Heb ook wel intresse om hieraan mee te werken. Mijn kennis :
Ook een fiets van 0 ineen steken ,wielen bouwen , afstellen schijfremmen , hem servicen , etc.
Wat ik niet kan :
-een net gespaakt wiel centeren
-Schijfremmen fatsoenlijk ontluchten
Werk zelf als fietshersteller tijdens vakanties en weekends. 1probleempje : heb niet veel materiaal thuis ( wel de basis waaronder , cranktrekkers ,kettingponsen , etc zeg maar om je fiets ineen en uiteen te halen. )
Sleuteldagen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
mss handig om te vermelden van waar je bent welke regiothomasmb wrote:Heb ook wel intresse om hieraan mee te werken. Mijn kennis :
Ook een fiets van 0 ineen steken ,wielen bouwen , afstellen schijfremmen , hem servicen , etc.
Wat ik niet kan :
-een net gespaakt wiel centeren
-Schijfremmen fatsoenlijk ontluchten
Werk zelf als fietshersteller tijdens vakanties en weekends. 1probleempje : heb niet veel materiaal thuis ( wel de basis waaronder , cranktrekkers ,kettingponsen , etc zeg maar om je fiets ineen en uiteen te halen. )
- KoenVAG
- Mountainbiker
- Location: Merida Matts TFS 900 Vbrakes 20" + Selle Italia C2 GelFlow
GOED IDEEAls er een " workshop" doorgaat is het mss een goed idee om van bepaalde kneepjes een fotoreportage te maken voor diegene die ook willen knutselen maar niet naar de bijeenkomst kunnen komen
de gegevens van de 'leraars' worden momenteel door mij verzameld.mss handig om te vermelden van waar je bent welke regio
Limburg:
Gf biker
West vlaanderen:
focus_wrc
Vlaams brabant:
MTB arno
Antwerpen:
janman (dessel)
Yakke (Wommelgem)
Site opzetten met foto's en howto:
Sennevb
klopt deze balans, KoenVAG ?
Nog lesgevers? zou wel makkelijk zijn om in elke regio iemand te hebben
Gf biker
West vlaanderen:
focus_wrc
Vlaams brabant:
MTB arno
Antwerpen:
janman (dessel)
Yakke (Wommelgem)
Site opzetten met foto's en howto:
Sennevb
klopt deze balans, KoenVAG ?
Nog lesgevers? zou wel makkelijk zijn om in elke regio iemand te hebben
Last edited by sennevb on Sun 05 Aug 2007 15:00, edited 1 time in total.
Onder voorbehoud van een gaatje in mijn agenda te vinden kom ik graag af naar zo'n dag in Limburg.
Ik kan het volgende demo-materiaal meebrengen waar de workshop-goeroe zich compleet op mag uitleven:
- oude XT hollowtech II lagers
- RS judy sl vork van 2001 die nieuwe olie en o-ringen nodig heeft (breng ze wel zelf mee
)
- setje oude 9-speed wielen
- kapot frame waar de trapas in vast zit
- BB-UN trapas
De meeste basisdingen heb ik wel al onder de knie dus ik ben geinteresseerd in de geavanceerdere topics (vork opensmijten, pedaal-lagers opnieuw smeren, schijfremmen onluchten,...)
Ik wil ook gerust meehelpen om de fotoreportage te maken.
Ik kan het volgende demo-materiaal meebrengen waar de workshop-goeroe zich compleet op mag uitleven:
- oude XT hollowtech II lagers
- RS judy sl vork van 2001 die nieuwe olie en o-ringen nodig heeft (breng ze wel zelf mee
- setje oude 9-speed wielen
- kapot frame waar de trapas in vast zit
- BB-UN trapas
De meeste basisdingen heb ik wel al onder de knie dus ik ben geinteresseerd in de geavanceerdere topics (vork opensmijten, pedaal-lagers opnieuw smeren, schijfremmen onluchten,...)
Ik wil ook gerust meehelpen om de fotoreportage te maken.