ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Z-Blocker
Mountainbiker

Post by Z-Blocker »

De ergste valpartij van mij was op het downhill parcour van Namen tijdens de happy bike days. In de laatste run de 2de double bovenaan ook nog willen springen (BAD idea). Al veel te moe van zonder shuttle omhoog te gaan (omhoog fietsen, want we waren met eigen fiets) en de double dus een beetje verkeerd ingeschat.
Ik ben te traag aangekomen en mijn voorwiel is tegen de lip van de landing gekomen ipv erop. Over het stuur gegaan en met mijn hoofd tegen de grond geknald. Het licht ging uit en het rode kruis dat gelukkig in de buurt was omwille van de happy bike days heeft mij laten afvoeren met de ambulance. Mijn fullface helm heeft veel van de klap opgevangen maar was wel helemaal kapot vanbinnen. Zonder helm zou de appelmoes er uitgelopen zijn denk ik.

Z.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Thierry wrote:
Oh ja, aan al de anderen : ik ken Genius dus persoonlijk, en ben al een paar keer een TT met hem gaan rijden. En ja, hij is rapper dan ik, maar telkens als ik achterop geraakte, bleef hij mooi op mij wachten (boven aan een klimmeke of zo) tot ik terug bij was. Dus 't is gene slechte gast zenne :wink:

Allez, back on topic, waar blijven die straffe verhalen en die bloederige crash-foto's :-D ???
On topic :P
geen foto's...maar wel verhalen :wink:
strafste val: cristalp 2005: afdaling naar Heremence: eerder technisch strookske en ik rij achter ne zwitser in een gleuf, ikke in de bocht kijken en nie gezien dat de zwitser de remmen dichtknijpt ... resultaat: over mijn stuur, over zwitser en dan op zijne vlo: schrammen, dijbeen open en verstuikte pink.

iets minder straf: la reid 2007: over de kop tegen 40 per uur waar iedereen stillekes afreed: dij geraakt, ribben geraakt, ego onder nul :P

stom maar pijnlijk: hagelandse chrono: tegen 20 in de modder voorwiel weten wegschuiven en met ribben op stuur: gebarsten.

gevaarlijk: van 35 naar 0 tegen een betonpaaltje: afdaling tt Huldenberg tussen 2 weien in de modder: wiel naar links...willy naar rechts en val 'gebroken' door betonpaaltje: gelukkig met helm op want dat betonpaaltje was het eerste dat ik raakte.

verder nog niets voorgehad...buiten schuivers en kleinere koprolletjes :drunk:
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Nog geen valpartij meegemaakt 8)
Speleers
Mountainbiker

Post by Speleers »

newbiker wrote:en de ergste daar was uit stilstand links op losse asfalt vallen terwijl ik rechts uitgeklikt was #-o
Precies wat ik vandaag tegenkwam. Ik ree voor de eerste keer met mijn klikpedalen. Heb express veel langs de rode lichten proberen te rijden zodat ik een beetje kan oefenen op het in- en uitklikken.
Wel, ik stop aan het rode licht, ik klik mijn rechtervoet uit en sta zo stil op de weg. Ik dacht, "hmm, dit staat niet erg makkelijk, laten we eens op ons linkerbeen staan", dit was weer eens een domme beslissing want die voet zat nog vast in mijn pedaal. En ja, gevolg....omgekanteld voor iedereen zijn ogen #-o . Ik zag waarschijnlijk knalrood. Zelf het kleinste kind maakt zo geen domme vallen.... :roll:

2 km verder wilde ik een mountainbike paatje inslaan. Maar blijkbaar was dit pad nogal zéér erg begroeid (zo erg dat er zelf geen pad meer te zien was terwijl er vroeger wel eentje lag). Gevolg, ik graak vast in het gras en kantel om in de netels #-o .
Kan je verzekeren, die netels deden meer pijn dan dat asfalt van tevoren... :-?
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Speleers wrote:lag). Gevolg, ik graak vast in het gras en kantel om in de netels #-o .
daar heb je morgen nog plezier van :-D
Speleers
Mountainbiker

Post by Speleers »

newbiker wrote:
Speleers wrote:lag). Gevolg, ik graak vast in het gras en kantel om in de netels #-o .
Inderdaad, loop/zit/sta al van gisterenavond te krabben aan mijn been. Dat maar rap over is... :evil:
koereureke94
Mountainbiker

Post by koereureke94 »

hebbek ooit ook al meegemaakt maar toen was het nog niet dat ik intensief fietste
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Speleers wrote:
newbiker wrote:
Inderdaad, loop/zit/sta al van gisterenavond te krabben aan mijn been. Dat maar rap over is... :evil:
Naar het schijnt goed tegen reuma ;-)
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

beste is onmiddelijkna het netelen er met gras overvrijven
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Om het netelgevoel direct weg te hebben moet je een ajuin pellen en erover wrijven ;)
Post Reply