ook gebruik gemaakt van een hartslagmeter. Bij de andere Spinninglessen niet.
ToM5
Mountainbiker

Post by ToM5 »

SPECI wrote:
marzokki (slide!) wrote:( tussen 2 haakjes: wat is spinning eigenlijk? (ik heb de andere spinning-topics eens bekeken en daar gaat het vooral over het nu en dergelijk, maar 'k heb precies niet gevonden wat het feitelijk is) dank u )
das fietsen in groep op zo'n indoor fietske.op muziek
Komt vrijdag avond es ne keer na kasterlee (Technofit) en dan ziede mij bezig (instructie geven) tijdens een leske spinning of as ge zin hebt pakte een koersbroekske en een paar SPD schoenen (of look koers) mee en ge doe es ne keer mee hé :P
Meer info vind je op www.technofit.be of www.spinning.com
Guest

Post by Guest »

pat17 wrote:Die 4 tot 6 uur worden bij Fyzix 1 tot 2 maal per jaar gedaan het eten en drank wordt tot aan de fiets gebracht, heb het echter zelf nooit gedaan want na max 1u30 ben ik zo'n spinningles echt wel beu en naar het schijnt is de intensiteit natuurlijk heel wat lager.......

Ik zie niet echt een groot verschil tussen op rollen rijden (heb hier geen ervaring mee) en op een spinningfiets.... recuperatie op een spinningfiets kan echt wel hoor....
Ik heb er wel al aan gedacht om zo'n Tacx ding te kopen of zelfs een spinningfiets, maar mij kennende staan die meteen aan de kant, ik doe het liever in gezelschap.

Wat de kostprijs betreft: als je voor uw abonnement in de fitness kan spinnen, badmintonnen,tennissen, squashen ,saunaen,douchen en ...fitnessen dan is het echt niet zo heel duur, integendeel (ga 2 tot 3 maal in de week).

Ik denk dat degene die spinning geven bij ons echt wel weten waarmee ze bezig zijn ..... het zijn maw wel verantwoorde trainingen.
Daar heb je gelijk in kan ook alleen maar uitgaan van eigen situatie. Waar ik aan spinning deed vroegen ze 200 Bfr voor een les van een uur. Als je dat dan 4 tot 6 uur moet doen ben je al 25 euro kwijt voor één les. Een goede ergotrainer heb je al voor 300 €, dus dat was vlug teruggewonnen.
Voor een jaarabo fitness (op een ander) betaal ik daarentegen maar 150 €, dus de rekening was vlug gemaakt.
Post Reply