Vlezenbeek 03/08 (nacht) en 05/08/2007

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
driekes
Mountainbiker

Post by driekes »

Gadgetman wrote:Toffe nachttocht. Loont de moeite te vertrekken wanneer het nog wat klaar is. Was niet te warm; de geur van hooi en het geluid van pikdorsers laat op het veld. Gorgeous. Struiken, bramen etc horen nu eenmaal bij MTB. Goede bevoorrading op originele locatie. Bravo ! Bepijling kon veel beter.
Volgende bemerking nog: sommigen komen naar een avondtocht zonder licht. Shame on you !
En wat licht betreft: geen concessies, koop goed materiaal, het loont echt de moeite als het donker is. Heb zelf de Trecklock LS 735 halogeen lamp gekocht bij Decathlon. Vier kleine batterijen moeten erin. Werkt uitstekend. Geen oplaadbare batterijen gebruiken, want mijn deze lieten het al snel afweten. Gelukkig had ik ook echte batterijen mee.
Aan de bepijling zullen we volgende keer zeker meer aandacht schenken.

Maar een goede verlichting is een noodzaak om een nacht TT te rijden.
Deze kunnen wel eens duur uitvallen, vooral als je naar HID gaat.
Mits wat handigheid en tijd kan je voor niet veel geld zelf een verlichting maken. Hier kan je al wat ideetjes opdoen. http://www.4bikers.be/forumSMurF/index. ... pic=2370.0
http://myfwyc.org/bikeled/DIY_LED_Bike_ ... Guide.html

Ik heb zelf een verlichting met LED's gemaakt. Man, dat geeft licht. Het verbruikt ook veel minder dan halogeen.

grt,

Hendrik
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Oei,ik ben hier precies den eersten voor replic te geven?
Misschien zijn ze nog allemaal aan het bekomen van de inspanningen?
Voor mijn eerste deelname aan deze is er maar een woord toepasselijk:
SSSSSSSSSSSCHITEREND =D> =D> =D>
Later nog wat meer uitleg,nu nog even profiteren van deze Spanje-toestanden! 8)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

zwiebertje wrote:Oei,ik ben hier precies den eersten voor replic te geven?
Ik was nog op weg naar huis met de bike! Kwestie van wat bij te trainen ben ik van Vlezenbeek nog naar huis gebold. Het ging goed vandaag. Na de baaldag in Deftinge vorige week had ik er geen goed oog in, maar de 103 km's zijn zeer goed meegevallen. Op sommige momenten was het wel echt drukkend warm. Als we zo in de open velden zaten tussen de bermen... :oops: Na ongeveer 65 km waren de zwaarste stukken voorbij.
Prachtige tocht; vond dat het beter in mekaar zat dan vorig jaar. De bevoorradingen waren dik in orde!
Tot volgend jaar!
ivan
Mountainbiker

Post by ivan »

driekes wrote:
Gadgetman wrote:Toffe nachttocht. Loont de moeite te vertrekken wanneer het nog wat klaar is. Was niet te warm; de geur van hooi en het geluid van pikdorsers laat op het veld. Gorgeous. Struiken, bramen etc horen nu eenmaal bij MTB. Goede bevoorrading op originele locatie. Bravo ! Bepijling kon veel beter.
Volgende bemerking nog: sommigen komen naar een avondtocht zonder licht. Shame on you !
En wat licht betreft: geen concessies, koop goed materiaal, het loont echt de moeite als het donker is. Heb zelf de Trecklock LS 735 halogeen lamp gekocht bij Decathlon. Vier kleine batterijen moeten erin. Werkt uitstekend. Geen oplaadbare batterijen gebruiken, want mijn deze lieten het al snel afweten. Gelukkig had ik ook echte batterijen mee.
Aan de bepijling zullen we volgende keer zeker meer aandacht schenken.

