Heuvelland - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
Pascie
Mountainbiker
Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini

Post by Pascie »

dhoop wrote:
laat iets weten hoe het is geweest en hoe het parkoers erbij lag [-o<

grtz
Momenteel ligt het er zeer droog bij in het heuvelland. Afgelopen vrijdag 40 km gedaan met onder andere rode berg, kemmel en zwarte berg. Over de bewegwijzering kan ik jammergenoeg niets melden. Want ik volg met name het blosoparcour niet, ben namelijk van de streek.
zwin
Mountainbiker
Location: Scatto Hellium LX & XT , Scatto Comp full XT,Full Ritchey

Post by zwin »

ben de afgelopen 7 dagen 3x geweest en vanuit wervik gestart
groen is bepijling OK =D>
rood is ook OK =D> maar blauw is alles behalve OK stond na 13 km terug waar ik begon! :evil: er zij nammelijk pijltjes verdwenen maar als ge door rijdt kom je plots terug blauwe tegen en zo kwam ik maar aan 13 km, kben dan maar terug naar huis gereden :(
maar met groen en rood heb ik voorlopig genoeg!!!
rood is voor mij 75 km =P~ en groen 65 km =P~ wat voorlopig genoeg is!

greetz zwin
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Net terug van rit rond Kemmel ...

Idem al Kluisberg, direct beginnen met een beklimming, nu, de Kemmelberg ken ik van met de koersfiets, meninge heb ik al zien sterven op de laatste draai linksboven, wist dus wat voor beklimming het was.

Na afdaling Kemmel al groene pijl kwijt, doorgereden tot in t dorpke verder; teruggekeerd, pijl stond op de paal naar links vlak na afdaling, niet goed gekeken, nu ja, 8 km al opgewarmd ze ...

In Dranouter zijn we het spoor kwijtgeraakt. We hebben t festivalterrein gepasseerd en mss hebben ze het paaltje uitgetrokken voor de camions, of een festivalganger, nergens te vinden ...

Dan maar doorgereden naar zwarte/rode berg, en de rode route gevonden en deze dan gevolgd. Alles samen iets van een 45 km.
zwin
Mountainbiker
Location: Scatto Hellium LX & XT , Scatto Comp full XT,Full Ritchey

Post by zwin »

Tubeken wrote:Net terug van rit rond Kemmel ...

Idem al Kluisberg, direct beginnen met een beklimming, nu, de Kemmelberg ken ik van met de koersfiets, meninge heb ik al zien sterven op de laatste draai linksboven, wist dus wat voor beklimming het was.

Na afdaling Kemmel al groene pijl kwijt, doorgereden tot in t dorpke verder; teruggekeerd, pijl stond op de paal naar links vlak na afdaling, niet goed gekeken, nu ja, 8 km al opgewarmd ze ...

In Dranouter zijn we het spoor kwijtgeraakt. We hebben t festivalterrein gepasseerd en mss hebben ze het paaltje uitgetrokken voor de camions, of een festivalganger, nergens te vinden ...

Dan maar doorgereden naar zwarte/rode berg, en de rode route gevonden en deze dan gevolgd. Alles samen iets van een 45 km.

heb de groene al 2 tal keer gereden de laatste week en alle groene pijltjes staan,heb ook bij festival terrein gepaseerd en ben niet misreden

kheb jullie mss tegengekomen? zwarte scatto, alpina helm...

greetz
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Kunt ge eens zeggen waar t pijlke stond bij het festivalterrein? Op dorpskern Dranouter of op splitsing vlak na het festivalterrein?

Echt niet gevonden ze ...

Nee, twas een groene Trek, Grijze Orbea en nen zwarten en roden helm sie denk ik van mijn mederijder ...
dirtymtbiker
Mountainbiker

mtb nieuwkerke

Post by dirtymtbiker »

hallo de mannen van de streek,
Op 26 en 27 oktober komen wij met onze mtb-club naar Nieuwkerke in de Bosgeus.
Nu, wij willen daar zaterdagmorgen en zondagmorgen de streek eens verkennen. We hebben daar wel een mtb kaart van de verschillende routes, maar het zou misschien wel interessant zijn dat een "inboorling" van de streek ons op sleeptouw neemt. Ik peins dat we enkel afgaande op het kaartje en pijltjes redelijk veel verkeerd gaan zitten.
Een kenner vd streek zal hier en daar ook wel wegjes weten, beter dan de afgepijlde.
Voelt er zich iemand geroepen om ons te "begeleiden", graag een seintje.
Wassen kunt ge achteraf bij ons én den après mag je ook meemaken !

Sas Bikers Humbeek
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Mooie zon, denk ik bijmezelf; ik ga ns biken in Heuvelland.

Na 8 km was de leute gedaan, mijn remkabel hangde zodanig slap dat het niet meer lukte, ik heb al veel te veel miserie gehad met v brakes, maa rheb t kapitaal nog niet voor andere remmen.

Nen mens rijdt daarvoor naar Kemmel ...

BTW twas ook enorm druk, veel wandelaars op de paden, opletten geblazen en als uw frings dan niet werken
Gé claxon
Mountainbiker

Post by Gé claxon »

we komen volgend weekend 26/27/28-10 met een delegatie sasbikers naar Nieuwkerke ( de bosgeus ) tips en inlichtingen zijn welkom .
3s
Mountainbiker
Location: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)

Post by 3s »

Ben van plan om binnenkort nog eens de blauwe te rijden (denk ik toch, vertrekt vanuit Nieuwkerke?).
Heb hem vorige zomer gereden en viel goed mee. Nu na enkele vlakke ritjes (beernem, de panne) eens zien hoe het met mijn "fysiek" gesteld is :wink:. Als er iemand zin heeft, 't zal volgende week of de week erop zijn, ergens tijdens een snipperdagje :-D.
Filip287
Mountainbiker

Post by Filip287 »

Vorig weekend de rode lus gereden, ik heb wel de lus naar dikkebus afgesneden wegens tijdsgebrek.

Ik vind het een prachtige route, het is afzien en genieten terzelfder tijd. De afdalingen zijn goed te doen. Ik ben de route in westouter gestart. Dat vind ik beter dan de start in kemmel omdat je daar onmiddellijk de kemmelberg op moet.

De bewegwijzering is ok. Je moet wel soms goed kijken + de kleur van de pijltjes is verbleekt door de zon en vallen daarom soms niet goed op.

Groeten Filip
Post Reply