Polen : Transcarpatia of BikeChallenge ?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
chefke
Mountainbiker

Post by chefke »

Samen met mijn teammakker ook ingeschreven voor de bikechallenge. Ons startnummer is 109 (teamskelle 1). Het is de eertse maal dat we meedoen met een meerdaagse mtb-rit, maar we zullen er het beste van maken. Onze voorbereiding kan je volgen op de site www.skelle.be onder het topic bikechallenge.

greets en tot in Polen :wink: .
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Ook wij zijn ondertussen definitief ingeschreven onder het startnummer 200.
Onze voorbereidingen kan je vanaf deze week bekijken op www.freewebs.com/campitellosportswear . Voor mij is het de eerste meerdaagse mountainbikewedstrijd. Vorig jaar al eens een 6-tal dagen in de alpen gereden maar dan puur recreatief (tochtjes van +/- 50 km en 1350-1500 HM).

greetz
elfver
Mountainbiker

Post by elfver »

Bikechallenge net gedaan. Groot avontuur!

Weet niet of organisatie nog wil dat veel Belgen meedoen na de vele ziekenhuisbezoeken door Belgen, maar was wel dik in orde!

Organisatie zat goed in elkaar, ritten gevarieerd en meer dan pittig soms!

Iemand een idee hoe je de dvd van de challenge van 2007 kunt bekomen?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik weet niet wat de procedure dit jaar is maar vorig jaar stuurden ze deze gewoon naar je thuisadres. Duurde wel een tijde.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Ook de bikechallenge volledig uitgereden.

En vandaag terug een beetje op mijn positieven gekomen.

Jammer genoeg sta ik niet in het algemeen klassement want mijn bikepartner wilde persé de eerste dag dik gas geven waardoor ik mij compleet stuk heb gereden de eerste 40 km en ik ferm gevloekt hebt tegen hem en uiteindelijk de rest van de tocht als enkeling heb verder gereden. Maar de 2de dag dan het gezelschap opgezocht van Pacer (zijn teammaat was ook een koerskonijntje en hij reed ook alleen, roel en den Hollander vergezelden het groepke).

Het traject zelf was zeer goed en zeer pittig bij momenten (de voorlaatste dag hadden we in de eerste 33 km maar liefst 1400 HM #-o ). Ook werden de ritten steeds lastiger - de eerste dag bv veel road (denk zelfs 50%), maar de laaste 2 dagen amper nog road gehad.
Zeer steile klimmen gedaan (max fietsbare klim was voor mij 32%, maar wandelbaar zal het nog veeeeeel steiler geweest zijn. Max afdaling te voet was om en bij de 52%, fietsbaar weet ik niet meer). Zeer technische afdalingen gedaan, maar ook vlammende afdaling waar jammer genoeg een paar belgische slachtoffers gevallen zijn (de een al erger dan de andere - ook buitenlanders hebben hier mee gedeeld in de klappen).

In totaal heb ik ongeveer 460 km en een 12300 HM op de teller.

om het eens met punten uit te drukken
parkoer dag 1 t/m dag 3: 7/10 (iets te veel road)
parkoer dag 4 t/m dag 6: 10/10 (subliem gewoon)
ontbijt: 8/10 (ruim voldoende en afwisselend)
avondeten: 5/10 (slecht en onvoldoende - eigenlijk 4x op restaurant geweest)
sfeer: 8/10
slaapplaats: 7/10 (mits oordoppen best doenbaar)
bike-wash: 3/10 (veel te lange wachtrijen - dus fiets niet afgewassen)
douche: 4/10 (vaak ijskoud en veel te weinig douches)
fietsparking: 10/10
massage: 8/10 (schoon meiske - blondje :wink: )
bevoorradingen: 10/10 (de perfectie voor mij)
bepijling: 10/10 (perfect en zeer duidelijk)
assistentie hulpdiensten: 7/10
fietsomgeving: 9/10 (zeer groene omgeving met spectaculaire uitzichten)
organisatie zelf: 8/10
fysieke lastigheid: 9/10

dus eigenlijk kan je het volgende stellen.
Deze race is zeker niet voor doetjes, doorzettingsvermogen is zeker nodig.
Ben je niet gesteld op luxe maar kan je je behelpen en heb je geen schroom om samen met andere mannen en zelfs vrouwen (was een hoogdag voor pacer :lol: ) onder de douche te staan dan is deze tocht een echte must voor marathonrijders.

