12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

=D> =D> =D>
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

De prijsdiscussie is een apart topic waard waar men dan naar hartelust mag/kan/moet filosoferen over pirjs-kwaliteitsverhouding van tt's (een soort testaankoop dus) of zin of onzin van mega-evenementen of vergelijkingen maken met andere sporten, enz..

Heel boeiend , nuttig en interessant: ik zal zeker mee dergelijke topic volgen, maar:

ik heb betaald (argument : soms jaren zagen om onze Ardennen en mtb eens aan de wereld te tonen als het schoonste en zwaartse mtb -event + juiste gelijk als de echten eraan meedaoen, maar dan minder snel = uiteraard er aan meedoen), maar...

...wat ik in die laatste dagen naar mijn dag van groot lijden (met lange ij) hier wél wil lezen is:...

hoe ligt het parcours erbij, wat zijn de spectaculairste punten, wanneer doseren en waarom, enz..

wk en mtb : over die combinatie gaan we nu babbelen hoop ik.

(krijg ik nu ook mooie blazende emoticons?)
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Ik heb horen zeggen dat de eerste 40Km het zwaarst zijn, er moeten dan nog 65 gereden worden ?

ik hoop een tijd te kunnen neerzetten van 6:00 als ik geen pech heb onderweg tenminste.
Als dit vergelijkbaar is met Malmedy dan is het mogelijk, maar ik vrees er toch voor.

CU Sunday,

Is er plaats om de Mobilehome neer te gooien, wij vertrekken zaterdag morgend.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Voor wie gaat om er de vedetten te zien.
Hier een lijst van de deelnemers aan het WK marathon
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

jimi wrote:ik had na het bk gezworen om dat nooit meer te doen..........de eerste km's waren dodelijk,als je ziet dat paulissen daar maar 16 gemiddeld had..........
maar als voorbereiding op houffalize zou iuk het mss nog es durven
Oei oei, Paulissen 16 gemiddeld, op de site staat dat ze al degenen onder het laagste gemiddelde van 12 niet in aanmerking komt in de uitslag!
Hopen maar dat we in't begin (zwaarste gedeelte) niet te veel file hebben zodat we het gemiddelde later wat kunnen optrekken.
Enfin als ik binnen de tijd binnen ben (en zonder pech) ben ik al wreed content.
Tot zondag
jo
Mountainbiker

Post by jo »

A d r i wrote:Voor wie gaat om er de vedetten te zien.
Hier een lijst van de deelnemers aan het WK marathon
Denk dat Paer Leon Hector Leonardo ( Colmbia ) of Thomas Dietch ( France ) grote kans hebben op de overwinning . mannen zijn in form .

er zijn veel stevige gasten op de lijst , mannen die ge veel op de buitelandse marathon's tegen komt .
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

@ long fellow
@ dandy
@ alle toeschouwers

Toeschouwers-plaatsen :
hieronder vind je een lijst met auto-bereikbare plaatsen waar de 105 km voorbijkomt. De km-aanduiding is benaderend en geeft je een zicht op de verschillende onderlinge afstanden. Aan de hand van een kaart kan je nu beginnen puzzelen, maar houd er rekening mee dat men omwille van seingevers overal zo maar niet zal kunnen afkorten.
km 2: kruising Tribomont – Sur les Joncs (Lambermont) = juist na 1° lange klim om Verviers te verlaten
6 : Rue Laurent Mairlot (Wegnez) = einde eerste singletrack van 2,5 km lang
8 : Bois Herman (Cornesse)
9 : Fond de Ville (Cornesse)
9,5 : kruising Route de Soiron – Cromhaise (Cornesse)
12,5 : Réfawtay (Pépinster) : op het einde van deze weg komen ze boven na de eerste lange zware klim
14 : Goffontaine (Pépinster) = oversteek N61 beneden in de Vesdervallei
17 : Rue sur le Bois (Banneux) : hier komen ze boven na de tweede lange en zware klim
26 : Route de Tancrémont (Pépinster) = oversteek N666 nabij (ex-)militair domein
30 : Parc des Forges Thiry (Pépinster) = oversteek N690
32 : Rue de la Paix (Pépinster) : afdaling richting N690
35 : kruising Belle Vue – Nids d’Aguesses (Pépinster)
39 : Drève de Maison Bois (Ensival)
42 : kruising Champ des Oiseaux – Chemin de Sainte Marie (Ensival)
43 tot 44,5 : Chemin des Béolies >>> Rue de l’Usine >>> Jamoye >>> Rue Jean Gheur >>> avenue du Tennis (Heusy) = traject door de buitenwijken van Verviers
45 : Rue Fontaine au Biez (Heusy)
46 : kruising Rue Jean Kurtz – Rue Basse Voie (Stembert)
47 : kruising Rue des Faweux – Rue du Beau Vallon (Verviers)
48 : kruising Route des Hautes Fagnes – Rue du Beau Vallon (Jalhay) = oversteek N679
51 : Surister (Jalhay)
54 : Royompré (Jalhay) = doorsteek Hoëgne-rivier, gevolgd door de mooiste ST van het parcours langs de steile flank van de Hoëgne-vallei
68 : kruising Chafour – Foyr (Jalhay) = oversteek N629
69 : kruising Chafour Foyeuru (Jalhay)
71 : kruising Route de la Gileppe – Tigelot (Jalhay) = oversteek N629
88 : Route de la Gileppe :
- parking stuwmeer (hier komen ze boven na de stuwdam)
- of aan Brasserie “Hotel du Lion” = oversteek N629, na spectaculaire afdaling
96 : kruising Louveterie – Halleur (Limbourg) = nabij Hèvremont
97 : Halloux (Limbourg)
99 : Rond Point Jean Mobers (Limbourg)
hier komen ze na een lange afdaling terug in de Vesdervallei, om dan nog een 4-tal klimmen tegen de flanken van de Vesder-vallei te doen > moeilijk te bereiken en best naar de aankomst

en wat zeggen we nu ? MERSIE LOWIE ? (khad al spijt dat ik eraan begonnen was)
FujiMan
Mountainbiker

Post by FujiMan »

Die Lowie toch. Chapeau man.

A propos , men spreekt van 20 tot 30 l/m2 regen voor morgen. Amai.
Het zal weer proper zijn.
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Merçi Lowie. =D> :wink:
A propos, weet ge ook waar de plassen liggen en hoe diep ze zijn ... #-o :roll: :bounce:
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

de deelnemerslijst op chronorace is ook aangepast
Post Reply