Hallo dames,
dit weekend ben ik gaan MTB'en met een nieuwe koersbroek van Shimano. Jammer genoeg heb ik onderweg ferm afgezien door de schurende naden van het zeemvel. Eens thuis gekomen bleek dat ik schaafwonden had die mooi de omtrek van mijn zeemvel volgden. Nu vroeg ik me af of die broek gewoon voor de vuilnisbak bestemd is of is er een manier om die naden zachter te maken?
schurende naden van zeemvel in koersbroek
Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
babyzalfkes op de billekes en lies smeren
ik heb het wondermiddel tijdens de bikechallenge ook leren kennen, jammer genoeg was het voor mij te laat. Maar afgelopen zaterdag een ferme klak er tegen en hoelalala een ganse verademing).
Ma als het blijft duren is ofwel de broek iets te groot ofwel van slechte kwaliteit.
ik heb het wondermiddel tijdens de bikechallenge ook leren kennen, jammer genoeg was het voor mij te laat. Maar afgelopen zaterdag een ferme klak er tegen en hoelalala een ganse verademing).
Ma als het blijft duren is ofwel de broek iets te groot ofwel van slechte kwaliteit.
Ik heb ook al erge schaafwonden gehad, maar de laatste tijd niet meer...
Ik vermoed dus dat je achterwerk zich na verloop van tijd een beetje 'zet' naar je zadel
Ik heb 2 hele goeie broeken, eentje van Pearl Izumi en eentje van Assos.
Als ik m'n broek van PI aantrok, dan had ik het na 80km al zeker vlaggen, maar met die van Assos heb ik eigenlijk nooit problemen gehad...
Weg schaafwonden dus, maar nog altijd een pijnlijk achterwerk na lange ritten...
Hoog tijd voor een nieuw zadel (daar kan het dus ook aan liggen hè)...
Ik vermoed dus dat je achterwerk zich na verloop van tijd een beetje 'zet' naar je zadel
Ik heb 2 hele goeie broeken, eentje van Pearl Izumi en eentje van Assos.
Als ik m'n broek van PI aantrok, dan had ik het na 80km al zeker vlaggen, maar met die van Assos heb ik eigenlijk nooit problemen gehad...
Weg schaafwonden dus, maar nog altijd een pijnlijk achterwerk na lange ritten...
Hoog tijd voor een nieuw zadel (daar kan het dus ook aan liggen hè)...
je fietsbroeken niet te groot kopen is ook de boodschap
ikzelf, 1,96m en 98kg,
dacht dat ik bij de vermarc broeken maat 8 moest hebben, zijnde de grootste maat
waarom dacht ik dat? er zijn denk ik niet veel mannen die veel groter of veel meer wegen dan ik
toen ik de laatste keer daar een broek ging uithalen, vroegen ze daar of dat die broek voor mij was,
die mannen begonne daar serieus te lachen met mijne uitleg
volgens hun moest ik maat 5 of 6 nemen,
diene 8 is goed voor mannen met een heel heel dikke buik
ter vergelijking vertelde ze mij, dat tom boonen zijn broeken maat 4 zijn
en naar het schijnt is diene niet zoveel kleiner dan ik,
en naar het schijnt zijn zijn bovenbenen nog dikker dan die van mij
als test heb ik me dan maar een maatje 6 aangeschaft
en tot heden bevalt die broek me wel
ik voel inderdaad dat die wat strakker zit,
doch tijdens het fietsen beweegt die dus niet, wat er tevens voor zorgt dat wrijvingsproblemen geminimaliseerd worden
ter info
in mijn lies en op mijn zitknobbels smeer ik telkens een laagje naqi body screen
dat heeft me tot heden goed geholpen
ikzelf, 1,96m en 98kg,
dacht dat ik bij de vermarc broeken maat 8 moest hebben, zijnde de grootste maat
waarom dacht ik dat? er zijn denk ik niet veel mannen die veel groter of veel meer wegen dan ik
toen ik de laatste keer daar een broek ging uithalen, vroegen ze daar of dat die broek voor mij was,
die mannen begonne daar serieus te lachen met mijne uitleg
volgens hun moest ik maat 5 of 6 nemen,
diene 8 is goed voor mannen met een heel heel dikke buik
ter vergelijking vertelde ze mij, dat tom boonen zijn broeken maat 4 zijn
en naar het schijnt is diene niet zoveel kleiner dan ik,
en naar het schijnt zijn zijn bovenbenen nog dikker dan die van mij
als test heb ik me dan maar een maatje 6 aangeschaft
en tot heden bevalt die broek me wel
ik voel inderdaad dat die wat strakker zit,
doch tijdens het fietsen beweegt die dus niet, wat er tevens voor zorgt dat wrijvingsproblemen geminimaliseerd worden
ter info
in mijn lies en op mijn zitknobbels smeer ik telkens een laagje naqi body screen
dat heeft me tot heden goed geholpen
Aan het zadel kan het zeker niet liggen, met mijn andere broeken heb ik nooit last. Ik heb een speciaal dameszadel. De broek is zeker ook niet te groot, ik denk eerder de zeem te klein maar ik moet dat nog eens vergelijken met mijn andere broeken. Met mijn 1m80 beantwoord ik niet echt aan het doorsnee figuur van een vrouwelijke MTB'ster. Achterwerk wordt voor het fietsen ingesmeerd met uierzalf dus dat trucje kende ik al.
- SteveHillen
- Mountainbiker
Post by SteveHillen »
Als je snel problemen hebt met schuren of wat dan ook een beetje 'uierzalf' tussen de benen en uw probleem is opgelost.
Deze goedkope oplossing is veelgebruikt.
mvg
Steve
Deze goedkope oplossing is veelgebruikt.
mvg
Steve