Heb je echter graag voor het schamele inschrijvingsgeld warme douches en elke avond een buffet nodig, dan blijf je beter weg.

Het weer was warm (tot 29 graden), slechts 2 dagen bewolkt weer gehad (wat het beste weer is voor mij eigenlijk), heel af en toe een plasje modder onderweg, maar je fiets was er amper vuil van.

De aankomstplaasten waren wel sterk verschillend, in Polen waren het meestal armere stadjes (buiten de laatste avond, dat was wel een decadent rijk stadje - daar heb ik een gigantisch ijscream geheten en hebben ons halfzat zitten drinken aan spotgoedkope maar o zo lekker cocktails - é pacer :wink: ). In Tsjechië waren de aankomstplaatsen veel mooier en was er over het algemeen ook meer sfeer.

Ondertussen merk ik ook dat de foto's reeds online staan van deze editie.
De DVD kan je volgens mij wel bestellen (maar daarvoor mail je best naar de org. efkes).

Ook wil ik Pacer, Roel en "Den Hollander" nog eens bedanken voor de fantastische week, want het zijn alle 3 prettig gestoorde mensen waar ik onnoemelijk heb mee zitten lachen en zot doen (remember het speciaal restaurantje :wink: :lol: )

greetz en hopelijk tot heel binnenkort op een of andere marathon.

ondertussen heb ik mijn oog laten vallen op de coast to coast voor volgend jaar. als de financiën het toelaten natuurlijk.
Anders zit de kans er dik in dat ik een 3-daagse marathon ga doen begin juni in hetzelfde gebied als waar de bikechallenge doorgaat.

Als volgt nog een stand van zaken over de materiaalpech van deze week
1x lekke band
1 buitenblad vooraan stuk
en 7 (!!) nepen in mijn achtervelg (en dat zonder een kromme velg te hebben)

en de lichamelijke schade:
liesstreek en de streek van mijn zitbeentjes zijn herschapen tot oorlogsgebied.
en verder is gans mijn lichaam afgetakeld tot in de toestand van een 70-jarige man denk ik.

Ook diep respect voor een ouder koppel dat zo goed als elke dag als laaste aankwam (de man die waarschijnlijk tegen de 65 aanliep heeft gans de tocht uitgedaan, zijn vrouw heeft enkel de voorlaatste dag moeten passen).
Ook nog een meiske dat de voorlaaste dag maar liefst 10 uur heeft gefiest en net op tijd binnen was, maar dan na 20 km de laaste dag toch heeft moeten opgeven. Jammer maar toch bakken respect voor hun doorzettingsvermogen.

voila en moest er nog iets zijn waar ik opkom ga ik het zeker laten weten.

greetz

jocca
jo
Mountainbiker

Post by jo »

elfver wrote:Bikechallenge net gedaan. Groot avontuur!

Weet niet of organisatie nog wil dat veel Belgen meedoen na de vele ziekenhuisbezoeken door Belgen, maar was wel dik in orde!

Organisatie zat goed in elkaar, ritten gevarieerd en meer dan pittig soms!

Iemand een idee hoe je de dvd van de challenge van 2007 kunt bekomen?
Ziekenhuizen dik in orde , da zou ik nie zeggen , zelf ben ik niet op mijne bek gegaan , maar wa ik allemaal gezien en gehoord heb dan heb ik veel geluk dat ik niet op mijne bek gegaan ben . Dat was onze grootste schrik eigelijk van gans de bikechallens .
Er was een belg die naar een ziekenhuis gebracht werd en in da ziekenhuis was geen water of wc papier voorhanden , het personeel sprak ook geen enkel woord engels .
En nog erger : belg was op zijn knie gevallen , werd afgevoerd en daar hebben ze gewoon een verband aangebracht en hem verteld dat het niet zo erg was , terug in het camp aangekomen had uit veel pijn en kon met moeite wandelen . werdt dan naar een ander ziekenhuis gestuurd en daar hebben ze gezien dan zijn knieschijf gebroken was . dees kan toch niet .
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Ikke dus ook geweest met ne ganse groep belgskes .
We hebben ons beestig geamuseerd . Parkours waren dik inorde , zware stuf eigelijk .
Organnisatie was in orde op enkele puntjes na .
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

