ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

ze brachte in praktijk wat een stop op een fles doet :-D
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

oops dubbele post dus
Last edited by davidS on Fri 20 Jul 2007 13:56, edited 1 time in total.
orbeabikerfun
Mountainbiker

Post by orbeabikerfun »

ik eens met mijn koers fiets
was ik zo uitgeput dat ik flauw op mijn velo viel
ik reed zo een40 km per uur

ik had dan mijn arm pols en duim gebroken en natuurlijk een paar kneuzingen

sinds dien ben ik gestopt met koersen en ben ik met de mtb beginnen rijden
zo zie je maar eens hoe je kan veranderen van styl
he van koersen naar mtbiken

koersen deed ik wel in een club ze (gaverzicht) in deerlijk
maar mtbiken dat doe ik voor plezier.

met de mtbike nog niet gevallen
tot nu toe :lol:
greeeeeeeeeets........... :wink:
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Ik ben nu bijna 2 jaar intensief bezig met mountainbiken, in het begin overstak iedereen mij, maarja veel trainen zorgde ervoor dat ik snel beter werd.
En op den duur ga je sneller en durf je meer en meer wat logisch is.

Tot over enkele maanden bleef ik van valpartijen gespaard, alee buiten wat kleine vallletjes hé.

Mijn eerste echte serieuze val was op de 117 km van de fronttoertocht enkele maanden geleden, na z'on 70 km wilde ik de benen eens testen en trok de snelheid op, ik vloog een afdaling on the road naar beneden, éénmaal beneden moesten we een klein weggetje over om zo een vlakke off-road strook met hoog gras in te duiken, stoppen voor de weg was niet nodig aangezien we tussen 2 velden zaten kon ik zien dat er niks afkwam dus ik volle bak de off-road op, na z'on 100 meter is het voorwiel vastgerakkt in een geultje met als gevolg overkop, ik landde recht met mijn hoofd op de keiharde off-road, waarna het me eventjes zwart voor de ogen werd en ik weer bijkwam in de gracht tussen de netels, ik hield er een lichte hersenschudding aan over en dit met helm, wil niet denken hoe het zonder helm afgelopen zou zijn.

Mijn tweede zware val dateerst van enkele weken geleden op de bloso route in ingelmunster, we reden met enkele leden de bloso route van ingelmunster, de laatste kilometers zet iedereen zich klaar voor de sprint de snelheid word dus opgetrokken, in het nemen van een bocht knal ik pardoes op z'on betonnen paalke, hoe dit gebeurd is weet ikzelf niet het ging zo snel, ik terug over de bike natuurlijk, gevolgen: voorwiel rijp voor het schroot, ellebogen open, pijnlijke heup, gekneusde ribben en schouder.

Greetings the voltman
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Vandaag gaan biken op Bloso van Kasterlee, waarschijnlijk laatste keer voor de meeting.
In een afdaling die ik al enkele keren zonder problemen gedaan heb, ben ik overkop gegaan.

Wat er juist fout gegaan is weet ik niet maar ik denk dat ik te laat m'n voorrem los gelaten heb en iets te ver voorover hing.

De "schade" valt heel goed mee.
Kben met m'n helm vol op een boomstronk geknald die op de grond lag.
Chance dak die op had want dat had nooit goed afgelopen.
Opt eerste zicht is ie nie gescheurd ofzo maar ik ga toch voor de zekerheid nen andere kopen.
Door mijne camelbak heb ik (voorlopig) weinig tot geen last van mijne rug.
Mijn linkse knie heeft wel ne serieuze klop gehad.
Opt moment heb ik er nog nie te veel last van maar ik ben ook altijd in beweging gebleven dus morge zalt wel wa anders zijn :-?

Aan mijne fiets is als bij wonder zo goed als niks.
Alleen het dopke dat op het balhoofd zit (weet ik veel hoe da noemt) staat vol met krassen.

Vorige keren dat k overkop of onderuit ging was meer gewoon stoem gevalle maar dit keer heb k veel chance gehad.

