Hoe zijn jullie begonnen met Mountainbike????

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
tègniesj
Mountainbiker

Post by tègniesj »

MTB doe ik al van voor daar een naam voor was :lol: Met mijn eerste dikkebandenfietske (echt wel zo'n 12" exemplaar) reed ik door het bosje naast ons huis...later met een groter fietske waar de spatborden eraan moesten geloven...daarna een ander stuur erop... en rijden over alle onverharde weggetjes in de gemeenten en buurgemeenten... met mijn broer en enkele vrienden speelden we 'enduro'... eigenlijk stom dat we toen geen visioenen hadden (of beter Amerikanen)... dan hadden wij nu de uitvinders van het mtb geweest :lol:
enfin... dat onverhard fietsen is nooit meer gestopt en toen er echte MTB's in de winkels verschenen heb ik er mij direkt ene gekocht...en nog ene...en nog ene... en nog ene .... en zo komt het dat ik nu nog altijd MTB rijdt... ongeveer al 33 jaar ! 8)
MTB-Tibi
Mountainbiker
Location: Sportivo full xt group/Trek 6500/Orbea Opal Carbon/Scatto Black Hawk

Post by MTB-Tibi »

Van mij zit het fiets-(mountainbike) virus er al in van toen dat ik nog maar zeer klein was. Ik had toen zo'n klein fietsje met mountainbikebanden op, naast ons huis hadden wij een klein bosje dat van ons was daar maakte mijn vader (en ik :lol: ) een parcour door de bomen enz... dat vond ik natuurlijk zeer leuk tot dat ik viel :roll: , later kwamen door het rijden en beetje bijwerken van het parcourtje ook nog kleine kombochtjes bij en had ik ondertussen al van mijn vader van die fluoblauwe bar ends gekregen (dat vond ik toen zéér stoer :wink: :lol: ).
Later kreeg ik een fiets van de decathlon met vering vooraan (een soort van mountainbike... :roll: ) en daar crosste ik overal mee rond. Rond mijn 9-10 jaar kon ik al redelijk ver op mijn achterwiel ermee rijden en kunstjes me doen, daarvan kreeg ik dan weer zo iets in m'n bol; ik wou bmx'er worden :-D , ik kreeg toen voor mijn plechtige communie een bmx waar ik voornamelijk street mee reed, maar nooit super goed in was... Toen we verhuisd waren zaten we bijna tenmidden in de velden, en je kunt het dus al denken... :lol: : toen er een tt was in het dorp naast ons smeekte ik mijn moeder en mijn vader mee te gaan met mij (aangezien mijn vader wel goed kan wielrennen maar niet veel mountainbiked en mijn moeder ook wel een beetje mountainbiked zijn we ernaartoe gegaan). Ik dacht dat het makelijk ging zijn maar ik had me serieus vergist! In het begin was er al een passage door een veld waarin de modder zeker 20cm diep was, ik zag zo'n super goeie mountainbiker mij op zeer snel paseren ofdat het vanzelf ging en hij niet doorslipte ofzo... toen gaf ik al mijn krachten maar aan het einde van die modderstrook viel ik bijna van mijne stok, toen leerde ik dat ik mijn krachten moest doseren :-D :roll: (het was ook in het begin van januari en zeer koud, dus ook al niet zo gemakelijk...) Gelukkig viel de bevoorading zeer goed mee :-D :P en dat motiveerde mij. Daarna vroeg ik aan mijn vader nog eens een tt meeterijden en kreeg ik een andere fiets omdat hij zag dat ik dat echte wilde doen, dat mountainbiken. Toen ik eens met mijn nonkel een tt ging gaan rijden dacht ik dat ik eingelijk nog niet veel gevorderd was(mijn nonkel was wel zééér goed, maar dat besefte ik toen niet...). Daarna rijd ik zoveel mogelijk met de mountainbike, Ik probeer elk weekend tesamen met mijn vader (die ook al goed gevorderd is) een TT te rijden, in vakanties of weekends waarin ik niet moet leren rij ik soms bewegwijzerde routes in de streek op de baan met mijn mtb (als ik een bos zie ga ik er natuurlijk in om wat te mountainbiken:lol: ). Zo train ik mij en dit doe ik nu nog steeds. Ik ben er nu echt aan verslaafd gekomen en probeer vele tt's te rijden tot ik niet meer kan :-D :lol:
Achnaton
Mountainbiker

Post by Achnaton »

MTB-Tibi wrote:Van mij zit het fiets-(mountainbike) virus er al in van toen dat ik nog maar zeer klein was. Ik had toen zo'n klein fietsje met mountainbikebanden op
Ik heb extreem goeie herinneringen aan mijn eerste mtb-achtig fietske, nog nooit een fiets zo afgeragd als deze (denk dat ik zo'n 8 jaar was), behold...

