Sleuteldagen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Niet echt gratis maar ook weer niet duur, in Roeselare is er http://www.velomobile.be die dergelijke opleidingen inricht.
Niet specifiek voor de MTB maar misschien als we met mensen genoeg zijn doet ie wel eens iets speciaals voor de MTB'ers.
Niet specifiek voor de MTB maar misschien als we met mensen genoeg zijn doet ie wel eens iets speciaals voor de MTB'ers.
- focus_wrc
- Mountainbiker
- Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude
ik wil dit ook wel doen voor midden wvl hoor, maar ik denk dat er betere zijn in de buurt die het kunnen
wat ik kan;
- hele fiets monteren van naakt frame
- afregelen
- fox vorken servicen (zal wel bijna allemaal op elkaar trekken maar kom)
- basis wielen richten
waar ik nx van ken,
- schijfremmen
- magura hs 33
- wielen opbouwen
- achterdempers
wat ik kan;
- afregelen
- basis wielen richten
waar ik nx van ken,
- schijfremmen
- magura hs 33
- wielen opbouwen
- achterdempers
Wow, als ik dat al zou kennen zou ik al heel content zijn!focus_wrc wrote:ik wil dit ook wel doen voor midden wvl hoor, maar ik denk dat er betere zijn in de buurt die het kunnen![]()
wat ik kan;
- afregelen
- basis wielen richten
Hmm, heb dergelijk initiatief nogal de revue weten passeren hier, zonder resultaat helaas.
Wat niet wegneemt dat op zich een goed initiatief is!
Nu moet ik wel zeggen; ik kende daar eerst ook niks van; ondetussen heb ik zelf mijn casette/tandwielen en ketting vervangen; binnen en buitenkabels vervangen van zowel derailleur als remmen; balhoofd gesmeerd. Blijven er nog over/ assen van de wielen en trapas smeren. Ander baloofd en andere derailleur steken lijkt me al meer iets waar je en de ervaring en he tmateriaal voor moet hebben; en laat isk wschl de lbs doen. Maar mits een goed boek; het internet en wat handigheid kan je vaak al veel zelf oplossen
Wat niet wegneemt dat op zich een goed initiatief is!
Nu moet ik wel zeggen; ik kende daar eerst ook niks van; ondetussen heb ik zelf mijn casette/tandwielen en ketting vervangen; binnen en buitenkabels vervangen van zowel derailleur als remmen; balhoofd gesmeerd. Blijven er nog over/ assen van de wielen en trapas smeren. Ander baloofd en andere derailleur steken lijkt me al meer iets waar je en de ervaring en he tmateriaal voor moet hebben; en laat isk wschl de lbs doen. Maar mits een goed boek; het internet en wat handigheid kan je vaak al veel zelf oplossen