Vlezenbeek 03/08 (nacht) en 05/08/2007

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

103

Post by Schoupabiker »

Ik ben om 9 u vertrokken voor de 100 (of moet je zeggen voor de 103). Op dat moment was het reeds 21°C, en het zag er niet naar uit dat het frisser ging worden!
Het eerste stuk viel goed mee, na de eerste bevoorrading de lus van dworp/beersel/huizingen ... dat kroop wel in de kuiten!
Veel mannen gezien die iets sneller zijn teruggekeerd.
Daarna nog "gelijk d'echte" aan de laatste bevoorrading gekomen, en RED plakspul binnengegoten, maar dat gaf wel meer energie dan de grenadine van ervoor. :drunk:
Afin voor de mannen van de cijfers : 103 km, 1141 hm's, gem temp 32° C en max Temp 38° C 8)

Al met al dus vol lof, het mocht 10° C frisser zijn, maar als organisator mag je fier zijn op de inzet en vriendelijkheid van de heel ploeg!!! =D>

PS Ben er ook één tegengekomen die steeds mis reed voor mij, was blijkbaar ook kleurenblind en kon op sommige plaatsen (bv pijl op groter blad) er niks van zien.
Sommige pijltjes waren ook door enkele leukerds verdraaid.
most ugly peter
Mountainbiker

Post by most ugly peter »

Samen met Zwiebertje en Geert een prachtige tocht gereden.
Wel een goede zaak da zwiebertje de pijltjes goed zag hangen, ikke ben dan ook een beetje kleurendoof
Rein
Mountainbiker

Post by Rein »

Proficiat aan de organisatoren van de Hoebelbike.
Tocht was op alle gebied àf ,( mijn bobijntje op het einde ook )

Bepijling : volgens mij goed, alhoewel dat door sommigen wordt tegengesproken, het is natuurlijk niet evident om dit aantal kilometers ( aanbod van verschillende afstanden ) perfect uit te pijlen. Voor diegenen die moeite hadden met de roze/rode pijltjes waren er waar mogelijk groene fluo pijlen op de grond. Dat er nog steeds mensen zijn die er een plezier in vinden om pijltjes te laten verdwijnen of om te draaien is niet de schuld v/d organisatoren, ik dacht trouwens dat er een aanzienlijk aantal mensen v/d organisatie permanent op de omploop waren om eventuele mankementen bij te sturen.

Bevoorradingen : vier uitgebreide bevoorradingen met voor elk wat wils, verschillende dranken, uitgebreid koekenassortiment, watermeloen, banaan en dit alles voor zes euro inschrijving. Wat mij bijzonder opviel was de vriendelijkelijkheid en behulpzaamheid van alle medewerkers.
Prachtig kader (en volk ) aan de tweede bevoorrading , hoeve aan de Herisemmolen, origineel was de laatste post bij Inter-Arbo (tof stukske trouwens in de achtertuin)

Parcours: Ik woon in de streek, fiets er veel, rij alle TT's in de regio maar werd opnieuw verrast met nieuwe toffe wegeltjes. Het stuk tussen station van Huizingen en Halle bv. (stukje singletrack)was voor mij onbekend ondanks het feit dat ik er bijna elke dag met de fiets passeer. het stuk tussen de eerste en derde bevoorrading was echt schitterend ( Huizingen, Dworp, Beersel). Ik denk dat mensen die de streek niet kennen blij verrast waren.

Douche en bikewash kan ik niet over oordelen vanwege niet gebruikt, prachtige locatie voor de apres-bike. Was trouwens content dat ik mij na afloop een beetje in de schaduw kon afkappen want heb op het einde serieus afgezien van de loodzware middagzon...

PS : bedankt aan de gasten die mij bij het binnenrijden v/h domein van Gaasbeek zo vroeg op de morgen op een serenade hebben vergast :-D

Wat mij betreft : tot volgend jaar
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

heb vrijdag de nachttocht gedaan, en kmoet zeggen ferm geamuseerd, we waren om 2u binnen denk ik, ook als laatste vertrokken ook.
mooi parcours , leuke bevoorading, geen kat tegengekomen :-D .
de zondag wou ik de 100 doen , maar zaterdagavond iets te laat gaan slapen #-o spijtig want ik zag het echt zitten.
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Heb voor de eerste keer een nachttocht gereden. Is gewoon super. Beestig plezant is dat, dat ga ik zeker nog opnieuw doen. Spijtig genoeg niet het geschikte licht, ik ga mij is deftig moeten uitrusten. De bepijling, ja, maar 1 keer misreden, was soms moeilijk te zien, maar ik denk dat dat toch vooral kwam door dat kleine lampje op de fiets :-? :-?
Bevoorrading was dik in orde, en zeer vriendelijke organisatie =D>

De zondag niet kunnen meedoen, wegens feestje. Maar volgend jaar hoop ik er zeker weer bij te zijn.