Grtz

PS: op de meeting kan deze afdaling eenvoudig vermeden worden hoor :-P
board
Mountainbiker

Post by board »

Vroegtijdig eind aan vakantie!
wat een schoon weekje in frankrijk zou moeten worden is voortijdig afgelopen door een valpartij! ](*,)
Na een paar dagen tijdens nen tocht op een op zich niet zo lastig weggetje na een volgens mij even onoplettendheid gevallen (geen al te hoge snelheid) op mijn linkerkant met als gevolg zij geschaafd een met helmpje tegen de grond gesmakt!
Met als gevolg even de kluts kwijt,wist even niet hoe ik daar geraakt was en waar we verbleven :-k !

Zo viel het nog een beetje mee (met broek aan)

Image

Volgens dokter lichte hersenschudding en beetje last van pijnlijke nek

Image
Image

En zo ziet het uit na een paar dagen. Arm ,bovenlijf,been is ook geschaafd maar dit is zowat het ergste.

Image

Dus paar dagen van fiets blijven!
Heb hierbij veel te danken aan mijn helmpje [-o<
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

board wrote:Vroegtijdig eind aan vakantie!
wat een schoon weekje in frankrijk zou moeten worden is voortijdig afgelopen door een valpartij! ](*,)
Na een paar dagen tijdens nen tocht op een op zich niet zo lastig weggetje na een volgens mij even onoplettendheid gevallen (geen al te hoge snelheid) op mijn linkerkant met als gevolg zij geschaafd een met helmpje tegen de grond gesmakt!
Met als gevolg even de kluts kwijt,wist even niet hoe ik daar geraakt was en waar we verbleven :-k !

Zo viel het nog een beetje mee (met broek aan)

Image

Volgens dokter lichte hersenschudding en beetje last van pijnlijke nek

Image
Image

En zo ziet het uit na een paar dagen. Arm ,bovenlijf,been is ook geschaafd maar dit is zowat het ergste.

Image

Dus paar dagen van fiets blijven!
Heb hierbij veel te danken aan mijn helmpje [-o<
Ik heb een zestal maand ongeveer hetzelfde als u voorgehad. Alleen ging ik wel wat sneller, ik ben tegen +-40/u tegen den asfalt geschoven (door een of andere trage lul op zo een van die f*ucking winter TT's :evil: :evil: , waar ik sinds nooit meer ben naar toe gegaan)
als gevolg dat echt heel mijne linkerkant en een deel van mijn ruge helemaal openlagen (en die wonden gingen echt maar neit toe, waren serieus diep). Mijn helm was ook serieus naar de vaantjes, alle er was een stuk uitgevlogen, maar ik denk niet dat ik een hersenschudding heb gehad, alle daar hebben ze toch niks van gezegd... #-o :lol: . Dus het zou mij wel verbazen moest jij er een hebben, maar kom, 't kan wel.
De volgende dagen ben je wel wat stijf, maar de beste remedie daartegen is wel fietsen. Dat is toch hetgeen ik heb ondervonde, rustig welliswaar. Het enige dat ik er echt aan overgehouden is dat mijn 2 voorste enkel ligamenten serieus verokken waren. Dat was nog de grootste miserie van al, maar die is gelukkig nu wel voorbij (al is er ondertss al weer andere in de plaats #-o )
xkwizit
Mountainbiker

Post by xkwizit »

Ferme schrammen, thomasys had onlangs hetzelfde voor op weekend in laroche-en-ardenne. Tegen 50 een asfaltbocht ingestuurd, weggeschoven en een meter of 5 over de asfalt geschaafd om dan in de berm terecht te komen. Helm naar de ruk, hele rechterkant open maar gewoon weer de fiets op en de rest van 't weekend vol gemaakt. Respect
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Sorry voor het off-topic gaan, maar ...
Genius wrote:Ik heb een zestal maand ongeveer hetzelfde als u voorgehad. Alleen ging ik wel wat sneller, ik ben tegen +-40/u tegen den asfalt geschoven (door een of andere trage lul op zo een van die f*ucking winter TT's :evil: :evil: , waar ik sinds nooit meer ben naar toe gegaan)
Mensen met een mentaliteit zoals de jouwe blijven inderdaad best weg op een TT ... Of ben je misschien vergeten hoe je zelf met MTB begonnen bent, een paar jaar terug ?
speedyweedy
Mountainbiker

Post by speedyweedy »

ben 3 dage gelede ook terug gevalle me mijn stuur tege mijn knie
gevolg:vocht in mijn knie en volges de dokter heb ik geluk gehad da mijn knie nie was gebroke
Post Reply