spinning...??

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
Rudy D
Mountainbiker

Spinning

Post by Rudy D »

Weet er iemand waar ik dit kan doen in de omgeving Hoeilaart/Overijse/Tervuren?
En is er dan iemand geïnteresseerd om mee te gaan?
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Het mag zelfs ook nog meer richting Zaventem/Sterrebeek zijn .. ;-)

Ik wil ook terug beginnen ...

Eric B
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Binnekort gaan ze dat doen bij de CLARKS in tevuren (dicht bij de sporthal met die groote ruiten vooraan), hij moet eerst nog een opleiding volgen en de toestellen aankopen , ik had hem dat eens gevraagt en omdat er nog vraag naar was gaat hij dat misschien overwegen om dat te doen . Ik ga daar nu 3 maal per week trainen , nu vooral voor mijn schouder te verstevigen .
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

ja, de clark, in dat geelachtig gebouw aan diependal (sporthal tervuren).
verder is er in sterrebeek nog een klein fitnesszaaltje, ik denk wel niet dat ze daar van die toestellen hebben.

In overijse is, of was er althans een fitness-centrum waar vroeger den aldi en nu den blokker is (brusselsesteenweg).

Daar kunt ge eens informeren. (ge hebt dat misschien al gedaan maar ja, 't is maar een poging om behulpzaam te zijn :wink: )
Kurt
Mountainbiker

Post by Kurt »

marzokki (slide!) wrote:
In overijse is, of was er althans een fitness-centrum waar vroeger den aldi en nu den blokker is (brusselsesteenweg).
Dat is Lifestyle Quality Club en ze geven daar 3 keer per week spinning. Je moet wel lid zijn.
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

( tussen 2 haakjes: wat is spinning eigenlijk? (ik heb de andere spinning-topics eens bekeken en daar gaat het vooral over het nu en dergelijk, maar 'k heb precies niet gevonden wat het feitelijk is) dank u )
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

marzokki (slide!) wrote:( tussen 2 haakjes: wat is spinning eigenlijk? (ik heb de andere spinning-topics eens bekeken en daar gaat het vooral over het nu en dergelijk, maar 'k heb precies niet gevonden wat het feitelijk is) dank u )
das fietsen in groep op zo'n indoor fietske.op muziek
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Quote van www.sportopolis.be

Indoor cycling is in Amerika en Europa razendsnel populair geworden onder de gepatenteerde naam Spinning. Indoor cycling omvat gevarieerde bewegingen voor verschillende spiergroepen en garandeert een zeer hoog calorieverbruik. Tel uit, je gewichtsverlies en je conditiewinst! Op een speciaal voor deze activiteit aangepaste hometrainer laat je je in groep meeslepen door de lesgever, op het ritme van up-tempomuziek. Je kan de weerstand van je fiets aanpassen aan je eigen niveau, zodat iedereen in hetzelfde ritme blijft. Klimmen, sprinten, joggen, jumpen, ... je volgt gewoon het peleton. Geen ontsnappingen mogelijk en geen gevaar voor valpartijen!
Scorpion
Mountainbiker

Post by Scorpion »

Is dit eigenlijk een goede training voor souplesse of meer voor krachttraining? Ik zou dit willen overwegen maar alleen als ik mijn souplesse er mee kan verbeteren. Ben niet zo'n kerel die constant op het grote mes zit.
Guest

Post by Guest »

Veel souplesse zit er niet in (daarvoor is het ook te kort). Is meer een doorgedreven intervaltraining.
Post Reply