Komen die foto's die getrokken zijn op de nachttocht online?

greetzzzz
gaadvis
Mountainbiker

Post by gaadvis »

idd een zeer mooie tocht, perfecte bevoorradingen, leuke, vriendelijke en zeer behulpzame medewerkers ! =D>
echter jammer vd bepijling, voor iemand met een lichte handicap zoals ik : nl kleurenblindheid. :(
zo'n tocht wordt dan meer een zoektocht dan een MTB rit,
wit, geel, blauw, desnoods appelblauwzeegroen maar geen rood of oranje aub,
deze kleuren gecombineerd op een natuurlijke (groene) achtergrond maakt het bijna onmogelijk voor ons kleurenblinden, om zonder misrijden de weg te vinden,
zeker op een parcours als het deze met vele korte knikjes, doorsteekjes, en onoverzichtelijke veldwegeltjes.
kwam daarbij ook nog dat ik ganse stukken eenzaam en alleen fietste door het mooie zuun en zennelandschap op het 100km parcours, zodra weer samen met 55/80 parcours schoof ik mee met de stroom en was zoeken gelukkig niet meer nodig.
Toffel
Mountainbiker

'k Wist het, hein...

Post by Toffel »

Aan de organisatie van de Hoebelbike:

Gasten, aan wie & hoeveel zuipkaarten moet'k op de Hoebelfeesten trakteren opda ge mij een planneke zou bezorgen van het traject???

't Voetbalseizoen is herbegonnen, en 'k kon er zondag ni bijzijn op wat blijkbaar een weer erg geslaagde toertocht was... Als ge daarom de pijltjes efkes kunt laten hangen (een maand of 3).

Bikewash & douches is ni vandoen want da kan'k thuis ook.
Vlezenbeek ligt ni mijn achtertuin... mijne gansen tuin (6m²) ligt in Vlezenbeek!

We leven op hoop!
Tot volgende week?
Fry
Mountainbiker

Re: 'k Wist het, hein...

Post by Fry »

nikefootball.com wrote:Aan de organisatie van de Hoebelbike:

Gasten, aan wie & hoeveel zuipkaarten moet'k op de Hoebelfeesten trakteren opda ge mij een planneke zou bezorgen van het traject???

't Voetbalseizoen is herbegonnen, en 'k kon er zondag ni bijzijn op wat blijkbaar een weer erg geslaagde toertocht was... Als ge daarom de pijltjes efkes kunt laten hangen (een maand of 3).

Bikewash & douches is ni vandoen want da kan'k thuis ook.
Vlezenbeek ligt ni mijn achtertuin... mijne gansen tuin (6m²) ligt in Vlezenbeek!

We leven op hoop!
Tot volgende week?
Voor mij ook zo e planneke aub
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

heel fijne tocht , en als je zelf al pijltjes hebt gehangen dan weet je dat het niet simpel is ,om de pijl op de goede plaats te hangen .
Er hingen er soms wat te vroeg en soms wat te laat maar ja wij klagen niet ,maar het was wel een opmerking die wij kregen van iemand van hoebelbike op onze tocht , zo zie je maar , niets is perfekt.
tffe verassingen zeker na het station van Buizingen , en heel veel variatie in de bevooradingen ,
BTW wanneer zijn foto s van de zingende ploeg te zien en waar ???
jbo9538
Mountainbiker

Info bepijling fotos website

Post by jbo9538 »

Eerst en vooral merçi, vooral merçi voor de opbouwende kritiek. Onze pijltjes hebben 10 jaar hun dienst bewezen, blijkbaar heeft ook de tand des tijds invloed hierop. Het is een aandachtspunt EN een punt welk al tijdens het opruimen vandaag, = tijdens de gezamelijke maaltijd, ter sprake kwam EN waar we volgend jaar werk gaan van maken.
Wat de foto's betreft deze komen online deze week. Een paar foto's zijn al online op www.editiepajot.be
Tot volgend jaar.
Hoebelbike.
Post Reply