Image

Bemerk ook de trendy jaren 80 schoenen! :drunk:
Van Belle
Mountainbiker

Post by Van Belle »

Ik ben 14 jaar en ben sinds 1 jaar goe bezig. Het begon allemaal tijdens ne basketbal wedstrijd vroeg de pa van een vriend of ik geen goesting had om een MTB tocht mee te rijden(Frontbikers hefrstoertocht). Ben dan naar den decathlon geweest me me pa en we kochten ne Rockrider 5.2 (Shimano Altus) heb daar ongeveer een jaar nalf meegereden. En dan heb ik dit jaar in de paasvakantie ne Merida Matts Tfs 500 V-brake gekocht. En sindsdien ben ik bezeten. Ik zou nu graag naar een club gaan en eventeel competitie doen. Dus als iemand me daarmee kan helpen-->Forum, Beginnershoek, Clubs <-- daar vind je de info :lol: :-D
MarnikDUDE
Mountainbiker

Post by MarnikDUDE »

ik voetbalde eerst maar door een langdurige blessure ben ik gestopt..dacht iets te gaan doen me wielen dus mtb!
morriske
Mountainbiker

Post by morriske »

tedju seg, blijkbaar veel met mijn geval, gekwetst en versleten door te sjotten en toen iets anders gezocht om buiten te geraken op zondag, ik zou het niet meer willen missen want bij t biken is den derden time nog langer en kan ik achteraf nog af en toe is naar mijn ex ploeg makkers gaan kijken, en dit al 2 jaar lang en ik hoop dat er nog veel mogen volgen.
Antonio's pizza
Mountainbiker

Post by Antonio's pizza »

Al heel mijn leven op de weg gefietst, en een maand of drie geleden eens met de collega's na het werk gaan mountain biken (met een geleende, en veel te kleine fiets), langs een trail in de buurt. En ik was meteen verkocht, de week was ik er opnieuw maar dan als eigenaar van een splinternieuwe Trek Fuel EX8. (Zeer goeie fiets trouwens!).

Nu ga ik normaal gezien een drietal keer per week fietsen op de weg; eenmaal in de week rij ik een vaste berg op met mijn collega's en in het weekend probeer ik een of andere leuke bestemming te vinden om mij daar een paar uurtjes te gaan uitleven. Met de MTB rij ik enkel off road.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Awel kgaat ier ook ne keer neerzetten hoe het begon bij mij:

Vroeger was mijn vader liefhebber op de weg, en toen ik geboren werd was hij daarmee gestopt, rond mijn 11 jaar kocht mijn vader een MTB, ik weet het nog goed, een aluminiumkleurige Wilier Trestina met vaste vork.

Ikzelf had een Thompson citybike een stalen kader en da woog lijk nen dooien hond (gelijk ze bij ons zeggen) ik besloot op een dag die spatbordjes, lichten, reflectoren, enz,... te verwijderen.

Dus samen met mijn vader reed ik in mijn speeltuintje die zich voor mijn deur bevindt namelijk de Kluisbos.

Rond mijn 13 jaar ben ik gestopt, en de jaren (alsook de kilo's) vulden aan.

Ergens bleef mijn interesse enorm hoog voor MTB, telkens wanneer in Kluisbergen de mountainbikewedstrijd georganiseerd werd was k op post om mijn groten held Filip Mirhaeghe aan te moedigen (trouwe supporter sedert 1994).

Ik was zo'n 22 jaar, de school + studies had ik niet meer, werken in dubbeleploegen was de orde van de dag...

Op een dag stond ik op de weegschaal, ik geloofde mijn ogen niet ik woog maar liefst 110kg, met deze reactie als gevolg: Holy F*ck! 8-[

Ook ik begon da eerlijk gezegd tamelijk alamerend te vinden dat ik zat te puffen en te blazen bij trapkes op te gaan, alsook de 3 wetten van de dikkertjes werden toegepast bij dichtknopen van schoenen. 1: Adem inhouden 2: buikintrekken 3: rap rap schoenen toeknopen.

Ik zag dan een filmpke van Filip Meirhaeghe in zijn wedstrijd van St Wendel op internet en ik zei zo van, shit man waar was den tijd dat ik zoveel fun had op de mtb...

En zo begon dat stillekes aan, ik begon eerst met dieten, daarna mijne cannondale vanonder het stof gehaald en es binnengebracht bij de FM, voor een onderhoud. Ondertussen waren de eerste kilootjes vermindert. En natuurlijk super gemotiveerd e!

Dan begon ik met biken eerst een tochtje van een goeie 15 a 20 km per dag.

Op een warme zomeravond besloot ik maar om een toerke te doen, maar nu wel wat spannender oh yes: krierkes ipv jaagpadjes.

Tijdens mijn congedage nam ik steeds mijn MP3 speler mee, gevuld met Iron Maiden,- Rage Against The Machines en Guns 'n Roses songs.

Zo kwam ik stilaan terug, in het december 2006 kocht ik een Cannondale koersfiets om zo ook mijn basisconditie te onderhouden.

Nu op heden weeg ik 73kg (ik ben een kleine 40kg afgevallen op 8 maanden) en heb dit al bereikt op een jaartje rijden:

Poperinge XL Marathon 2006: 57km
La Bastognarde 2006: 60km
De Ronde van Vlaanderen 2007: 256km
Tilff-Bastogne-Tilff 2007: 236km
Reuzen van Vlaanderen 2007: 146km

Op het programma: BK Verviers 2007 (105km) - Poperinge XL Marathon 2007 (120km) - Houffamarathon (120km) - Reuzen van de Ardennen 2007 (160km).

Volgend jaar begin ik competitie te rijden Cross Country.

Net zoals jullie heeft de MTB ziekte me terminaal gemaakt :wink: het verergert met de dagen
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

ik ben er 3-tal maanden mee begonnen, dit met een gewone City-bike...
Met vriend parcours in gavers gedaan en vond het prachtig, 1 maand geleden mij een mtb aangeschaft en nu al vlotjes bezig met meer dan 6u per week te trainen (vakantie)
MTB-Tibi
Mountainbiker
Location: Sportivo full xt group/Trek 6500/Orbea Opal Carbon/Scatto Black Hawk

Post by MTB-Tibi »

@ andy: Serieus wat bereikt op een jaar tijd! => RVV => 256km, nie niets oor =D> .

P.S.: Goeie muzieksmaak :wink:
Post Reply