Vermageren: 2 probleempjes: Honger en geen vooruitgang meer.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Snellen Erre
Mountainbiker

Post by Snellen Erre »

Misschien ook niet onbelangrijk maar het wordt al eens over het hoofd gezien: spieren wegen meer dan vet. Staar u dus niet blind op uw weegschaal.

Gezonde voeding + sporten, moet op termijn wel een positieve uitwerking hebben. Er zijn snellere manieren om af te vallen maar die zijn niet vol te houden of doen uw lichaam te kort.

Keep it up! =D>
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Wat snellen erre zegt is natuurlijk ook juist.
Ik ben zonder al te veel problemen van 83,5 naar 75,5 kunnen vermageren, en veel fietsten heeft daartoe ook bijgedragen.

Ik merk nu, na drie maand veel te fietsen dat mijn benen veel gespierder geworden zijn, vooral de bovenbenen. Hier zit dus waarschijnlijk ook een beetje extra gewicht in.....
ChIcKy
Mountainbiker

Post by ChIcKy »

Wat ook kan helpen, is trainen met gewichten, redelijk zwaar dan wel. Hiermee breek je spieren af, maar na de training kan je herstel dan beginnen. Er worden nieuwe vezels aangemaakt om spieren groter en sterker te maken, je moet dan wel genoeg bouwstenen eten (lees: proteïnen). Voor dit herstel worden er dus constant calorieën verbrandt. Zelfs tijdens de slaap worden er calorieën verbrandt, omdat er spieren opgebouwd moeten worden.
Eet sowieso genoeg proteïnen, dit neemt het hongergevoel weg en voor de verwerking ervan zijn er 20% meer calorieën nodig dan bvb voor de verwerking van koolhydraten.
Combineer dan powertraining (3à4 keer per week) met 3 keer per week 40 minuten fietsen, en je zal versteld staan van het resultaat. Met resultaat bedoel ik dan niet het gewicht, wel het vetpercentage. Want spieren wegen meer dan vet.
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Hoe kun je dit vetpercentage meten? Heb je daravoor speciale weegschalen nodig of moet je hiervoor bij een dokter of dietist zijn?
ChIcKy
Mountainbiker

Post by ChIcKy »

Om het vetpercentage te meten zijn er op de markt speciale weegschalen die een kleine stroom door uw lichaam sturen om zo de weerstand te meten. Deze weerstand wordt omgezet in vetpercentage. Er is ook een andere versie beschikbaar waarbij je een toestel met twee handen moet vastnemen (in de meeste fitnesscentra hebben ze zo'n ding), het principe is hetzelfde als de weegschaal. De meeste dokters hebben wel één van de twee toestellen.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

specibiker wrote:Hoe doen jullie dat toch #-o
Ik zelf woog 77 kg voor 1.75m ,gestopt met roken en zachtjesaan naar de 84 kg gegaan. Ben ong 1 jaar terug met een dieetiste aan de slag gegaan zonder resultaat. 8 maand geleden beginnen moutainbiken a rato van 1 TT en 2x ong 40 km op de baan. Nu zelfs een haluur joggen per dag gevolgd door een 20min op de rollen (cooling down) Ondanks alle inspannigen weeg ik nu nog 81 kg. Ik snoep niet en drinkk geen frisdrank, eet 3 stukken fruit per dag ( waaronder regelmatig verse ananas) maar dat deed ik daarvoor ook al. Hebben van vroeger al redelijk gezonde maaltijden, verse groenten weinig zout veel vis en gevogelte. Ik zou graag terug naar de 75 kg gaan maar begin toch een beetje de moed te verliezen.
Ik vermoed zeer sterk dat in je trainingen geen vetverbrandingstrainingen zitten (alleen al te zien aan het aantal km's e, je looptijd), ik ken er zo nog....
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

ChIcKy wrote:Om het vetpercentage te meten zijn er op de markt speciale weegschalen die een kleine stroom door uw lichaam sturen om zo de weerstand te meten. Deze weerstand wordt omgezet in vetpercentage. Er is ook een andere versie beschikbaar waarbij je een toestel met twee handen moet vastnemen (in de meeste fitnesscentra hebben ze zo'n ding), het principe is hetzelfde als de weegschaal. De meeste dokters hebben wel één van de twee toestellen.
Tja......als je echt zoiets wil dan mag je voor een goed toestel toch al zo'n 500 Euri neertellen. En dan overal je lijf volplakken met draadjes. Dat gedoe met die weegschalen en handen is nogal bullshit. Misschien goed om je vooruitgang te meten maar absoluut geen echte vetpercentage indicatie. Een goed apparaat geeft trouwens aan hoeveel water je ophoudt.

En als je iets of wat gespierd bent moet je al zeker geen goedkope prullen proberen want dan krijg je een inzinking......

Een maat van mij leurde vroeger met zo'n apparatuur langs dokters, 't is daarom dat 'k 't weet....
splash
Mountainbiker

Post by splash »

zo'n vetmeting kan via weegschaal (minst betrouwbaar), huidplooimeting (redelijk betrouwbaar), scanner (beste)
w84me
Mountainbiker

Post by w84me »

@pvandebe
"En als je iets of wat gespierd bent moet je al zeker geen goedkope prullen proberen want dan krijg je een inzinking...... "

Wat bedoel je daarmee ?

Trouwens bedankt voor je PB
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Ik ben een kleine 40 kilo afgevallen, in een goeie 9 maanden tijd, dus een crashdieet maw.

ik kwam van 110 en weeg nu nog een 73-tal kilo.

Ik heb mijn frisdranken gelaten, snoep en alle andere troep.

Momenteel zou ik best mogen een beetje aankomen want ik voel net zoals u dat ik geen force heb om te trappen na geringe tijd.

Dus mijn gewicht ga ik weer laten komen (op een gezonde manier dan wel) tot een 75 kilogram, ik ben trouwens 1m84
Post Reply