Polen : Transcarpatia of BikeChallenge ?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

jocca wrote:Jammer genoeg sta ik niet in het algemeen klassement want mijn bikepartner wilde persé de eerste dag dik gas geven waardoor ik mij compleet stuk heb gereden de eerste 40 km en ik ferm gevloekt hebt tegen hem en uiteindelijk de rest van de tocht als enkeling heb verder gereden. Maar de 2de dag dan het gezelschap opgezocht van Pacer (zijn teammaat was ook een koerskonijntje en hij reed ook alleen, roel en den Hollander vergezelden het groepke).
Correct me if I'm wrong, maar ge gaat daar toch samen heen?
Is het dan niet normaal dat ge samen rijdt?
Waar gaan we heen in deze maatschappij :roll: #-o
Enfin, als gij u maar geamuseerd hebt hé :wink:
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

je we zijn er samen naartoe gegaan en het is indd de bedoeling dat je daar samen als team rijd. Tijdens de voorbereidingen waren we samen overeen gekomen om de eerste 2 dagen zeker rustig te rijden omdat de kans dat je je de eerste dagen compleet naar de kl..ten rijd zeer groot is. Zeker omdat ik nog lichtjes sukkelde met een micro scheurtjes in mijn rechterbil.

Maar hij heeft zich blijkbaar wat laten opjokken door een paar bikecollega's in België en het enige wat die wilde was vlammen vanaf de start. Na 20 km heb ik hem een paar keer gezegt dat het rustiger aan moest en toen ikzelf wat trager begon te rijden dan kwam hij mij nog een duwtje extra geven #-o . En op een helling na 58 km de eerste dag kreeg ik kramp in alle 2 mijn kuiten en billen waardoor ik onderaan de heuvel zeker 20 min (als het niet meer is) heb staan creperen van de pijn (hij was verder naar boven gereden en in het gras gaan liggen #-o ). Toen ik daar bovenkwam was het enige wat hij kon zeggen dat mijn conditie op de ballen trok ...

Dan heb ik maar efkes ferm op mijn tong zitten bijten en besloten dat het beter was om appart verder te rijden want met zo een gedrag en reactie tegen mij loop je namelijk een vrij hoog risico op een tok op uw neus te ontvangen ... (ik ben moeilijk uit mijn kot te lokken, maar hij slaagde daar wonderwel vrij vlug in). De volgende dag heb ik dan van een paar andere belgische bikers gehoord wat hij allemaal achter mijn rug aan het zeggen was over mij (die hadden hem verwittigd dat ik stilstond beneden op de heuvel met hevige krampen, waarop hij vrij grof is geweest over mij).

Daarop heb ik dan maar beslist op de rest van de tocht alleen verder te zetten (u inschrijven samen met bv pacer - die was ook alleen - is mogelijk en kost u 25 euro, maar dan sta je gewoon in het dagklassement en niet in het algemeen. Dus is dit ook vrij zinloos).
De dagen daarna heb ik dan in het gezelschap van Pacer, Roel en "Den Hollander" vertoefd. Aan de bevoorradingen wachte ik hen meestal gewoon op om dan weer verder te bollen.

Op deze manier heb ik mijn schitterend geamuseerd EN heb ik veel van het landschap kunnen genieten (mijn team maat weet dus niets van het landschap, buiten hoe het profiel van een NN er uit ziet en wat voor mieren er op de grond lopen).

Dus ondanks een slechte start, heb ik een schitterende bike ervaring kunnen opdoen.

En Roel ...
Hier alvast nog een deelnemer voor volgend jaar hoor ... (ps de coast to coast zit echt wel in mijn gedachten hoor)

greetz

jocca
den hollander
Mountainbiker

Post by den hollander »

jocca wrote:... Aan de bevoorradingen wachte ik hen meestal gewoon op om dan weer verder te bollen....
Ik kan mij de laatste paar dagen toch anders herinneren :roll: (iets met uitpuilende ogen, half van de fiets vallend :-D ) Maar ik moet zeggen dat ik de eerste paar dagen niet echt lekker vooruit te blazen was, waarschijnlijk door de slechte voorbereiding. Na de eerste helft van de week als opwarming gebruikt te hebben begon ik eindelijk eens het grote gemaal rond te trappen!

