Sven Nys en de Olympische spelen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

roger wrote:Hoe spreek je dan NYS uit als het niet met een IJ is?De fransen kunnen dat zo mooi zeggen.
Wat heeft dat er nu mee te maken, feit is gewoon dat z'n naam met een Y wordt geschreven en niet met IJ, pikant detailtje, die van z'n vrouw dus wel hé, zoals ik al een aantal keer heb gezegd! Das Isabelle Nijs :-D :-D
Maar wat die uitspraak hier bij komt doen zie ik niet helemaal goed in!
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Nys wil in Maribor MTB-punten sprokkelen

do 13/09/07 - Sven Nys zal zaterdag in Maribor deelnemen aan de wereldbekermanche mountainbike. Nys wil België aan wat extra punten helpen in het landenklassement om volgend jaar eventueel als derde Belg naar de Spelen in Peking te kunnen.
In Maribor, in Slovenië, wordt zaterdag de laatste manche van het WB-seizoen mountainbike gereden. (Belga) Sven Nys zal er ook aan de start staan, en daar zitten de Olympische Spelen voor iets tussen.

Als België op het einde van het jaar in de topvijf van het landenklassement staat, mag het drie mountainbikers naar Peking sturen.

Nys zei eerder dat hij niet naar de Spelen wilde, maar komt dus meer en meer op die gedachte terug, zeker nu hij zich onlangs op het WK kwalificeerde.

In Maribor wil hij punten pakken voor het landenklassement. Daarna haast Nys zich snel terug naar huis, want zondag fietst hij sowieso de veldrit van Erpe-Mere.
Wel wel wel ... =D> 8)
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Nys heeft zich duidelijk mispakt aan het niveau bij mtb, dat in tegenstelling tot cyclocross een mondiale sport is.

Nu die kwalificatie alsnog uit de lucht komt vallen, blijkt het klimaat in Peking toch ineens niet meer zo heet te zijn.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Nys heeft gewoon gesnapt dat mountainbike best wel cool is.

Was zelf niet zo'n fan van de man, maar heb er in Malmedy in de pit een half uur mee staan lullen over fietsen en het parcours, een paar uur later stopte hij boven op het circuit om nog een praatje met me te maken.
Eigenlijk is het wel ne toffe knul......'t ja , hoge bomen vangen veel wind eh. Ik zegde hem dat hij volgend jaar in Houffa MOEST meedoen(ipv al die makkelijke koerskes, wat Malmedy zeker ni was) om respect van ons te krijgen als mountainbiker, hij lachte eens fijntjes......
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

Sven Nys zal zaterdag in Maribor deelnemen aan de wereldbekermanche mountainbike. Nys wil België aan wat extra punten helpen in het landenklassement om volgend jaar eventueel als derde Belg naar de Spelen in Peking te kunnen.
zalig vind ik dat !! =D> =D>
El Perro Diablo
Mountainbiker

Of Topic:

kan dieje zwerm vogels die vlieg van Chimera ni opeten, dan zoek ik wel een kat voor uw vogels......en een hond voor die kat!

Ik word nog gekker van al die wriemelende biestjes op mijn scherm!
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

hij zou zondagmiddag alweer in belgië zijn om erpe-mere te rijden, er zit overigens wel degelijk een prijskaartje vast aan een selectie voor peking:
14: Tot slot: zijn er bepaalde zaken verbonden aan een eventuele deelname aan de Olympische Spelen?

Ja, dit is nog niet expliciet afgesproken met Rabobank, maar uiteraard vinden ze dat geweldig. Indien ik een ticket voor de Olympische spelen zou kunnen bemachtigen zal hier zeker een tegemoetkoming zijn vanwege Rabobank, daar twijfel ik niet aan.
http://www.svennys.com/2007/index.php?o ... &Itemid=10

dat wordt daar in slovenië wellicht een wedstrijd in een wedstrijd tss de Belgen en, in de eerste plaats, de Canadezen

Ranking na WK:

1 1 FRANCE FRA 3947
2 2 SWITZERLAND SUI 2995
3 3 SPAIN ESP 2739
4 5 GERMANY GER 2181
5 4 BELGIUM BEL 2162
6 6 CANADA CAN 1877
7 7 USA 1846

8 8 CZE 1699
9 9 SWEDEN SWE 1658
10 14 DENMARK DEN 1654
zoveelstebiker
Mountainbiker

Post by zoveelstebiker »

Ik vindt het goed dat hij op z'n besslising terugkomt ! Nys = aandacht voor het mountainbiken en dat valt altijd toe te juichen ! Het blijft een op en top sportman die respect heeft voor het mountainbiken.En dat die norm uit de lucht komt vallen durf ik ook niet zeggen.Hij is tenslotte 16 e gefinished en dit voor oa Filip;op een parcours da hem weliswaar ligt , maar toch in deze mondiale sport wil da toch iets zezggen nietwaar ? Ik hoop dat hij inderdaad gaat starten in Peking en hopelijk mss ook in Houffa ! En nu hij nog punten gaat sprokkelen in Slovenie kan je hem niet verwijten da hij niks voor zijn selectie gedaan heeft ...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Ach, Peking is maar een kermis tussen een volkje dat honden eet.

Houffalize is cult voor elke mtb'er en wij hebben geluk dat dat dorpke en event (voorlopig nog) in ons landje ligt!

(Als het aan sommige politiekers ligt is dat binnenkort een buurland, de ardennen......
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

catchup! wrote:Nys heeft zich duidelijk mispakt aan het niveau bij mtb, dat in tegenstelling tot cyclocross een mondiale sport is.

Nu die kwalificatie alsnog uit de lucht komt vallen, blijkt het klimaat in Peking toch ineens niet meer zo heet te zijn.
Als je 16e word op een WK dan heb je je volgens mij niet mispakt en dan komt het ook niet bepaald uit de lucht gevallen :roll:.
Post Reply