ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

laat da wa kriebelen, da gaat ook over (alleen nie te heet douchen)
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

uncle sam wrote:Om het netelgevoel direct weg te hebben moet je een ajuin pellen en erover wrijven ;)
dus vanaf nu iedereen met ne ajuin in zijn achterzak op weg :bounce:
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

bij mij zijn't altijd komieke crashes dat ik meemaak.

Ik ging es met vrienden gaan biken en het begon goed te regenen, op een bepaald moment reden we van de baan een klein krierke in; ik zei tegen mijn maat "goe kijken, watch and learn!"

Ik had het nog niet helemaal gezegd of ik gleed weg met mijn voorwiel, en ik schoof op mijn beide knieën da krierke naar beneden.

Geen blessures gehad.

Zo reed ik vorig jaar de TT van Voormezele en op een bepaald moment begonnen we aan die offroad afdaling langs de Kemmelberg.

Wat gebeurde er? Mijn achterwiel raakte los (vraag me niet hoe dat gebeurde), met als gevolg een luide kreet: "Wow Sh*t!!!" en de doorns binnen.

En mijn laatste 2 crashes waren in Houffalize, opnieuw hilarisch;

Tijdens een ritje op de Geel 1 reden er een paar vrouwkes op dat traject, na ongeveer 11 km (richting het einde van de rit) reed ik in hun wiel (ja sorry, maar 't waren schoontjes), we moesten plots rechts afslaan zodanig dat we in een bos in moesten waar ze bomen aan het ontginnen waren... Ik volledig gefocused op het extreem schoon zicht voor mijn neus. Gevolg nooit die natte wortels en takken zien liggen... Het resultaat kun je eral bij naaien denk ik e :wink:
Gewoon efkes het vat op de realiteit kwijt maar snel was ik weer goed om verder te rijden.

Als je van het hotel Ol Fosse d'Outhe komt richting de dorpskern heb je daar een paar opeenvolgende vluchtheuvelkes, dus ik vulle pulle erover jumpen, plotseling schoot ik uit mijn pedalen, toen ik neerkwam dokte mijn bovenbuis ergens waardat het veel pijn deed, we zullen zien of ik kinderen kan krijgen he, zoniet weet ik de reden :wink:
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

.::Andy::. wrote: Gevolg nooit die natte wortels en takken zien liggen... Het resultaat kun je eral bij naaien denk ik e :wink:
Den harden tak was direct terug slap? :lol:
Mountainbiker

gelukkig kun je op die plaats geen breuken hebben e :roll:
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

.::Andy::. wrote:gelukkig kun je op die plaats geen breuken hebben e :roll:
toch wel :-D

en No Tubes helpt daar niet bij :drunk:
Mountainbiker

Hmmm zou die Joe No Flats dan nie helpen ter preventie van? :bounce:
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik ben nog steeds herstellende van een ongelukje tijdens de TT van Grobbendonk ong. 6 weken geleden. Ben daar tegen een boompje gebotst met een gebroken vinger tot gevolg. Ben voorlopig minstens 2 maanden werkonbekwaam verklaard en zoals het er nu uitziet gaat dit nog veel langer duren. :( :( :(
Mijn rechter wijsvinger is onbruikbaar. Kan niet meer strekken of plooien. Morgen terug naar het ziekenhuis.

Heel de zomer geen TT'en kunnen rijden. :(
Wel toerkes op de baan.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Tis nog geen week gelede en ik heb hier weer plaats "verdiend" :-?

Voor wie den topic nie zou volgen:
Op de meeting van Kasterlee voorbije zondag ben ik overkop gegaan in een afdaling.
Waar het fout ging weet ik niet, het ging allemaal zo snel.

First opinion van de spoedarts:
Bovenlip gescheurd, onderlip gescheurd aan binnen- én buitenkant, kin ook een stuk los #-o
Allemaal heel schoon trug aaneengezet door de plastische chirurg.
Kan wel een jaar duren eer alle littekens weg zijn.

Op aanraden vd huisdokter maandag foto's late pakke en daaruit blijkt dat m'n kaak gebroken is :-(
Normaal vandaag operatie maar omdat alles te gezwollen is vond de chirurg het beter om te wachten tot donderdag, dan zou de zwelling al veel minder moete zijn.

Geluk bij een ongeluk: mijnen helm is serieus gebarsten dus zonder helm wil ik mij echt nie voorstellen hoe ik er dan door zou gekome zijn.
Al mar chance dat ik na vorig accidentje (zie enkele pags trug) nog gene nieuwe helm heb kunne gaan hale want da had een kostelijke helm geweest :-P

Mountainbiken en andere zeer actieve sporten kan ik momenteel wel nen tijd vergeten :cry:

Grtz
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Strikybart wrote: Geluk bij een ongeluk: mijnen helm is serieus gebarsten dus zonder helm wil ik mij echt nie voorstellen hoe ik er dan door zou gekome zijn.
Al mar chance dat ik na vorig accidentje (zie enkele pags trug) nog gene nieuwe helm heb kunne gaan hale want da had een kostelijke helm geweest :-P

Mountainbiken en andere zeer actieve sporten kan ik momenteel wel nen tijd vergeten :cry:

Grtz
Het nut van een helm heb ik dit jaar ook al 2 keer mogen ervaren op een paar weken tijd. Het waren geen harde klappen (helm is niet beschadigd) maar toch was ik blij met de helm op.

Het is idd zeer frustrerend als je een hele tijd uw hobby (MTB) niet kunt uitvoeren.

Ik hoop dat je toch minstens wat op de weg kunt rijden (zoals ik).

Veel beterschap toegewenst van een geblesseerde medebiker. ;)
Post Reply