12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

LuckyIron wrote:
pacer wrote:k twijfel tss deze en bataille en raid des sources.

Ik denk dat hier een massa volk zal zijn met de nodige files.

Desnoods zaterdag deel parcours rijden en zondag bataille... :wink:
voor de moment net geen 300 inschrijvingen voor de 105, dus zal er niet wel zoveel file zijn zeker

alleen de prijs :drunk: #-o
'k ga der misschien alsnog naar toe:
weliswaar dicht tegen grc, maaaaaar zie nen douche met Gunn-Rita wel zitten 8) :lol:
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

dan ga je toch een paar binnenwegskes moeten nemen ze Willy of ze staat u gewassen en wel op te wachten tegen da ge binnenstrompelt (vergeleken met haar tempo bedoel ik dan he :-) )
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

k ga toch meedoen, campingske zoeken in de buurt en maken er weer weekend van...
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Heeft iemand zicht op % road en zijn er veel singletracks??? #-o
Indien er singletracks zich in het begin bevinden moet dat dan wel een nerveus gebeuren teweeg brengen! :bounce: :bounce:
Welk bandenadvies en druk?? #-o #-o
Alle tips zijn welkom om toch maar de 105km binnen de tijd te beïndigen. :P
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

ik doe mee, lijkt me ferm leuk om es mee te doen
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

[quote="long fellow"]Heeft iemand zicht op % road en zijn er veel singletracks??? #-o
Indien er singletracks zich in het begin bevinden moet dat dan wel een nerveus gebeuren teweeg brengen! :bounce: :bounce:
Welk bandenadvies en druk?? #-o #-o
Alle tips zijn welkom om toch maar de 105km binnen de tijd te beïndigen. :P[/quote]

Er zijn heel wat schitterende st's en dikwijls nogel keiig.

Begin-kilometers : na 3 km de eerste afdaling via een vrij breed pad, maar met een vieze bocht - na 3,5 km zullen de problemen beginnen : 2,5 km ononderbroken singletrack met juist na het begin het zjust wel of zjust nie steile passage (in dit geval zal dat dus NIE zijn, want als er entje hapert is't ermee gedaan, en dat zal dus gebeuren) - dan komen de st's afwisselend met bredere paden of asfaltstrookjes - let wel op aan km 10 : op het eerste gezicht een gewone afdaling, maar vol met gladde ronde rolkeien (zelf al eens, hoewel ik het wist, op mijn bakkes gegaan) - daarna begint het zwaarste klim- en daal-werk van de rit

Bandenkeuze : te persoonlijk om daarop in te gaan (zou zelf combinatie NN-RR of 2 NN's steken,afhankelijk van al dan niet nattig)- teveel druk is echter uit den boze.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Vandaag de eerste 45 km gaan doen.Ik kan nog altijd niet geloven dat ik vorig jaar die 100km heb uitgereden als ik nu zie hoe moeilijk het is.Enkele nieuwe stukjes bij die voor de nodige hoogtemeters zorgen.Parcours lag er goed bij,hier en daar wat modderplassen.Aan de aankomst een babbelke gedaan met de persoon die het parcours gemaakt heeft en hij beweert dat het 1960m hoogtemeters zijn op de eerste 45km.Onze gemiddelde snelheid lag op 14km/u.Ze moesten het parcours wat zwaarder maken want ze hadden schrik dat de eerste het binnen de 4u zou doen.Meirhaeghe was ook op training volgens de organisator.Ik denk dat er volgende week schoon volk op het parcours gaat zitten,maar spijtig ben ik dan in verlof.Misschien ga ik maandag het 2°gedeelte nog eens doen dan zou het helemaal gepijlt zijn.Er hangen nog geen bordjes maar je kunt het parcours vinden via afgebleekte rode pijlen op de grond,stenen of bomen.Goed uitkijken want het was niet zo gemakkelijk,gelukkig kon ik mij nog wat memorizeren van vorig jaar.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

roger, hoe ligt het parcours er momenteel bij?
Birota
Mountainbiker

Post by Birota »

Jawadde, als ik dit zo lees zal het daar knap lastig worden!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

.::Andy::. wrote:roger, hoe ligt het parcours er momenteel bij?
Vrij goed,allee eigenlijk heel goed,geen moddertoestanden enkel de keien liggen nat .Vooraan Nobby Nic(1,8bar) en achteraan Schwalbe Smart(2bar),tubelessen en nergens problemen gehad.Ben nochtans gewoon van met een fullsuspension te rijden maar vandaag wilde ik eens op een moeilijk parcour men hardtail en men rug testen en ik moet zeggen het verbaasde mij hoe vlot het ging.Misshien kan het ook zijn dat men hardtail maar 9,850 weegt tegen men Fullsuspension van 11,100kg.
het was dan ook maar 45km dat we gedaan hadden.Misschien op langere afstand zou ik anders spreken.
Voor diegenen die niet meerijden,raad ik aan van toch een dagje vrij te maken want het is mountainbiken van de hoogste plank.Ze waren vandaag de bordjes aan het hangen,want volgens de UCI moet het parcours 7 dagen voor de wedstrijd gekend zijn.
Post Reply