advies voor ne leek

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
steaz
Mountainbiker

advies voor ne leek

Post by steaz »

Deze bike gespot op kapaza en ook proefritje mee kunnen maken en fiets is mijn maat en alles zag er in orde uit.Vond het een pracht bike.
Enkel bij het schakelen niet mogelijk om grootste tandwiel te nemen(vooraan)
Schakelen gebeurt met xt voor en achter maar met sram shifters? valt dit wel goed te combineren?Ik ken bijna niets van MTB onderdelen.
De verkopen had de fiets zelf ineen gestoken met allerhanden onderdelen.

Is deze bike een goede prijs/kwaliteit verhouding?

http://www.kapaza.be/fietsen_en_accesso ... nbike.html

alvast bedankt voor reacties!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

het is een mooie bike, da's zeker ja.
de duke vork is van redelijke kwaliteit mag ook gezegd worden, wel vragen wanneer deze zen laatste onderhoud heeft gekregen en mss bewijs ervan.
schakelen met sram shifters op shimano derrie's gaat denk ik maar niet omgekeerd ( shimano shifters met sram derrie's ) omdat de sram derrie's dat 1.1 geval hebben waar ge als de kooi wat sleept de derrie iets hoger of lager kunt zetten.
Voor de rest ziet er dat wel heel goed uit.
wie deelt mijn mening ???

Massini 8)
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ik deel je mening niet hoor :wink:

persoonlijk vind ik 800 euro iets te veel voor deze fiets (crank ziet er redelijk versleten uit + gewone v-brakes. De duke vork is niet de nieuwste ook.
Ik vind dat je het merk betaald.

geef gewoon 99 euro meer uit en koop deze fiets ...
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=17568

heb je ook schijfremmen (ik heb de zelfde en vorige week tijdens de bikechallenge hebben die mij verre van in de steek gelaten).

deze vind ik ook best te pruimen
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16780
http://www.bike-discount.de/shop/a4861/ ... _2007.html

alé ja enfin ik denk dat je met hetzelfde budget (of net iets meer) je een minstens evenwaardige (met volgens mij ook beter onderdelen) nieuw kan kopen.

greetz

jocca
Pelep
Mountainbiker

Post by Pelep »

Die laatste is én goedkoop, én degelijk materiaal, én licht...Waarom rijdt niet iedereen ermee rond dan? Iemand een idee?
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Pelep wrote:
Die laatste is én goedkoop, én degelijk materiaal, én licht...Waarom rijdt niet iedereen ermee rond dan? Iemand een idee?
smaken en portefeuilles verschillen soms
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ja ... ik denk dat velen zich nog laten afschrikken door online iets te bestellen wat ze nog niet in het echt gezien hebben.

+ speci en andere merken hebben nu eenmaal een reputatie weten op te bouwen van degelijke fietsen, en dit terwijl er toch ook andere merken zijn die minstens even goed zijn.

vergelijk het met auto's ... vw, seat en dergelijke hebben de naam en faam, terwijl skoda minstens even goede auto's maakt maar toch zie je ze niet zo frequent ...

Alles heeft te maken met marktstrategie en naambekendheid. :wink:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ik vind hem ook te duur naar volgens.
Je kan beter gaan voor een nieuwe en je zal kwalitatief niet moeten onderdoen aan deze.
Kijk eens naar merken zoals corratec die ook een goede naam hebben en je een mooie afmontage krijgt voor weinig geld. 10jaar garantie op het frame en je rijdt met een nieuwe fiets voor dezelfde prijs.
Mijn vriendin heeft er ééntje gekozen uit de X-vert serie die in jou budget ligt.

Wat de cranks betreft. Redelijk versleten zou ik het niet noemen want ze slijten na 100km al af aan de zijkant. Op die slijtage kan je geen staat maken.
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Fox-vering met volledige XT set voor 999€ vind ik toch niet veel hoor.
steaz
Mountainbiker

Post by steaz »

Alvast bedankt voor de reacties,
Ik ga het toch nog eens bekijken.
Op zo'n nieuwe Cube heb ik ook eens proefritje kunnen maken,zeker ook prijs/kwaliteit geen slechte bike denk ik.
Aan andere kant zo'n Specialized ziet er wel beestig uit maar ja tis feitelijk maar om in de modder te trappen dus zou het geen punt mogen zijn.Ik ga nog niet direct een beslissing nemen.Wie weet kom ik nog wel andere interessante bikes tegen
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Q-Bix wrote:Fox-vering met volledige XT set voor 999€ vind ik toch niet veel hoor.
De fiets die te duur genoemd wordt is wel de Speci bovenaan..... :wink:
Post Reply