Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

Tubeken wrote:Net terug van de route;

Over het algemeen een mooie route, we zijn gestart aan fietsen Jowan of zoiets in den aard in Ruien en vervolgens de Kluisberg omhoog gereden, idd een lastig stuk in het begin van de rit, hier niet op forceren is de boodschap. De eerste afdaling (door de geulen en sporen) in het bos vd Kluisberg vind ik redelijk gevaarlijk, zeker als ge nen UV bril aanhebt ziet ge niets, der toch heelhuids doorgekomen.

We hebben den blauwen gedaan, maar op n bepaald moment reden we heel de tijd in rondekes, raar maar waar, we kwamen uit op een pleintje, rechts asfalt omhoog, rechts weiland in, grote daling via kasseien, terug onverhard en terug uitgekomen aan t pleintje ... K kwam er zot van.
Dan omhoog gereden tot we een rode pijl zagen, deze gevolgd.
Daarna een blauwe pijl gezien en opnieuw deze route dan gevolgd.

De Patersberg was leuk, kuitenbijtertje. Daarna na de vierscharen, spaghettitje gegeten (was al 14u) en teruggekeerd.

Mooie route, leuk om nog ns te doen, mss wel ns de blauwe in t gehele, wil die wel eens zien. We hadden maar 32 km, wss ietsje meer, maar draadjes van kilometrik zijn losgekomen aan t Kwaremontplein, miserie, miserie

normaal gezien is deze maar 29 km lang de drie routes bij elkaar :lol:

ben den eerste keer ook verkeerd gereden had zo'n 42 km zeker #-o

we zijn drie keer de kwaremont op geweest tegen dat we wisten wat terug de goeie weg was :oops:
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Hoi mannen,

dat rondjes rijden op de blauwe piste...ik heb er ook mee te kampen gehad...!

Al weet ik niet juist of het op de zelfde plaats was! bij mij is het net na de hoeve als je het asfaltbaantje van de oudekwaremont bent overgestoken... dan moet je linksafslaan, weegetje volgen totdat je op de grote weg komt! daar rechts afslaan, beklimming van de kwaremont via andere weg, en dan moet je ergens rechts afslaan, heb ik gedaan! maar dan geen pijltje meer gevonden zodanig dat ik op het punt uit kwam net na de hoeve waar je zo via het erf door moet!
Kaartje bekeken en dan maar gewoon via de hoevede beklimming van de oude kwaremont aangevat en boven op kwaremont plein de pijltjes teruggevonden! al moet ik zeggen dat er ergens op de beklimming ook een pijltje stond die de weg wees voor de mensen die uit een weggetje kwamen... wel waar ik dat weggetje moet in slaan weet ik dus niet hé....

De uitleg is waarschijnlijk voor diegene die de route uit hun broekzak kennen.... :-D :-D
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

raar dat jullie mis rijden ik heb nergens problemen gehad de eerste keer #-o maar ik reed helemaal alleen dus dan let je beter op denk ik en geen echte schone afleiding, in vrouwelijke vorm gezien, onderweg ook :wink:

wel een paar bordjes tegengekomen die overgroeid waren misschien zat daar het probleem :lol: ik heb thuis wel eerst de kaart bekeken en soms weet je dan welke richting je uit moet bij twijfel :roll:
bonnie & clyde
Mountainbiker

Post by bonnie & clyde »

we zien juiste thuis van de gavers in harelbeke twas geel leuk
in het domein mo de biks waren zo vuil mo men vele leute get op het technische gedeelte :-D
Smouter
Mountainbiker

Post by Smouter »

Vandaag voor de eerste maal Kluisbergen gereden,nu zal het misschien wel aan mij liggen maar ik slaagde er zelfs niet in om van groen op blauw te geraken,het eerste blauwe pijltje dat ik tegenkwam na groen stuurde ons een lange helling bergaf en dan niets meer ,nog eens opgereden maar tevergeefs ,geen tweede pijltje gevonden. #-o
Smouter
Mountainbiker

Post by Smouter »

Die helling die het eerste blauwe pijltje ons afstuurde was de Cote de Trieu naar 't schijnt...
schave
Mountainbiker

Post by schave »

Smouter wrote:Die helling die het eerste blauwe pijltje ons afstuurde was de Cote de Trieu naar 't schijnt...
Denk het niet, volgens mij moet je na de eerste afdaling aan blauw de baan Kluisbergen-Ronse oversteken om via een padje (meer een geul tussen twee stukken land) op de kasseibaan te komen, daar linksaf tot je in het dorp op de Kwaremont komt en dan de Kwaremont off-road afrijden en dan kom je opnieuw de baan Kluisbergen-Ronse op ....... pijltjes verder volgen
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

schave wrote:
Smouter wrote:Die helling die het eerste blauwe pijltje ons afstuurde was de Cote de Trieu naar 't schijnt...
Denk het niet, volgens mij moet je na de eerste afdaling aan blauw de baan Kluisbergen-Ronse oversteken om via een padje (meer een geul tussen twee stukken land) op de kasseibaan te komen, daar linksaf tot je in het dorp op de Kwaremont komt en dan de Kwaremont off-road afrijden en dan kom je opnieuw de baan Kluisbergen-Ronse op ....... pijltjes verder volgen
Zo is het !
De trieu zit in de verste verte niet in één van de Bloso-routes.

@Snelle Beentjes, denk niet dat je ergens verkeerd gereden bent. Ge draait idd links in aan die hoeve, en na een luske moet je daar terug passeren om dan over de kasseien de Kwaremont terug op te rijden. Aan het kwaremontplein gekomen kun je kiezen om de rode route verder te rijden (links indraaien richting Patersberg) of rechtdoor rijden om de Kwaremont volledig op te rijden.
schave
Mountainbiker

Post by schave »

zanneis wrote:
schave wrote:
Zo is het !
De trieu zit in de verste verte niet in één van de Bloso-routes.

@Snelle Beentjes, denk niet dat je ergens verkeerd gereden bent. Ge draait idd links in aan die hoeve, en na een luske moet je daar terug passeren om dan over de kasseien de Kwaremont terug op te rijden. Aan het kwaremontplein gekomen kun je kiezen om de rode route verder te rijden (links indraaien richting Patersberg) of rechtdoor rijden om de Kwaremont volledig op te rijden.
Als je na blauw terug op groen komt en je draait dan rechts het kluisbos terug in ben je dan niet bovenaan de Trieu ?
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

dat klopt net voor je de grindweg inslaat om zo het bos in te rijden, bevind je je op de top van de Terieu
Post Reply