knieproblemen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gertus
Mountainbiker

Knie pijn

Post by Gertus »

Ik heb de laatste tijd last van knie pijn aan de linker buitenzijde... Met mn oude pedaaltjes had ik da niet. Heeft iemand hiermee nog ervaring en zoja was da opgelost met andere trappers of iets anders......?

Greetz :drunk:
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik heb he onlangs nog ergens gezegd,zorg dat je een beetje bewegingsvrijheid hebt aan je enkels.als ge te vast in uw klikpedalen zit kan het gebeuren dat je last krijgt van je knie. :wink:
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Als je wilt neem ik een copie van een duits artikel over dit probleem. Waarschijnlijk heeft het te maken met de afstelling van de plaatjes van je schoenen.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Ohw interessant mn Duits is toch in orde dus verstuur maar als je wil. Ik denk dat mn probleem opgelost is door wat van mn schoenzool af te slijpen (wa minder rubberen nopkes rondom het plaatje) en de instelling van de sterkte op bijna minimaal te zetten. Nu heb ik vrij veel speelruimte maar de vraag is hoe snel ze er gaan uitspringen. Test vanavond en morgen in de maak :-)

Maar het artikel is allesinds een stap in de goede richting! :bounce:

Thnx
jean-paul
Mountainbiker

ook kniepijn

Post by jean-paul »

ik sukkel ook de laatste tijd met kniepijn. ik ben wel beginnend fietser Ik ben begonnen in juli en heb er nu 1200 km opzitten stelselmatig opgebouwd en eerst 10 15 nu 35 -40 km aan het trainen Is het door de km's? ik heb nu wel en andere mtb thompson en mijn afstaand tussen zadel en stuur is wel langer en mijn stuur staat ook iets 2 cm lager. Kan dit de oorzaak zijn?
groeten
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Inderdaad, zoek het maar bij de afstelling van je nieuwe fiets. Het komt op centimeters aan. Je zal wat moeten zoeken met zaken zoals zadelhoogte, zadelafstelling, pedalen/plaatjes. Ook de lengte van de voorb ouw kan zijn invloed hebben. Ik zou eerste eens kijken naar de juiste zadelhoogte en de horizontale afstelling van het zadel. Weet je dat je knieschijf loodrecht boven de as van je pedaal moet staan als je de trappers in een hoek van 45° plaatst?
jean-paul
Mountainbiker

Hoera

Post by jean-paul »

Wel goed nieuws. Mijn zadel een cm of 2 hoger gezet. Zondag de TT van Merchtem meegereden. totaal 74 Km van bij ons en terug. Geen kniepijn meer. Ik moet zeggen dat ik de voethaken ook bijgeregeld heb en meer naar buiten gezet. Het moet dus juist staan.
bedankt
ToM5
Mountainbiker

Post by ToM5 »

waarschijnlijk komt je knie voorbij de punt van je schoen waardoor el veel meer belasting op de knie komt en dat kan ook een oorzaak zijn van de pijn :cry:
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Al alles geprobeert maar nog nikske als oplossing, dokter zegt de buitenzijde van 1 meniscuus die overbelast geraakt steeds.... Ga nu uiteindelijk s proberen met gewone pedalen en bij de osteopaat om s alles in lijn te zetten :-) Als we spreken over de knie die voorbij de punt komt is er minder een probleem denk ik want dan spreken we over een algehele kniebelasting maar dat sluit natuurlijk niet uit dat het kan eh...... Ik weet 1 ding, IK WIL BIKEN VERDOEMME :colors:
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Moed en blijven zoeken door scenario's uit te sluiten, één per keer. Vroeger had je geen last, nu wel. Zijn alleen de pedalen veranderd? volume en manier van trainen? nog andere zaken. Zijn het alleen de pedalen dan moet je het niet al te ver zoeken, dan passen de pedalen je niet of zijn ze nog altijd slecht afgesteld. Het kan natuurlijk ook een toevallige overbelasting zijn die op het moment van de nieuwe pedalen naar boven kwam. Ik geloof echter niet veel in toeval. Welke pedalen had je en heb je nu?
Post Reply