12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

ik ga voor de 45 km dus, met knie is dat genoeg en omstandigheden zullen zwaar genoeg zijn, en moet de soigneur ni te lang wachten.

we vertrekken morgenvroeg naar camping in de buurt om van dit top mtb weekend te kunnen genieten...

see you there!
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

ik word verdorie zenuwachtig #-o :-? :oops: :roll: :drunk:
Guest

Post by Guest »

we vertrekken morgenvroeg naar camping in de buurt om van dit top mtb weekend te kunnen genieten...

see you there![/quote]
Klopt het dat je met de caravan niet dicht bij de start kan staan ?? Op site staat de dichtsbijzijnde camping op 12km ? Dit lijkt me toch een beetje te ver om te kunnen snuiven van de sfeer.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Op de parking van het Factory outlet centre is plek genoeg, maar of je daarop mag kamperen... ?
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

dus de aankomst zal rond de middag geschieden???
kwestie van op tijd daar te zijn :P
The S-man
Mountainbiker

bandenkeuze

Post by The S-man »

Ik ben nog niet ter plaatse kunnen gaan en vraag me dus af welke banden ik zou leggen voor morgen. Ik ga 3sets wielen voorzien. Ik heb volgende banden:

- Michelin dry2
- Specialized Houffalize
- Hutchinson python
- Hutchinson Scorpion

Welke zou ik best leggen? Of welke combinaties?
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Voor NN 2.1 en achter NN 2.1 of RR 2.0. Afhankelijk van de berichten uit het veld vandaag. Als ik de zware passages met slijk e.d. zal passeren zullen er al enkele honderden ( WK deelnemers + snellere recreanten ) doorgereden zijn. Ik verwacht dus wel dat het hier en daar zwaar zal liggen.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Vandaag (zaterdag) de eerste 45 km van het parkoers gedaan.
Veel slijk, maar nooit overdreven, niet dat er echt moet gebaggerd worden. Het is meer de bovenste pel die nu los is.
Wel erg gevaarlijk vond ik het.
Ben op toeristentempo gans alleen gaan rijden, maar toch 2 keer op mijn bakkes gegaan, terwijl ik vorig jaar op de ganse marathon nie gevallen ben.
De stenen en wortels zijn spekglad, of dat tegen morgen nog gaat drogen, betwijfel ik, er was niks wind.
Ik had Nobby Nic's liggen maar had op veel plaatsen niks grip. Dikwijls in de klimmekes van de fiets gemoeten omdat de banden gewoon doorschoven, zo 3 keer uw pedalen rond draaien om 20 cm vooruit te geraken, weet ge wel #-o
In allereerste afdaling lag ik er al, die ligt trouwens heel slecht, ge schuift daar gewoon ongecontroleerd naar beneden.
Daarna op ne schuin aflopende single-track ook nog ens onderuit gegaan op gladde stenen. Resultaat : 2 meter naar beneden van de flank af, landing op een bedje van braamstruiken met mijne kop naar beneden #-o
Moet ge echt eens proberen, om dan terug recht proberen te staan, miljaar ik heb daar zeker 5 minuten aan het klooien geweest eer ik terug recht was !

Na km30 wordt het een pak makkelijker rijden, maar die eerste 30 zijn echt mega-zwaar !

Waar het vorig jaar nog goed bolde en waar ge wa snelheid kon maken, daar is het nu stoempen. En waar het vorig jaar al stoempen was ... tja :roll:

Ik verwacht morgen veel platte banden en veel valpartijen. Nie simpel voor de bandenkeuze, sommige stukken zijn echt modder, andere stroken zijn dan weer perfect te rijden. Ge hebt bovendien grip nodig op die natte stenen, dus weinig druk in de banden maar dan wordt de kans groter op stootlekken op de talrijke scherpe stenen.

Uiteindelijk 49 km gereden (beetje verkeerd incl.), 1500 hms en 3u45 onderweg geweest.

Veel plezier morgen !
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

zoals ik vroeger al eens aanhaalde : de afdaling die aan exact km 10 begint (eerst weipaadje > dan donker bos in) is zeer gevaarlijk - ze is niet steil, en daarom onderschat, maar ligt vol met spekgladde ronde keien, die je van hut naar haar zullen doen bodderen. Knoop het in je oren !
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ben vandaag ook eens naar ginder geweest, m'n inschrijfpakketje gaan ophalen. T-shirt , Q8 bon van 5€ en een paar handschoenen (maat S #-o ) dus ik heb m'n 20€ er bijna uit. :roll:
Alles was vrij rustig, Anna Enocsson ging juist een eindje verkennen en Katrin Schwing was in de ruiten van het Outlet centre aan het checken of haar tressen goed lagen. Voor de rest alleen een servicewagen van Shimano aan de aankomstzone .
Expo ruimte niks van gevonden, ik had daar toch wat meer animo verwacht. Aan de inschrijving alles dik in orde, professioneel geregeld. Er kwamen net een paar bikers terug van een verkenning, ik kon niet zien welke kleur hun fiets had, behalve modder..

Ik rij morgen in Chimay de 100km chrono aldaar. Het zal daar ook nat liggen maar er is daar maar de helft van de neerslag van de streek rond Verviers gevallen.

Ik zit volgende week alweer terug in Theux, Chimay daarentegen..
Last edited by A d r i on Sat 11 Aug 2007 17:52, edited 1 time in total.
Post Reply