Bikechalleng Polen 2007?

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

good Luck

Post by Schoupabiker »

Hey mannen - en ladies - ... ik lees hier de eerste letters over deze challenge.
Dat is spijtig, want ik zag dat wel zitten ... misschien met pace hè.
Ik ga dit allezins reeds aanstippen voor volgend jaar!
De website zit reeds in de favorieten.

Ik ga de verslagen met veel aandacht lezen!

Good luck!
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Ook de bikechallenge volledig uitgereden.

En vandaag terug een beetje op mijn positieven gekomen.

Jammer genoeg sta ik niet in het algemeen klassement want mijn bikepartner wilde persé de eerste dag dik gas geven waardoor ik mij compleet stuk heb gereden de eerste 40 km en ik ferm gevloekt hebt tegen hem en uiteindelijk de rest van de tocht als enkeling heb verder gereden. Maar de 2de dag dan het gezelschap opgezocht van Pacer (zijn teammaat was ook een koerskonijntje en hij reed ook alleen, roel en den Hollander vergezelden het groepke).

Het traject zelf was zeer goed en zeer pittig bij momenten (de voorlaatste dag hadden we in de eerste 33 km maar liefst 1400 HM #-o ). Ook werden de ritten steeds lastiger - de eerste dag bv veel road (denk zelfs 50%), maar de laaste 2 dagen amper nog road gehad.
Zeer steile klimmen gedaan (max fietsbare klim was voor mij 32%, maar wandelbaar zal het nog veeeeeel steiler geweest zijn. Max afdaling te voet was om en bij de 52%, fietsbaar weet ik niet meer). Zeer technische afdalingen gedaan, maar ook vlammende afdaling waar jammer genoeg een paar belgische slachtoffers gevallen zijn (de een al erger dan de andere - ook buitenlanders hebben hier mee gedeeld in de klappen).

In totaal heb ik ongeveer 465,33 km en een 12325 HM op de teller.

om het eens met punten uit te drukken
parkoer dag 1 t/m dag 3: 7/10 (iets te veel road)
parkoer dag 4 t/m dag 6: 10/10 (subliem gewoon)
ontbijt: 8/10 (ruim voldoende en afwisselend)
avondeten: 5/10 (slecht en onvoldoende - eigenlijk 4x op restaurant geweest)
sfeer: 8/10
slaapplaats: 7/10 (mits oordoppen best doenbaar)
bike-wash: 3/10 (veel te lange wachtrijen - dus fiets niet afgewassen)
douche: 4/10 (vaak ijskoud en veel te weinig douches)
fietsparking: 10/10
massage: 8/10 (schoon meiske - blondje :wink: )
bevoorradingen: 10/10 (de perfectie voor mij)
bepijling: 10/10 (perfect en zeer duidelijk)
assistentie hulpdiensten: 7/10
fietsomgeving: 9/10 (zeer groene omgeving met spectaculaire uitzichten)
organisatie zelf: 8/10
fysieke lastigheid: 9/10

dus eigenlijk kan je het volgende stellen.
Deze race is zeker niet voor doetjes, doorzettingsvermogen is zeker nodig.
Ben je niet gesteld op luxe maar kan je je behelpen en heb je geen schroom om samen met andere mannen en zelfs vrouwen (was een hoogdag voor pacer :lol: ) onder de douche te staan dan is deze tocht een echte must voor marathonrijders.

Heb je echter graag voor het schamele inschrijvingsgeld warme douches en elke avond een buffet nodig, dan blijf je beter weg.

Het weer was warm (tot 29 graden), slechts 2 dagen bewolkt weer gehad (wat het beste weer is voor mij eigenlijk), heel af en toe een plasje modder onderweg, maar je fiets was er amper vuil van.

De aankomstplaasten waren wel sterk verschillend, in Polen waren het meestal armere stadjes (buiten de laatste avond, dat was wel een decadent rijk stadje - daar heb ik een gigantisch ijscream geheten en hebben ons halfzat zitten drinken aan spotgoedkope maar o zo lekker cocktails - é pacer :wink: ). In Tsjechië waren de aankomstplaatsen veel mooier en was er over het algemeen ook meer sfeer.

Ondertussen merk ik ook dat de foto's reeds online staan van deze editie.
De DVD kan je volgens mij wel bestellen (maar daarvoor mail je best naar de org. efkes).

