Vernieuwde Grand raid cristalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

wie wil mag mijn ticket overnemen...ribben terug geraakt, conditie is niet wat ze moet zijn en mijne moraal zit onder 0.
zie topic 'te koop'

Willy

succes aan allen...hopelijk met goe weer
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Met welke banden rijden jullie de Cristalp ?
Ik denk eraan om vooraan de nieuwe Nobby Nic 1.8 te legge en achteraan de Hutchinson Phyton.
Alle ervaringen zijn welkom !
greetz
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Xes wrote:Met welke banden rijden jullie de Cristalp ?
Ik denk eraan om vooraan de nieuwe Nobby Nic 1.8 te legge en achteraan de Hutchinson Phyton.
Alle ervaringen zijn welkom !
greetz
1.8 vind ik wa smallekes , dan moet ge ze iets te hard opblazen en met die stenen en rotsen is da toch niet confortabel .
Ik zelf neem bij alle hoog gebergte marathon's python's op 2bar .
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Met 2 bar naar boven rijden vindt ik te weinig.
Neem de Michelin ATB Tubeless of met binnenband,
dat weet ik nog niet...
Zet ze toch op 4bar, juist om goed naar boven te bollen.
Naar beneden reken ik op de dubbele vering...
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Ik rijd met een hardtail en heb voor en achter maxxis harddrive 2.1 liggen.
Weet niet of dit wel echt een geschikte band is...?
Ik weeg een kleine 70kg en zal 2.5bar opzetten. Het is namelijk een band met nogal wat ruimte tussen de noppen en té veel druk zou de band gewoon openrijten (via insnijding) bij het remmen op grote scherpe stenen tijdens de afdalingen vrees ik.

2bar is te weinig denk ik. Ik rij normaliter met een goeie 2 bar. En rijd hiermee in ons Belgenlandje nooit lek (door een doorstoot). In juli was ik in Zuid Tirol en ik rijd met deze druk op éénzelfde afdaling (vol stenen) 2 keer lek... #-o
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

Ben zelf met mijn 4 bar op 3 jaar en 22000 km maar 3 keer lek gereden,
waarvan 1x deze morgen toen ik 1km naar de bakker reed (nagel).
Heb toch al een 10-tal buitenbanden versleten op die tijd.

Heb besloten niet tubeless te rijden:
zwaardere tubeless weegt meer dan gewone met binnenband,
en wissel maar een een tubeless onderweg...

Michelin ATB
jo
Mountainbiker

Post by jo »

SKimmie wrote:Ben zelf met mijn 4 bar op 3 jaar en 22000 km maar 3 keer lek gereden,
waarvan 1x deze morgen toen ik 1km naar de bakker reed (nagel).
Heb toch al een 10-tal buitenbanden versleten op die tijd.

Heb besloten niet tubeless te rijden:
zwaardere tubeless weegt meer dan gewone met binnenband,
en wissel maar een een tubeless onderweg...

Michelin ATB
Tubless wisselen , gewoon BB insteken ( ventiel uitprutsen en BB inrammen )

ik giet er wel latex in , rij er nu al enkele jaren mee , zonder latex zal ik al 100keer plat gereden hebben .( ge ziet de puntjes vocht op mijne banden van de latex )
pv007
Mountainbiker

Post by pv007 »

Hi All!

ik twijfel nog tussen de 70km en de 120km, ik weet echt niet wat ik moet doen... Heb vorig jaar de 90km van eigerbike in erbarmelijke omstandigheden (ijskoud, regen, sneeuw) uitgereden, maar moet toch toegeven dat ik echt moe was bij de aankomst. Denk dat ik nu iets beter ben dan vorig jaar, maar is dit wel voldoende om de 120 km van cristalp tot een goed einde te brengen?

thanks for your answer!!
Pieter
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

jo... bedankt voor de info. 'k Hoop dat ik niet te vermoeid ben voor de laatste afdaling!
En voor pv007, niet twijfelen, gewoon doen. Zelfs als de omstandigheden hadden meegezeten tijdens de Eigerbike, dan nog zou je je uitgeput gevoeld hebben.
Bandenkeuze:
dacht eerst ook met Noddy nic 1.8 tubeless, maar heb toch maar gekozen voor de Michelin ATB tubeless (voor en achter) en ne serieuze kwak latex erin.
Wat de bandendruk betreft, weet ik 't nog niet ( tussen de 2.5 en de 3 bar). 'k Zal ginder wel eens eerst een testritje doen en dan beslissen. Ben er toch al een week op voorhand. Ik ga voor zeker, dus hoe meer grip hoe beter.
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Bon ik heb een ander probleem ondertussen ... gisteren is men achterbrug gebroken ...
Vandaag dus naar de lbs en die zegt 80% kans da die donderdagavond gemaakt is, dus donderdagnacht ginder aankome in plaats van woensdagavond.

Kan je daar in de buurt van Verbier deftige fietsen huren waarmee je een tocht als de cristalp mee kan doen ? (voor het geval men fiets niet rijklaar raakt)

Greetz
Post Reply