Dikke proficiat aan beiden.
Transalp 2007
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Het uitrijden van deze is al een overwinning op zichzelf!
- Dirttracker
- Mountainbiker
Post by Dirttracker »
Bedankt mannen voor de felicitaties.
Net terug, ben een beetje teleurgesteld in den Transalp. Was eerder een wegkoers dan een mtb-wedstrijd. Ik heb gewoon niet men ding gekregen dat ik verwachte
. Op den duur kon ik mij gewoon niet meer motiveren om nog te rijden saai saai en nog eens saai ! Kilometers asfalt en af en toe een mtb-baantje ! Het was wel zwaar maar mtb'ken nee dat kennen ze daar niet, als het wat "technisch" begon te worden stapten ze direct van de fiets. Bij technische stukken was het dus eerder een Transwandel Juist de laatste dag was het wat ik vewachte van den Transalp. Mooie klimmen met aaneensluitende singletraks(ruige) naar beneden waar ik voor kwam !
Het camp das ook een speciaal geval
. Elke dag een verassing wat het de volgende dag gaat zijn ! Veel slapen dat doe je daar niet, niet het ideale om te recuperen ! Soms sliepen we in ondergrondse garage met douche erin dan eens een biertent met een houten vloer, een schooltje (wij zaten dan in de knutselkamer) of een grote sporthal met een fantastiche akoestiek ! Op sommige plaatsen stonden maar 2 wc's voor een kleine 500 man..... meer moet ik zeker niet zeggen zeker !
De sfeer was wel super onder de bikers zeker in het kamp. Je leert veel mensen kennen van alle nationaliteiten (rond de 30 als ik me niet vergis)
Met dank aan Gertus voor het nodige kopwerk
Net terug, ben een beetje teleurgesteld in den Transalp. Was eerder een wegkoers dan een mtb-wedstrijd. Ik heb gewoon niet men ding gekregen dat ik verwachte
Het camp das ook een speciaal geval
De sfeer was wel super onder de bikers zeker in het kamp. Je leert veel mensen kennen van alle nationaliteiten (rond de 30 als ik me niet vergis)
Met dank aan Gertus voor het nodige kopwerk
- Luc
- Mountainbiker
Voor mij een minder geslaagde transalp. Tijdens de transalp constant het gevoel gehad maar op 1/2 kracht te kunnen rijden (zelfs optimistisch gesteld), naargelang de etappes volgden, overal maar dan ook overal lichamelijke klachten gekregen. Van enkels over knieën over heupen, onderrug, borstkas, bovenrug, nek, elk spiervezeltje in m'n benen... you name it, i feel it....
Puur op wilskracht dat ding gefinisht tot in Riva, al had ik het gevoel dat dit echt wel de laatste rit was die mijn lichaam nog aan had gekund.
Op de finishers pasta party ben ik het stilletjes afgebold omdat ik me echt te ellendig voelde om mee te feesten, dansen was aan deze kreupele niet meer besteed
Sinds de transalp kan ik amper nog wat rondwandelen of ik ben al kortademig, de pijnen blijven nog steeds aanhouden en ik noem mezelf sinds tac 'de kreupele'.
Eindelijk Zaterdag na bloedonderzoek kon de diagnose dan gesteld worden... blijkbaar maak ik al minstens drie weken klierkoorts door, af te leiden uit enkele factoren in het bloed. De koortsaanval en keelpijnen in de week voor tac zullen de uitbraak geweest zijn. Door te gaan transalpen heb ik me zo de bloedarmoede in gereden maar die waarden zijn zich nu blijkbaar aan het herstellen.
Mixed feelings eigenlijk vooral hierover:
eindelijk een afdoende verklaring waarom ik echt geen meter naar boven kon rijden op tac en waarom alle kwalen die ik de afgelopen jaren heb gehad zich plots terug uitvergroot manifesteerden
Dit betekent waarschijnlijk dat ik nu gedurende een lange periode geen deftige fietstochten meer zal kunnen doen, damn
Langs de andere kant ben je wel blij dat er eindelijk een duidelijke oorzaak gevonden is van datgene je voelt en dat het toch om iets 'niet ernstig' gaat. Time will heal en zo simpel is dat met deze ziekte
Soit, een uitgebreid tac verhaal komt er zeker wel aan, maar momenteel ben ik nogal futloos en heb dus totaal geen zin om dat epistel aan te vatten, biken zelf zegt me momenteel ook niet echt veel dus of ik dat nu zo erg vind dat ik geen serieuze tochten meer kan maken
De mini samenvatting op m'n site over tac dateert nog van voor de klierkoorts diagnose gesteld was, ik pas dat bij gelegenheid nog wel eens aan.
Puur op wilskracht dat ding gefinisht tot in Riva, al had ik het gevoel dat dit echt wel de laatste rit was die mijn lichaam nog aan had gekund.
