Niet alleen qua lengte en hoogteverschil, ook qua niveau boven de zeespiegel: er is een deftig verschil tussen fietsen op 600 meter hoogte en fietsen op 2800 meter hoogte!Bulkie wrote:'t Zijn er zelfs 40 meer... en ook +- 2500 HM meer... (of 't dubbele HM)Gumball wrote:Wat zijn nu 30km en zo'n 2000 hm extra. Idd een onnozel alpenritje. Waarom doe je niet mee aan de Salzkammergut de 220km, dan heb je tenmiste een uidaging?danman wrote: PS: Off topic, maar ik ben niet echt overtuigd dat een 'Grand Raid' zoveel zwaarder is dan een ardennenritje zoals de RDHF??
Vernieuwde Grand raid cristalp
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gij zijt ne straffeWilly D wrote:weet nog niet of ik wel ga...ribfractuur tijdens de hagelandse chrono geraakt maar niet genezen![]()
ben dus net terug van 3 weken vakantie en alles leek beter tot we vrijdag zijn gaan kayakken...op zichzelf niets aan, maar ik heb een snelstromende rivier van 30 meter breed moeten overzwemmen om een kind van 6 uit het water te gaan vissen. 't manneke was aan het verzuipen, vader hing met zijn oudste zoontje een kleine 20 meter verderop in het water. Heb me dan even niets aangetrokken van grc en pijn.
5/8 : dan ga ik naar Vlezenbeek (100 km) of A'pen / Knokke / A'pen op den asfaltXes wrote:Ik ben mezelf nog volop aan het voorbereiden, maar weet niet goed waar te gaan rijden de laatste twee zondagen !
Dus 5/8 en 12/8.
5/8 heb ik echt geen idee en 12/8 twijfel ik tussen chimay (65)of gomzé (85)
Hoe zien jullie laatste trainingsweken eruit ?
Greetz
12/8: speeltijd in Gomzé
laatste week, dan ga ik gene velo aanraken
-
FastFreddy272
- Mountainbiker
- Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010
Post by FastFreddy272 »
Ik vertrek overmorgen naar daar.
Klaar ???
Eigenlijk niet
Door een ontsteking aan de linker lies heb ik de laatste maanden eigenlijk weinig of niet kunnen trainen.
De MTB gaat toch mee en ter plaatse zie ik wel of ik eventueel 1 van de korte afstanden ga rijden.
(als er nog ingeschreven kan worden en als ik geen last heb)
Klaar ???
Eigenlijk niet
Door een ontsteking aan de linker lies heb ik de laatste maanden eigenlijk weinig of niet kunnen trainen.
De MTB gaat toch mee en ter plaatse zie ik wel of ik eventueel 1 van de korte afstanden ga rijden.
(als er nog ingeschreven kan worden en als ik geen last heb)
- Enfant terrible
- Mountainbiker
Post by Enfant terrible »
Yep,
Ik persoonlijk ga niet meer mountainbiken als training.
Ik doe jaarlijks Gomze, mooie tocht, goeie ambience en goed georganiseerd, maar dit jaar niet.
Ik fiets alleen nog op de weg nu. Ik vind dat de klims niet lang genoeg zijn alhier. Ik denk dat je beter een uur aan een stuk stevig kan trappen op de weg, dan 20 muniten wat rustiger, en dan terug een uur de pees erop, want in Zwitserland zal het ook zo zijn. Wil ook geen risico's meer lopen, niet voor mezelf noch voor m'n mtb.
PS : al gemerkt op de webstek van Cristalp ? Vroeger was er sprake van 4860hm voor de lange, en nu 5430hm...
Heb zo'n voorgevoel dat het dit jaar Verbier-Heremence zal worden en volgend jaar Heremence Grimentz (dat heb ik toch ook de goote eens gedaan
)
Ik doe jaarlijks Gomze, mooie tocht, goeie ambience en goed georganiseerd, maar dit jaar niet.
Ik fiets alleen nog op de weg nu. Ik vind dat de klims niet lang genoeg zijn alhier. Ik denk dat je beter een uur aan een stuk stevig kan trappen op de weg, dan 20 muniten wat rustiger, en dan terug een uur de pees erop, want in Zwitserland zal het ook zo zijn. Wil ook geen risico's meer lopen, niet voor mezelf noch voor m'n mtb.
PS : al gemerkt op de webstek van Cristalp ? Vroeger was er sprake van 4860hm voor de lange, en nu 5430hm...
Heb zo'n voorgevoel dat het dit jaar Verbier-Heremence zal worden en volgend jaar Heremence Grimentz (dat heb ik toch ook de goote eens gedaan
goe lezen: ze hebben gemeten via gps en die zijn meestal verkeerd. (ik vind ook maar weinig terug over een routewijziging die zo'n vermeerdering van de hoogtemeters kan meebrengen)Enfant terrible wrote:Yep,
Heb zo'n voorgevoel dat het dit jaar Verbier-Heremence zal worden en volgend jaar Heremence Grimentz (dat heb ik toch ook de goote eens gedaan)
Iets anders: k'heb een mailtje naar de org. gestuurd: waar is de camping gebleven? Staat niks van op de site.
- Lust
- Mountainbiker
Heb mij ook ingeschreven voor de 121 km. We maken er ineens een vakantie van voor de hele famillie. Eén weekje op voorhand om op natuurlijke wijze wat extra rode bloedlichaampjes aan te maken. 'k Zal ze wel nodig hebben, denk ik. Ben trouwens nog nooit in de Alpen gaan rijden. Het klimmen is niet zo erg, maar ik heb een beetje schrik voor de afdalingen. Zijn die gevaarlijk of " vallen " die wel mee? Kan iemand daar iets over zeggen?
- Enfant terrible
- Mountainbiker
Post by Enfant terrible »
Als je naar de Site gaat en op de homepage klikt op "Télécharger le prospectus...", dan vind je op pagina 2/5 onderaan bij "logements" alle campings met respectievelijke telefoonnrs.Willy D wrote: Iets anders: k'heb een mailtje naar de org. gestuurd: waar is de camping gebleven? Staat niks van op de site.
Lust wrote:Heb mij ook ingeschreven voor de 121 km. We maken er ineens een vakantie van voor de hele famillie. Eén weekje op voorhand om op natuurlijke wijze wat extra rode bloedlichaampjes aan te maken. 'k Zal ze wel nodig hebben, denk ik. Ben trouwens nog nooit in de Alpen gaan rijden. Het klimmen is niet zo erg, maar ik heb een beetje schrik voor de afdalingen. Zijn die gevaarlijk of " vallen " die wel mee? Kan iemand daar iets over zeggen?
De laatste afdaling is redelijk zwaar ( zal ook wel komen van de vermoeitheid ) , en de afdaling van de mandelon is ook technis door de grote losse stenen .