No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

FRM heeft ook een (goedkoper) systeem dat identiek is aan het jellow lint van stan!

Als je op lage druk wil rijden ga je best voor de ztr of ust velgen, maar dan nog riskeer je problemen op minder dan 2 bar!

ik kan nog 2 x plat bij mijn notubes ervaring tellen,
1 x een scheurtje in een gewone XTR Dry2 in de alpen, scheurtje te groot voor de frm vloeistof, biba gestoken.
Een keer voorband van de velg geplopt in een uitwijkmaneuvre: gewone XCR AT op een XTR ust velg: terug in orde met CO2 cartridge
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Het is heel simpel : wil je op 1.4 bar rijden, kan je niet anders dan een echte tubeless (UST) band monteren. Vergeet montage van gewone banden op een tubeless velg & latex, dit zal toch nooit betrouwbaar werken bij 1.4 bar.

In jouw geval : Eclipse Universal Tubeless Conversion Kit + latex + UST band. Zelfs dan heb ik nog mijn twijfels omtrent de betrouwbaarheid : op elke UST band staat een minimum druk, en deze is meestal 2.2 bar (hoewel iets lager meestal ook kan). Het probleem is dan niet zozeer dat de band van de velg loopt, maar dat er lucht langs de flanken zal ontsnappen doordat de flanken een rollende beweging maken : gebeurt dit sta je meteen plat.

Ik maak me wel volgende bedenking : scheelt er niets aan je drukmeter? Een druk van 1.8 bar wordt door veel rijders toegepast, maar 1.4? #-o
Birota
Mountainbiker

Post by Birota »

madskatingcow wrote:Ik maak me wel volgende bedenking : scheelt er niets aan je drukmeter? Een druk van 1.8 bar wordt door veel rijders toegepast, maar 1.4? #-o
Dat heb ik me ook al afgevraagd :-? Is een pomp vab BBB en ze is nog ni oud van 't weekend nog even uitgeleend aan iemand en die vertelde me toch dat hij bij zijn pomp toch percies wa meer aanduide.
Ik weet wel da ik heel laag durf gaan qua druk, weeg ni veel en k voel me daar toch goe bij.

Moet de combinatie van notubes velg, yellowtape en UST band dan lukken?

Alvast bedankt voor de hulp mannen!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Piranha airlight gemonteerd op Mavic velg met notubes.
Met de compressor ging alles goed tot 3,5 bar, knal van de velg.
Idemdito voor de achterband.
Op 2,5 bar à 3 bar blijft hij blijkbaar redelijk goed zitten.
Wat denken jullie, gaat dat ding zaterdag van de velg ontsnappen tijdens de rit?
Wil wel proberen maar ook niet teveel risico's !
Ligt het aan de Piranha of de mavics?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

3.5 bar!!!! Waarom zo hard?

Ik vind dat je boven de 2.3 niet kan mountainbiken op stenen en wortels, geen grip hebt, tenzij op de asfaltweg rijden. Als je per force zo'n harde banden wenst, waarom dan tubless gaan?
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

El Perro Diablo wrote:3.5 bar!!!! Waarom zo hard?

Ik vind dat je boven de 2.3 niet kan mountainbiken op stenen en wortels, geen grip hebt, tenzij op de asfaltweg rijden. Als je per force zo'n harde banden wenst, waarom dan tubless gaan?
Niet om te rijden enkel om hem te laten ploffen...
Mijn UST band doet dit bij 3,5 bar, de niet UST blijkbaar al bij 2bar.
triple
Mountainbiker
Location: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Post by triple »

:-?
Last edited by triple on Sun 26 Aug 2007 13:24, edited 1 time in total.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Dr.Gonzo wrote:
El Perro Diablo wrote:3.5 bar!!!! Waarom zo hard?

Niet om te rijden enkel om hem te laten ploffen...
Mijn UST band doet dit bij 3,5 bar, de niet UST blijkbaar al bij 2bar.
Kheb al gehoord, dat je in sommige gevallen bij crosmaxxen toch ook beter het velglint van Stan's installeert, zo zouden de banden beter op druk blijen...
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Meer dan 24u laten staan bij 2,5 bar en niets druk verloren. Hoop nu alleen dat ze morgen niet van de velg gaan. #-o
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

zijn er die stan's no tubes via de Amerikaanse website kopen, de grote pul kost zowat een derde wat ze bij barracuda's kost (een 13 vs. 38 euro), maar ik vraag me af hoeveel transport- en eventueel import (tax) kosten er bij komen

denk er ook aan om zo'n speciaal ventiel te kopen met verwijderbare kern, plus dat klein dingetje om de kern eruit te halen (om stan's no tubes via het ventiel in te kunnen spuiten, met die spuit kun je ook goed doseren + gebruikte latex opnieuw opzuigen als je van band verwisselt), maar vraag me eerlijk gezegd wel af of zo'n UST ventiel gaat passen op elk mavic wiel (heb al ervaren dat een ventiel voor het ene mavic wiel de andere mavic velg niet goed afsloot)

ik vind via de zoek functie ook geen info over innovationsaz.com's "seal & flate", is latex plus co² in een bus, kun je inspuiten via een normaal ventiel, dus zal de latex ook wel een stuk minder 'korrelig' zijn dan die van stan's, is dus eigenlijk voor een tubeless systeem, niet voor een no tubes systeem (waar er al latex in de band zit), krijgt wel goeie kritieken
Post Reply