Zoals als eerder genoemd waren de eerste 2 dagen van de BCH niet erg inspirerend, meer iets voor een racefiets/cyclo-er. Hoogstens de afdaling na de laatste bevoorrading op de 2e dag, dat was een beste afdaling :lol:
Dag 3 begonnen we steeds meer de brede paden (grind/asfalt) te verlaten, waarna het op dag 4 eindelijk ergens op een echte MTB-challenge begon te lijken (met de nodige ongelukken, hé erik???)
Dag 5 was een dag van de zotten, met grote stukken wandelen vanwege de absurde stijgings-/dalingspercentage's tot 50%, en een mooie mijnschacht op het einde(of was dat toch dag 4???), om met dag 6 een mooie afsluiting te bedenken en nog 700HM in de laatste 15km te stoppen.

Hoe dan ook, het was de moeite waard. Voor degenen die dit zelf ook willen beleven, raad ik aan van tevoren in elk start/finish-dorp een hotelletje te boeken voor de nodige nachtrust en een goede maaltijd.
De wedstrijd zelf is goed geregeld, maar de randactiviteiten laten zeer te wensen over.

Oh ja, voor de belgen :roll: : zorg voor een goede reis/ongevallenverzekering!!!

PS: ik heb ook nog wat foto's op i-net gezet(klik op de foto):

Image
jocca
Kerstman

Post by jocca »

den hollander wrote:
jocca wrote:... Aan de bevoorradingen wachte ik hen meestal gewoon op om dan weer verder te bollen....
Ik kan mij de laatste paar dagen toch anders herinneren :roll: (iets met uitpuilende ogen, half van de fiets vallend :-D )

daarom dat ik ook zeg meestal é ... (euh trouwens de eerste, tweede, derde en vierde dag was ik altijd voor jullie aan de aankomst é :lol: , de 5de dag had ik 1 min achterstand omdat jullie op kousenvoeten aan de laatste bevoorrading er vandoor waren en ja alle eer aan jullie de laatste dag was ik indd geen snotje waard en moest ik jullie laten rijden :wink:

trouwens welkom op het forum é (eindelijk de weg gevonden naar een deftig forum #-o )
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Gasten ik ga zeker volgend jaar terug, maybe for beide...

Mixed Cyclomax?? Hmm don't tempt me, ma k zou ze ni kunnen volgen..

Ik vond het een superervaring en heb met den hollander, roel (en magda) en jocca superfijne mensen leren kennen, ook de andere belgen trouwens én onze Robert....

Qua tracks waaaw.

Qua land waaaw.

Volgend jaar toch ook hotelleke en logistieke ploeg mee zenne.

Mix zou ik volgend jaar ni meer rekenen op de overwinning mensen, onze Rob gaat samen met Samantha de challenge én misschien Transalp knallen.

Robert gaat trouwens met een feedback sessie beginnen en wil graag de belgische input over de Challenge. Daarnaast komt er ook een nieuwe promocampagne voor Beskidy en Challenge.
jocca
Kerstman

Post by jocca »

owkeej ... heb ik al weer een doel om te trainen é ... efkes op de site van de beskidy gekeken ... waaaaaaw de eerste dag een proloog van 4 km (op mijn lijf geschreven) en dan 3 dagen knallen over gemiddeld 70 km met maar liefst 3000 hm elke dag .... kwijlen zal het worden.

Maandag eerste werkdag en ik ga al meteen het verlof aan de kant laten zetten voor volgend jaar zenne.

o ja en hier de knappe verschijning die ik was in Polen :lol:
Image
den hollander
Mountainbiker

Post by den hollander »

Kijk trouwens ook op de site van deze meid: (klikken op foto)

Image
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

is dat nu een andere dvd dat je kan bestellen bij haar?
jocca
Kerstman

Post by jocca »

ik denk het wel maar ben het niet zeker
ik heb haar een paar keer aan een bevoorrading tegen gekomen en zij reed rond met een bike zonder startnummer en had telkens een joekel van een toestel in haar handen ...

dus het kan goed zijn dat ze een paar teams volgde en dat ze die foto's op een dvd zet.

Mss eens een mailtje sturen en als het zo is, dan kopen we ene en maken we gewoon een kopie van die dvd en sturen we die rond é :wink:
den hollander
Mountainbiker

Post by den hollander »

Klopt. Zei heeft niet meegedaan aan de race, maar was dus als fotograaf bezig. Wel op haar eigen initiatief (voor zover ik begreep), dus die DVD van haar bevat alleen foto's die zij gemaakt heeft. Waarschijnlik gaat ze als freelancer meerdere evenementen af om foto's te maken en hoopt dan een aantal foto's te kunnen verkopen aan kranten/magazine's e.d. en verkoopt dus ook aan deelnemers.

Als je andere fotomappen bekijkt zie je dat ze al erg veel bike-events heeft geportretteerd, evenals haar eigen huwelijk (met een MTB als trouw-wagen!!!)
Post Reply