12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
roger
Mountainbiker

Post by roger »

A d r i wrote:Officieel gezien is het volledige parkoers pas open vanaf vrijdag.
Die nummers zijn kontroleposten denk ik.
Want beneden aan de Forges Thiry stond een nummer 46, en dat is toch nog meer dan 46K van daar peins ik.
Hier zie je de nummers die ik bedoel
Image
Adri,het waren andere nummers,zwarte cijfers op bruine achtergrond.Ik denk dat het nog te rijden kilometers zijn.Want bij de eerste doortocht in Verviers zijn er ongeveer een 4Okm gereden.Had ik geweten dat je niet werkte dan hadden we tesamen kunnen gaan.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

ik ben zwaar aan het twijfelen of ik kan rijden met zere knie :roll:

maar ik heb het geld ervoor over, nu hebben we ns een wk in ons land, in de streek die het meest qua mtb parcoursen te bieden heeft en dan wil ik erbij zijn, dit is toch een unieke ervaring.

en volgend jaar bataille hé...
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Iegienie wrote:
FujiMan wrote:Voor deze geldklopperij pas ik . Aan de voorinschrijvingen te zien wordt het zeker geen overrompeling. ( momenteel een 215 deelnemers voor de 105 km en slechts een 60 - tal voor de 45 km ). Verviers shame on you.

Ik volg dan ook de raad van Lowie en ga naar Gomzé-Andoumont voor slechts 8 euro.
Organisatorisch is een WK wel iets totaal anders dan de bataille hoor...

Ergens begrijp ik wel de peperdure prijzen, in het buitenland betaal je ook klassiek vrij veel. Je krijgt dan ook veel meer kwa omkadering, bepijling, veiligheid, etc...

Je moet echter voor jezelf uitmaken of je zoveel geld wilt neertellen voor die ganse show, of dat je kontent bent met wat kalkpijlen, en een bbq worst na de rit... (ikzelf kies alvast voor de bbq worst...).

Ik ben ook ingeschreven voor 105km , Kwa prijs is da vrij normale prijs , in buiteland is het vaak duurder . Komt een pak bij kijken bij zo een WK , zal ook politie , seingevers , ander personeel enz .. , bij dees wedstrijd mag niets verkeerd lopen want dan weet gans de wereld da en da is nie goe voor de reputatie van Belgie . ( als er iets op de bataille gebeurd , verkeerd rijden of geen seingever , dan weet er da maar 1000man )

Het aantal inschrijven kan nog wel de hoogte ingaan denk ik , Heb vernomen dat er voor de echte (voor de trui ) WK 20man ( 20 omdat Belgie organniserend land is ) mag deelnemen , en er zijn er al een goei 60 die het hebben aangevraagd , de bond zal moeten kiezen .
teamspirit
Mountainbiker

Post by teamspirit »

ik pas ook denk ik... vind € 45 echt wel (te) veel... op naar den bataille!!!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Nog tijd tot woensdag om te beslissen. (anders komt er nog eens 10 bij en dan is het echt wel "trop is teveel en teveel is trop")

Pro :
* unieke kans om een WK te rijden in eigen land (ook al is het dan de toeristenversie ervan)
* het puurste, mooiste, strafste mtb-parkoers van ons land (maar dat is het op een andere dag ook :)
* eens aan de start staan met "de echten" is altijd plezant

Contra :
* duur ! jaja in het buitenland is een marathon nog duurder (bv. swiss bike 75 euro, maar deze organisaties met bergredding ed. zijn echt niet te vergelijken !)
* onvermijdelijke files op de single-tracks in het begin (was vorig jaar al een ramp in de eerste klim)
* drukte door teveel volk (alhoewel, als ik hoor dat er nog maar een 350 inschrijvingen zouden zijn ...)
* samen rijden met "de echten" betekent dat alle aandacht naar hen zal uitgaan en wij zullen rijden en finishen voor piet snot

