zalig kzen van Mol :)JanMan wrote:Provincie Antwerpen wil ik wel voor mij rekening nemen. Ik ben zelf van Dessel. Gewoon het basisonderhoud kan ik ook wel uitgelegd krijgen.
Sleuteldagen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Ben van de regio en kan al helemaal niks, dus elke stap vooruit is welkom!ooSoo wrote:Als er iemand in Gent zo een cursus kan geven om een voorvork te onderhouden , opensmijten ( liefst rock shox ) , ... kom ik zeker af
Das nu zowat het enigste dat ik niet kan en ik zou het graag kunnen , durf er zelf zo niet aan beginnen
Ik denk dat JanMan wel iets verder kan gaan dan basis ... ik wil ook wel ... Oud-Turnhout wil ook langs komen dus (als ik de tijd heb)sennevb wrote:zalig kzen van Mol :)JanMan wrote:Provincie Antwerpen wil ik wel voor mij rekening nemen. Ik ben zelf van Dessel. Gewoon het basisonderhoud kan ik ook wel uitgelegd krijgen.
Ben.
PS: elke les gaat elke vlo toch terug inéén hoop ik ... met de fiets naar Dessel is goed te doen, maar te voet terug ...
Zeer geinteresseerd om zoiets in Antwerpen te volgen.
Kan wel een paar dinges een beetje, maar 't is meer trial and error
Wat ik zeker zou willen zien is het opensmijten van een voorvork (Rock Shox), en wat meer over schijfremmen te weten komen.
En mss ook versnellingen deftig afstellen. Dat lukt me wel, maar ik doe er langer over dan het zou moeten
Edit: zou die wielassen ook wel eens willen bezien....
Kan wel een paar dinges een beetje, maar 't is meer trial and error
Wat ik zeker zou willen zien is het opensmijten van een voorvork (Rock Shox), en wat meer over schijfremmen te weten komen.
En mss ook versnellingen deftig afstellen. Dat lukt me wel, maar ik doe er langer over dan het zou moeten
Edit: zou die wielassen ook wel eens willen bezien....
- Zebedeus Zwalper aka ZZ
- Mountainbiker
Post by Zebedeus Zwalper aka ZZ »
Als er een " workshop" doorgaat is het mss een goed idee om van bepaalde kneepjes een fotoreportage te maken voor diegene die ook willen knutselen maar niet naar de bijeenkomst kunnen komen
PS: een foto zegt meer of duizend woorden ...
Is mss wel interessant, zal ik dus misschien wel doen als ik een workshop bijwoonZebedeus Zwalper aka ZZ wrote:Als er een " workshop" doorgaat is het mss een goed idee om van bepaalde kneepjes een fotoreportage te maken voor diegene die ook willen knutselen maar niet naar de bijeenkomst kunnen komen![]()