maar tegenwoordig wordt er van alles verkocht, ben daarin nogal sceptisch
Beginnersvragen qua onderhoud, reiniging etc.
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- nebraz
- Mountainbiker
Misschien nog een handige tip.
Als je uw ketting op het groot blad legt vooraan kan je gemakkelijker de zijkant ervan ontvetten.
De schakels alleen smeren en de zijkanten droog houden met een vod.
Reden: als er vuil op de zijkanten van de ketting komt gaat deze wrijven met de cassette en derailleurwieltjes en zorgt dit voor extra slijtage.
Na het kuisen met dreft is het aangeraden om direct de ketting met water te spoelen, droog te wrijven en terug in te oliën.
Om de ketting eens deftig in te oliën leg ik er altijd één in een oliebad (kettingzaagolie) Achteraf goed droogwrijven en je ketting loopt als een trein.
Als je uw ketting op het groot blad legt vooraan kan je gemakkelijker de zijkant ervan ontvetten.
De schakels alleen smeren en de zijkanten droog houden met een vod.
Reden: als er vuil op de zijkanten van de ketting komt gaat deze wrijven met de cassette en derailleurwieltjes en zorgt dit voor extra slijtage.
Na het kuisen met dreft is het aangeraden om direct de ketting met water te spoelen, droog te wrijven en terug in te oliën.
Om de ketting eens deftig in te oliën leg ik er altijd één in een oliebad (kettingzaagolie) Achteraf goed droogwrijven en je ketting loopt als een trein.
- the voltman
- Kerstman
Post by the voltman »
Na een moddertocht spuit ik wel de bike af, anders plakt de modder er te hard aan, om roesten van de ketting tegen te gaan rijd ik direct naar de auto, draai het wiel nog enkele keren rond zodat het meeste water weg is, dan houd ik een vod rond de ketting en draai terug rond, dan onvet ik ze, en ik moet zeggen de levensduur van mijn kettingen is zo veel langer en dit is slecht enkele minuutjes werk.
Smeren doe ik thuis als ik de bike voledig oppoets.
Greetings the voltman
Smeren doe ik thuis als ik de bike voledig oppoets.
Greetings the voltman