Ook wil ik Pacer, Roel en "Den Hollander" nog eens bedanken voor de fantastische week, want het zijn alle 3 prettig gestoorde mensen waar ik onnoemelijk heb mee zitten lachen en zot doen (remember het speciaal restaurantje :wink: :lol: )

greetz en hopelijk tot heel binnenkort op een of andere marathon.

ondertussen heb ik mijn oog laten vallen op de coast to coast voor volgend jaar. als de financiën het toelaten natuurlijk.
Anders zit de kans er dik in dat ik een 3-daagse marathon ga doen begin juni in hetzelfde gebied als waar de bikechallenge doorgaat.

Als volgt nog een stand van zaken over de materiaalpech van deze week
1x lekke band
1 buitenblad vooraan stuk
en 7 (!!) nepen in mijn achtervelg (en dat zonder een kromme velg te hebben)

en de lichamelijke schade:
liesstreek en de streek van mijn zitbeentjes zijn herschapen tot oorlogsgebied.
en verder is gans mijn lichaam afgetakeld tot in de toestand van een 70-jarige man denk ik.

Ook diep respect voor een ouder koppel dat zo goed als elke dag als laaste aankwam (de man die waarschijnlijk tegen de 65 aanliep heeft gans de tocht uitgedaan, zijn vrouw heeft enkel de voorlaatste dag moeten passen).
Ook nog een meiske dat de voorlaaste dag maar liefst 10 uur heeft gefiest en net op tijd binnen was, maar dan na 20 km de laaste dag toch heeft moeten opgeven. Jammer maar toch bakken respect voor hun doorzettingsvermogen.

voila en moest er nog iets zijn waar ik opkom ga ik het zeker laten weten.

greetz

jocca
Terre
Mountainbiker

Post by Terre »

Congrats =D>

Blijkbaar hebt ge den reserve Hayes schijf niet nodig gehad 8)

Amai 7 nepen in de velg, da komt er van, van zo zot af te dalen :wink:

grtz!
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Congrats nogmaals Jocca, en ja ik ook gefinished 8)

Beentjes prikkelen al.

Nog volop aan het afkicken van Polen.

Gentlemens, it was a nice week 8)

Roel, David, Joachim, super bedankt voor de zalige week, hopelijk rijden we nog veel samen, so fun!!!!
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

hm cocktails, blondje, douches... ja was een superweekje..
Guest

Post by Guest »

Ik hoor 'em al bezig onder den douche , de Pacer: 'Niiiice, how much' , ' mosselbaaank' , 'eej poezeke' , 'you make very good prostitute in kazachstan'

Als ik volgend jaar een grote jonge geworden ben, dan worden de financien herbekeken en als ik van mijn mama mag, count me in!
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Voor nog enkele ander foto's:

http://www.petebike.com/vnitrni/index.htm

Het was idd gewoon zalig !!!
Echt heel veel plezier gehad, en dus zeker voor herhaling vatbaar.

PS Magda vertelde mij doodleuk dat een gelleke evenveel kost als de befaamde Tutti Frutti ...... Al een geluk dat ik me dat pas realiseerde NA de race :wink:

PPS Wie zijn die vuilaards die al die rommel in mijn brievenbus hebben achter gelaten? :-D Ik zal dat monopolie gedoe omzetten in vloeibaar goud bij één van de volgende ritten !!!
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

op terugweg dus nog bijna zonder diesel gevallen, den david nog een cashpoint laten crashen en zo

enfin episch reisje...

Foto van Rudy 'Passport control' staat al op mijn scherm 8)
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

:-D

heeeeee en welke foto staat er op de site van petebike.com ...
jaja die van de alom populaire corratec de eerste dag. Een geluk dat ik hem nooit gekuisd heb want anders zat de kans er in dat die plots vleugels ging krijgen vrees ik ...

mooie foto's trouwens ook.
Post gerust alle sites waar er foto's te vinden zijn é, altijd tof om anderen ook te zien afzien :bounce:
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Haaa.... de Rudy ...... ik heb hem al gemist deze morgen:
Please report for pasport control NOOOOOWW ...... héé, what are you DOING???!!! No lifting bike over the FENCESSSS!!!

En gisteren avond:
WHY WHERE YOU NOT AT THE TECHNICAL BREEFING?

Ik had mij bijna uit nostalgie rijst met aardbeien yoghurt klaargemaakt :wink:
Post Reply