Op de finishers pasta party ben ik het stilletjes afgebold omdat ik me echt te ellendig voelde om mee te feesten, dansen was aan deze kreupele niet meer besteed
Sinds de transalp kan ik amper nog wat rondwandelen of ik ben al kortademig, de pijnen blijven nog steeds aanhouden en ik noem mezelf sinds tac 'de kreupele'.
Eindelijk Zaterdag na bloedonderzoek kon de diagnose dan gesteld worden... blijkbaar maak ik al minstens drie weken klierkoorts door, af te leiden uit enkele factoren in het bloed. De koortsaanval en keelpijnen in de week voor tac zullen de uitbraak geweest zijn. Door te gaan transalpen heb ik me zo de bloedarmoede in gereden maar die waarden zijn zich nu blijkbaar aan het herstellen.
Mixed feelings eigenlijk vooral hierover:
eindelijk een afdoende verklaring waarom ik echt geen meter naar boven kon rijden op tac en waarom alle kwalen die ik de afgelopen jaren heb gehad zich plots terug uitvergroot manifesteerden
Dit betekent waarschijnlijk dat ik nu gedurende een lange periode geen deftige fietstochten meer zal kunnen doen, damn
Langs de andere kant ben je wel blij dat er eindelijk een duidelijke oorzaak gevonden is van datgene je voelt en dat het toch om iets 'niet ernstig' gaat. Time will heal en zo simpel is dat met deze ziekte
Soit, een uitgebreid tac verhaal komt er zeker wel aan, maar momenteel ben ik nogal futloos en heb dus totaal geen zin om dat epistel aan te vatten, biken zelf zegt me momenteel ook niet echt veel dus of ik dat nu zo erg vind dat ik geen serieuze tochten meer kan maken
De mini samenvatting op m'n site over tac dateert nog van voor de klierkoorts diagnose gesteld was, ik pas dat bij gelegenheid nog wel eens aan.
I know, off-topic, maar euh ... Hoe loop je zoiets op, zo'n klierkoorts ? Jij bent nu al de derde RL op een jaar of vier die met die klierkoorts-miserie opgezadeld zit. Aan 't e-mailen zal 't wel ni liggenLuc wrote:Eindelijk Zaterdag na bloedonderzoek kon de diagnose dan gesteld worden... blijkbaar maak ik al minstens drie weken klierkoorts door, af te leiden uit enkele factoren in het bloed. De koortsaanval en keelpijnen in de week voor tac zullen de uitbraak geweest zijn. Door te gaan transalpen heb ik me zo de bloedarmoede in gereden maar die waarden zijn zich nu blijkbaar aan het herstellen.
Afin, ik hoop dat je weer snel terug in orde bent, hoewel dat naar 't schijnt lang in je lijf kan blijven hangen
- Luc
- Mountainbiker
Het is een virus, vrij besmettelijk. Eens je het virus gehad hebt kan je dit je hele leven doorgeven aan anderen, al ben je blijkbaar niet altijd 'even besmettelijk'. Het wordt doorgegeven via speeksel en wordt ook wel eens de kuskesziekte genoemd. Er zijn twee factoren in je bloed waaruit ze een infectie kunnen afleiden, één factor bepaalt of je de ziekte ooit gehad hebt of nu doormaakt. De andere factor zou enkel in de (langere) beginperiode van je klierkoorts een waarde geven. Bijkomend kan je lever en milt malfunctioneren wat bijkomende complicaties kan opleveren (dit is bij mij niet het geval)
Beperkte uitleg van een leek als ik natuurlijk en alles wat ik uit de dokter zowat heb kunnen lospeuteren.
Momenteel doet het hier wat de ronde denk ik, mijn huisarts heeft de voorbije week nog drie diagnoses op basis van bloedtesten gesteld.
Beperkte uitleg van een leek als ik natuurlijk en alles wat ik uit de dokter zowat heb kunnen lospeuteren.
Momenteel doet het hier wat de ronde denk ik, mijn huisarts heeft de voorbije week nog drie diagnoses op basis van bloedtesten gesteld.
- Luc
- Mountainbiker
Eindelijk is mijn verslagje dan toch ook afgeraakt! http://users.pandora.be/GuldenT/GuldenT/Bike/Index.htm en doorklikken naar 'Stories/TaC 2007.
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
als ik de mindere commentaren lees van de transalp dit jaar ga ik toch eens nadenken wat ik volgend jaar ga doen ... ik had hem graag gereden, maar kilometers baan vreten is niets voor mij (krijg daar koude kriebels van). Miss dat ik terug naar Polen trek waar de laatste dagen tot 90% offroud was en wel zeer technisch (soms een beetje TE eigenlijk, maar daar doen we het voor).
Ik blijf het in ieder geval opvolgen.
Ik blijf het in ieder geval opvolgen.