Benelux Kampioenschap Tubeke-Tubize 28&29/07/2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
mud devil
Mountainbiker

parcours

Post by mud devil »

heb gehoord van een verkenner dat het er kurkdroog bijligt.. pythons en dergelijke is prima.
wel afwachten wat de regen evt vannacht brengt he...

parcours is een mix van een technisch krinkeldekronkel bosje, op en af een weide en een afdaling op lange traptreden..

meer weet ik ook niet, t zou niet zo lastig zijn als vorige week in ottignies..

see you!
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

Iets heel anders dan vorige week!!
Eén heuvel (gras en sjotterwegskes) waar men constant op en af moet.
Af en toe door een boske waar het nodige draaien en keren is voorzien.
Op het einde een wat vlakker stuk,ook gras en grindwegske en ook met het nodige slingerwerk tussen en rond de bomen!!

Als het gaat regenen zou het wel is heel lastig kunnen worden.Maar nu lag alles inderdaad kurkdroog.

Ik ga toch voor wat noppen want dat gras zou wel is behoorlijk glad kunnen worden bij regenval!Maar banden is natuurlijk een persoonlijke keus!!

Het parcours bedraagt 5km en telt een positief hoogteverschil van 170 meter per ronde.
De eerste 150 meter hoogteverschil bevindt zich in de eerste 3 kilometer.

Op www.mtbikers.net staat een profiel.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Heb net het parcours voor de helft gereden, als je morgen een poes zit lopen, die heb ik gestuurd.
Alle respect voor de mensen die zich inzetten om elke week een wedstrijdparcours uit te zetten, maar als het zo hopeloos is, kunnen ze hun de moeite echt wel besparen en thuis naar de toer kijken.
Dit is een omloop voor een veldloop, niet voor MTB. :evil:
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

El Perro Diablo wrote:Heb net het parcours voor de helft gereden, als je morgen een poes zit lopen, die heb ik gestuurd.
Alle respect voor de mensen die zich inzetten om elke week een wedstrijdparcours uit te zetten, maar als het zo hopeloos is, kunnen ze hun de moeite echt wel besparen en thuis naar de toer kijken.
Als je enkel de eerste helft hebt gedaan hebt ge nog het schoonste stuk gedaan!!!!
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

alainvwbike wrote:
El Perro Diablo wrote:Heb net het parcours voor de helft gereden, als je morgen een poes zit lopen, die heb ik gestuurd.
Als je enkel de eerste helft hebt gedaan hebt ge nog het schoonste stuk gedaan!!!!
Triestig vind ik dat, een wedstrijd op zo'n niveau op zo'n dom parcours.
Ik heb dit jaar al veel mooiere omlopen gereden, door veel kleinere organisaties inelkaargebokst. Foei voor de organisators.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Genre Zottegem dan ?

Ik dacht dat de organisatie nochtans dezelfde zou zijn als die van Ottignies, zonde van het parcours dan !
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

het trok op niks zowel organisatie als parcours
nergens 1pijltje waar je moest zijn en dat voor een beneluxcup
ze hadden beter niks organiseerd dan zo iets hoor

parcours op zich was zeer lastig maar geen beneluxcup waardig
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

Ze hadden het parcours wel aangepast tov gisteren!
Een paar krokels in de boskes weggelaten en het steile klimmeke.
Was toch ni te doen door het slijk!

Heb ondanks het triestige parcours toch fun gehad in fun A!!
En afgezien.
Maar ze zouden toch een deftige startronde moeten verplichten en niet na 100 meter met het hele pak een single track induiken!!Da is voor ellende zorgen.

Hopelijk volgend jaar een beter parcours maar dan zal het terug in Nederland zijn zeker.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

alainvwbike wrote: Maar ze zouden toch een deftige startronde moeten verplichten en niet na 100 meter met het hele pak een single track induiken!!Da is voor ellende zorgen.
idd vorige week net van't zelfde... 100m, bocht 180gr en single track.
+ starten bovenaan op een berg?
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

wat een blunder vandaag
de juniors werden afgeroepen 1 voor 1 om hun dan op te stellen aan de stratlijn en terwijl ze nog bezig zijn klinkt het startschot reeds met als gevolg een stuk of 5 die moeten starten met een grote achterstand

wat doet de organisatie , gewoon eens lachen onder elkaar
Post Reply