Maar een goede verlichting is een noodzaak om een nacht TT te rijden.
Deze kunnen wel eens duur uitvallen, vooral als je naar HID gaat.
Mits wat handigheid en tijd kan je voor niet veel geld zelf een verlichting maken. Hier kan je al wat ideetjes opdoen. http://www.4bikers.be/forumSMurF/index. ... pic=2370.0
http://myfwyc.org/bikeled/DIY_LED_Bike_ ... Guide.html

Ik heb zelf een verlichting met LED's gemaakt. Man, dat geeft licht. Het verbruikt ook veel minder dan halogeen.

grt,

Hendrik
Ik ben met 2 vrienden om 22.45 u aan de tocht begonnen.
Met een degelijke verlichting + 3 paar ogen niet eenmaal verkeerd gereden.
De moeilijke passage tussen de prikkeldraad vonden wij ook wel te gevaarlijk, en op een 2tal plaatsen mocht de snoeischaar wel eens gebruikt zijn.
Toch een van de meest selectieve nachttochten die ik de laatste jaren gereden heb.
Prachtig landelijk karakter en originele bevoorrading.
Tot nog eens =D>

Met genegen groeten
Ivan
Gadgetman
Mountainbiker

Post by Gadgetman »

Leuke & prachtige tocht de 55 km. Prachtige streek rond Brussel. Bepijling en bevoorrading dik in orde, al mocht de eerste bevoorrading best wat vroeger komen dan 28 km. Ook nog bedankt voor de gratis boom en drinkbus. Tot volgende keer, idem avondtocht.
alain
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Post by alain »

Vandaag voor de eerste maal gestart voor een tochtje in de streek
Aangenaam verrast over het parcours met name in het bos rond Halle( redelijk heuvelachtig )
De warmte was de grootste spelbreker op sommige momenten ind e mais was het niet te doen.
Ik heb er veel zien sterven op de fiets.
Ben benieuwd hoe het was met de persoon die gevalllen was in de afdaling naar de manege ( afgevoerd per ziekenwagen )
Ben zelf overkop gegaan op een plat stuk toen er ineens file was en ik niet meer op tijd kon remmen
Gelukkig had ik mijn helm op en enkel wat hoofdpijn door de val
De après was ook in orde met name de Lindemans van het vat

Tot volgend jaar !!!!!!

Grtz
Alain
OmaFiets&co
Mountainbiker

Post by OmaFiets&co »

De verre verplaatsing vanuit Deinze bleek zeker de moeite waard! Het is wel aangewezen vroeger te starten dan 9u voor de langste afstand. Toch waren alle bevoorradingsposten nog ruim van eten en drank voorzien - wat in dit snikhete weer niet altijd goed te berekenen valt. Opvallend was het vriendelijk onthaal aan start, bevoorradingsposten en aankomst. Het parcours was schitterend, maar zwaar, vooral door de warmte. Gelukkig was er regelmatig een passage door de koelere bossen. Na een aangename douche en een frisse Lindemans tevreden terug naar huis.
Bedankt en tot volgend jaar!
PS heeft er iemand een idee van de hoogtemeters, het moeten er aardig wat geweest zijn!
jbo9538
Mountainbiker

Val

Post by jbo9538 »

Wat de hoogtemeters betreft is er sprake van 1100, als iemand dit kan bevestigen ..
Ivm de persoon die gevallen is => blijft tot morgen in observatie. Blijkbaar wat kneuzingen en geen hersenschudding waarvoor gevreesd.
Jan.
jbo9538
Mountainbiker

Welbedankt

Post by jbo9538 »

Aan ALLE deelnemers welbedankt voor jullie deelname en lovende reactie's. De vele uren en dagen werk, alle problemen ivm vergunningen enz... vergaan hierdoor in het niets.
Hoebelbike.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Ik had op de 100km 2815 stijgende hoogte meters. Practige tocht, maar bij momenten toch wel schandalig slechte bepijling. Ikzelf ben 4X verkeerd gereden. Ik kwam dan ook aan met 107km. Anders schitterend in orde. Tot volgend jaar.
Post Reply