29/07/2007 "Forest Maraton" Aarschot

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Zondag komen we ook af met ne man of 3 voor de 85 km. Denk er rond 8 uur te vertrekken.
Hoe ligt het parcours erbij? Zal wss wel meevallen nu het al enkele dagen redelijk droog is of heb ik het mis? Kwestie van de goei bandjes te steken hé.
woutermtb
Mountainbiker

Post by woutermtb »

Vraagje?

Ik zie overal staan dat er kan gestart worden tot 11u... (en ja, zondagochtend volgt op zaterdagavond...... :drunk: )
Maar hier zie ik dat je maar tot 10u mag starten voor de 85?

Aangezien ik van gent moet komen en niet graag voor verassingen sta, wat is het nu????

Thanks,
Wouter [-o<
bike-lover
Mountainbiker

Post by bike-lover »

woutermtb wrote:Vraagje?

Ik zie overal staan dat er kan gestart worden tot 11u... (en ja, zondagochtend volgt op zaterdagavond...... :drunk: )
Maar hier zie ik dat je maar tot 10u mag starten voor de 85?

Aangezien ik van gent moet komen en niet graag voor verassingen sta, wat is het nu????

Thanks,
Wouter [-o<
de 65 en 85 km kunnen starten tot 10.00 de toertocht van 45 en 25 tot 11u00
het parcours ligt er voor het moment droog bij ,je hebt hier en daar wel wat plassen maar die kun je ontwijken,allen in rillaar heb je ongeveer 1 km dat je moet stoempen maar dat ligt aan onze droge zomer
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

dus michelin XCR Dry² zullen wel te doen zijn?
Illuminat0r
Mountainbiker

Post by Illuminat0r »

Is misschien een stom vraag,
maar wat maakt dit zó speciaal dat dat 6euro moet kosten?
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Gisterenavond al beslote om deze tocht te late schieten.
Om 18h housewarming en derna fuif, da beloofde ne zware avond te worde :-P

Vanmorgen bleek dat het heel de nacht geregend heeft dus was ik toch content dak in bed blijve ligge ben :-D

Aan diegene die toch vertrokke zijn: chapeau mense !!

Grtz
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Het was zwaar om me deze ochtend ni gewoon om te draaie en verder te slape (zeker na een bday-feestje met de nodige duvels), maar toch maar eens karakter late zien :)
Dus toch maar vertrokke van thuis uit naar aarschot en voor de 85 gegaan!
Wel ... HET WAS VETTIG !
Zeer mooie tocht, maar veel plezier was er niet aan in da weer ! Wel zeeeeeeer kalm onderweg !
Jammer voor de organisatie da er zo weinig volk was !

Greetz
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik ben gestart om 10 uur, het lag er echt serieus modderig en nat bij, normaal haal ik in afdalingen mijn gemiddelde goed naar boven, maar nu ging dat echt niet met die schuivende modder.
Ook nog 2 keer een serieuze stortbui op mijn kap gekregen als afwisseling op de constante regen.
En mijn nieuwe regenjas was hier niet tegen opgewassen.
Bij de eerste bevoorrading was alles al ingepakt. Daar vertelden ze me dat er maar 30 man vertrokken was voor de 65 en 85 tesamen. Hier ook maar gevraagd of ik ergens op de kortere afstanden kon inpikken, maar volgens hem moest ik de volledige toer doen als ik hier verder reed, dus spijtig genoeg dan maar via de baan terug naar de auto gereden. En natuurlijk, op het moment dat ik daar aankom stopte het eindelijk met regenen. :evil:
Vertrokken voor 85 km, en geeindigd na maar 30 kilometer. Ik had toch beter voor de 45 km gekozen, die had ik wel uitgereden. :cry:
Jokke_vlo
Mountainbiker
Location: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Post by Jokke_vlo »

De 85 gedaan (kwam uit op 87). Als die droog had gelegen, schitterend parcours !! Nu was het stoempen dat het geen naam had, op sommige "platte" stuken haalden we 10km/u. Iets meer dan 5 uur over gedaan.

Zeer weinig volk gezien op de 85 (maar ja je moet goed zot zijn). Waren vroeg vertrokken, er zijn er ons niet veel voorbijgereden en er stonden nog hoop en al 5 auto's op de parking wanneer we toekwamen. (ik denk geen 10).

Zowel mijn collega als ik voor en achter remblokken volledig weg. Overal vriendelijk en behulpzame mensen aan de bevoorradingen. Proficiat hiervoor ! Op de laatste werd zelfs onze drinkbus afgewassen.
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

ik ben daar ook vertrokken voor de 85km maar ik moet na de laatste bevoorrading toch een pijlke gemist hebben ergens want ik had maar 75km ongeveer :oops:
dit zou inderdaad een mooi parcours geweest zijn bij droger weer, en het feit dat er soms weinig pijltjes te zien waren zal ook wel met die regen en wind te maken gehad hebben zeker
Post Reply