Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
! roeltje !
Mountainbiker

Post by ! roeltje ! »

ja dat heb ik gezien en gevoeld. ik lag er bijna. maar was een schoon tochtje alleen volgende keer met andere remmen doen. er kwam nog net geen stoom van mijn remmen af =P~ maar nee geen andere tochten erna gedaan. wou eerst nog naar malmedy maar het was 4 uur eer we daar waren en we moesten nog eten. was dus iets te laat om nog te vertrekken
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

he jdat afdalingske gedaanbijde riie ie rten?hee 't gn? Das de max e
! roeltje !
Mountainbiker

Post by ! roeltje ! »

kan iemand da vertalen versta het ni helemaal :oops:
mtbkenzo
Mountainbiker

Post by mtbkenzo »

Hallo,
Vandaag route 5 gaan rijden.
Géweldig, ben nu wel bekaf...
Enorm veel klimmen, zelden asfalt (Had van mij wat meer moge zijn, maar dat ligt aan mijn conditie :p).

Zo'n afdalingen had ik nog nooit gehad, topsnelheid gehad van 51km/u op grind, k hield men remmeke toch ma vast... heel rustig afgeremd enzo.
1 ding is wel gevaarlijk in deze route: op een bepaald moment rijd je een berg af en dan zie je de bewijzering niet waar je naar links moet...
Ik was hier dus met mijn maat gewoon door gereden waardoor je op de weg uitkwam, maar juist kunnen stopppen voor een auto,

Verder hele mooie tocht, goed voor 28 km.
Was genoeg voor mij. :)
Conditie wat bijschaven en dan nog eens terug naar daar!
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Hej,
Zondag ga ik met men bikemaat voor de eerste keer naar houffa. Nu hadden we nog een paar vragen.
Is het echt nodig om een kaart te kopen?
Is er een bikewash? zoja waar?
Zijn er douches? Zoja waar?

Alvast bedankt.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Putteke wrote:Hej,
Zondag ga ik met men bikemaat voor de eerste keer naar houffa. Nu hadden we nog een paar vragen.
Is het echt nodig om een kaart te kopen?
Is er een bikewash? zoja waar?
Zijn er douches? Zoja waar?

Alvast bedankt.
Het is niet echt nodig een kaart te kopen de routes zijn echt goed uitgestippeld.

Van de douches en bikewash. Moest je naar een van de twee kampings gaan en vragen of je tegen betaling mag douchen en je fiets wassen zal da wss wel mogen denk ik.
Je kan ook nog altijd je fiets een badje geven in de Ourthe :-D

gtz roy
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

ik heb met nog twee kameraden de laatste zondag van juli houffalize gereden en wij ons toch een kaart gekocht(5€).
ze zijn inderdaad goed aangegeven de routes maar met een kaart heb je een beter overzicht.
wij hebben toen de gele en blauw2 route gereden spijtig van het slechte weer toen.
fiets reinigen bij houffabike misschien
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Joep, houffabike, 1,5 euro als je geen fiets huurde daar. Opgelet, is op zondag buiten seizoen enkel open om 9u (10 min) en 1 uur (10 min).
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

wij zijn dinsdag geweest en konden ons wassen in de sporthal voor nen 1€20 =D> de man bike wash hebben we niet gezocht. :wink:

Met 9 west-vlamingen de streek op stelten :^o gezet nen schitterende dag gehad en enkel nieuwe mensen leren kennen wat moet ne mens meer hebben. :bounce:

Zeer mooie streek en bepijling meer dan in orde we hebben geen kaart gekocht en dit is ook niet nodig volgens mij. =P~

Greetz. den bakker.
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Met een kaartje is het handiger om routes te combineren! Zo kan je bv. nog een lusje van die route meepikken, of van die andere! Handig om enkele extra kilometers te maken! Je kan natuurlijk ook altijd terugkeren naar het start punt 8)
Post Reply