Ik denk nog effe na ... #-o
Sosha
Mountainbiker

verviers

Post by Sosha »

ikzelf vind ik ook dat het veel te duur is. Alles is zogoed als gesponsord.
Wij bikers moeten weer eens diep in ons portefeuille tasten. Waarschijnlijk om de VIP's te kunnen ontvangen.
Het is hier voor alle wedstrijden in België zo. Denk ook maar aan de Flanders Cup en andere cups: 9 euro.
Ze zijn het zelf aan kapot maken. En als Meirhaeghe en Paulissen stoppen met biken dan staan we gewoon nergens meer (met alle respect voor de anderen).
Moeten wegrenners voor de Ronde Van Vlaanderen bij de beloften ook zoveel betalen? Ik denk het niet hoor!!
Bikers zijn de enigen die betalen en betalen. We zouden moeten staken!!
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Biestie1 wrote:Nog tijd tot woensdag om te beslissen. (anders komt er nog eens 10 bij en dan is het echt wel "trop is teveel en teveel is trop")

Pro :
* unieke kans om een WK te rijden in eigen land (ook al is het dan de toeristenversie ervan)
* het puurste, mooiste, strafste mtb-parkoers van ons land (maar dat is het op een andere dag ook :)
* eens aan de start staan met "de echten" is altijd plezant

Contra :
* duur ! jaja in het buitenland is een marathon nog duurder (bv. swiss bike 75 euro, maar deze organisaties met bergredding ed. zijn echt niet te vergelijken !)
* onvermijdelijke files op de single-tracks in het begin (was vorig jaar al een ramp in de eerste klim)
* drukte door teveel volk (alhoewel, als ik hoor dat er nog maar een 350 inschrijvingen zouden zijn ...)
* samen rijden met "de echten" betekent dat alle aandacht naar hen zal uitgaan en wij zullen rijden en finishen voor piet snot

Ik denk nog effe na ... #-o
Dat zal tegenvallen Geert want "de echten" vertrekken een kwartiertje vroeger , maar als je een beetje gas geeft kan je de laatsten nog wel inhalen op 105km denk ik :)

08u15: Start 2007 UCI Wereldkampioenschappen Mountain Bike Marathon 105 km Dames
08u45: Start 2007 UCI Wereldkampioenschappen Mountain Bike Marathon 105 km Heren
09u00: Start Ardenne Bleue Open Trophy 105 km
11u45: Start Ardenne Bleue Open Trophy 45 km

Verder rijden we allemaal op hetzelfde parkoers, en daar is het toch om te doen. maar je hebt wel gelijk als je zegt dat je dat op een andere dag ook nog kan.

ik heb alvast voor de 45 gekozen.. minder druk en toch nog meer dan de moeite waard.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

voor de 45km hoe lang zou je daarop rijden ongeveer?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

De besten moeten daar zeker op 2u15 of minder door zijn.
Speedy Biker
Mountainbiker

Post by Speedy Biker »

Ikzelf en andere brigandsbikers zijn ondertss al een 2tal maanden ingeschreven en dan was het maar 32€. Was duidelijk vermeld op de site van de inschrijvingen dat het vanaf ik denk begin aug duurder werd.
Ik vind ook dat zo een "mega" spektakel wel iets meer mag vragen dan 8€
- Je rijd een WK (open bleue)
- Je krijgt een prachtig parcours (al spreek ik niet uit ondervinding)
- Je hebt meerdere bevooradingen, signaalgevers, goede bepijling met alles op en aan
- Je ontvangt een kaderplaat (aandenken) en een T shirt (aandenken)

Ik ben niet van de organisatie (voor sommigen direct de mond te snoeren [-X ) maar ik vind het zn geld waard.
ndvr Houffamarathon is quasi evenveel als ik me niet vergis

Wij maken der alvast een sportief en familiaal weekend van in Verviers.
Met vrouwen (supporters) en medebrigandsbikers samen in een chalet op 15km van Verviers. En hoe minder inschrijvingen der zijn, hoe minder lang de files zijn aan de singletracks :P En ben ik mss toch nog tegen donker binnen 8)

mvg
Speedy
Post Reply