He Jo,

je vergat te vertellen dat naast de gebroken knieschijf er schijnbaar ook nog een steenje in de knie zat ..... :roll:

Veel beterschap aan den Erik zou ik zeggen, en veel plezier aan Michiel met zijn nieuwe fiets :wink:

Voor de rest ff mijn bevindingen neertypen voor het nageslacht:

De MTB routes zelf waren dik in orde. Ok, toegegeven dag1 een beetje veel asfalt gezien, maar ik denk dat we tegen dag 5 daar niet al te rouwig meer om waren!
Het landschap was gewoon fenomenaal, met afwisseling tussen alle verschillende soorten tracks, echt alles en iedereen kwam aan zijn trekken!
Ook de organisatie van alle fiets gerelateerde zaken was echt dik in orde, denk maar aan bevoorradingen, bepijling, start en aankomst.

Het logistiek gedeelte kan daarintegen nog wel wat verbetering gebruiken. Uren aanschuiven voor eten dat er uiteindelijk niet is, is een beetje te veel van het goede na een vermoeiende MTB dag. Neem daar dan nog de soms ijskoude douches bij ... . Het moet gezegd zijn, het eten was zeker niet altijd slecht, en de keer dat het op was heeft de organisatie zonder veel problemen de hongerigen mee op restaurant genomen. De douches waren zeker niet altijd koud, maar soms wel bijna 1km gelegen van de slaapplaats.
Grote dooddoener is eigenlijk de kostprijs van de hotesl daar. In Kudova (de aankomst) hebben wij (Pacer en Jocca) in een poepchique hotel verbleven voor 16 euro pp (met ontbijt). Als je dan beseft dat je de organisatie evenveel betaald voor koude douches en een bord rijst met aardbeien yoghurt dan stel je je vragen.

Om samen te vatten, ik heb mij persoonlijk bangelijk geamuseerd! Het MTBen zelf was echt onvergeetelijk en tracks zoals we daar voorgeschoteld kregen vrees ik nooit meer tegen te komen, maar het après MTB deel (fiets afspuiten, eten, douchen) is nog voor verbetering vatbaar.
Wil je echt genieten, zowel van het MTB deel als van de après, boek dan je eigen voorzieningen. Dit is althans wat ik volgende keer ga doen! Op die manier kan je niet enkel van de natuur genieten tijdens het MTBen, maar ook van Polen als land!

Greetzz
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Ik sluit me volledig aan bij bovenvermelde posts.

Ook uitgereden en nog zwaar aan t nagenieten, en helaas me aan t afvragen hoeveel keer ik naar de Ardennen zal moeten tuffen om zelfde trails te vinden als daar, zalig.

Voor mij moeten ze dringend werken aan hun food en de ehbo, zo'n technische afdalingen vragen om een goed georganiseerde ehbo en engelstalige stewards om de internationale bende te begeleiden.

Ook mag er gerust nog een extra motor tussen de leiders en de achterblijvers inrijden vind ik, is toch een zeer groot tijdverschil.

Ik ga volgend jaar zeker terug, voor Challenge (maybe mixed) ma zeker voor de Beskidy Mtb Trophy. Regio is gewoon supermooi.
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Héhé, Mixed challenge .... Cyclomax mixed zeker :lol:

Om er als eerste bij te zijn: Beskidy volgend jaar, ik doe mee!
Tis individueel, maar we bollen gewoon samen naar ginder!

Tegen dan spreek ik vloeiend pools en kan ik "Rudi Passport Control" zijn microfoon verbaal zijn achterste inwerken!

The beginning of June, the heart of the Beskids, picturesque Istebna...
The real challenge for real MTB experts! 8)

http://www.mtbtrophy.com/en/index.php

Kvoel mij direct aangesproken :wink:
Post Reply