No problemo Koen. We horen elkaar wel. Als je ook nog eens de andere vragen zou kunnen beantwoorden op mijn laatste mails.
@Whoodwheel, Caroline en Mark. Je zult nog van me horen om eventueel te carpoolen op die dag.
Groeten,
Nebraz
C2C 2007 (Pyreneeën)
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Ik heb een klein - misschien wat bizar - vraagje:
Ik zou mijn coniditie voor de C2C tijdens de houffamarathon nog eens willen testen.
Maar welke afstand is hiervoor het meest geschikt? 90 of 120km
Als ik de hoogtemeters van de verschillende etappes bekijk zou de 90km het meest overeenkomen. Maar wellicht zijn de pyreneeën net iets technischer en is de 120 de beste test.
Kan iemand wat verduidelijken?
Ik vrees dat ik te weinig tijd heb om die dag de 120km te doen.
Alvast bedankt.
Ik zou mijn coniditie voor de C2C tijdens de houffamarathon nog eens willen testen.
Maar welke afstand is hiervoor het meest geschikt? 90 of 120km
Als ik de hoogtemeters van de verschillende etappes bekijk zou de 90km het meest overeenkomen. Maar wellicht zijn de pyreneeën net iets technischer en is de 120 de beste test.
Kan iemand wat verduidelijken?
Ik vrees dat ik te weinig tijd heb om die dag de 120km te doen.
Alvast bedankt.
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Voor het vertrek ben ik aan het kijken om met de trein naar Charleroi te gaan. Er zou een combi-ticket bestaan. Moet dan wel overstappen in Brussel en in Charleroi de bus nemen.nebraz M/29j. wrote: @Whoodwheel, Caroline en Mark. Je zult nog van me horen om eventueel te carpoolen op die dag.
Voor het terugkeren moet ik ook nog eens in detail bekijken.
- elrudi
- Mountainbiker
- Location: C'dale F700, C'dale Raven Rip, C'dale Rush Carbon Custom, C'dale Super V, SandmanTi Prototype :-)
@Whoodwheel:
Geen stress hé mannen, de Coast to Coast is géén koers hoor.
Vergeet niet dat je steeds de hele dag tijd hebt om je rit te rijden en dat het de bedoeling is dat je onderweg ook eens rondkijkt en van de prachtige natuur geniet.
(tegen 20:00u wordt het wel donker hoor
)
Als je, ter voorbereiding, regelmatig in de ardennen eens een toertje meepikt en voor de rest een goede lichamelijke conditie hebt, dan zal je op de CtC geen grote problemen ondervinden. (bij mij is dat alleszins zo gelukt in 2003 en ook vorig jaar op de nieuwe versie)
Na enkele dagen worden afstanden en hoogtemeters al snel heel relatief en maken ook die 90km of 120km tijdens de voorbereiding geen enkel verschil meer.
DOSEREN is de boodschap en steeds je eigen tempo rijden en niet proberen even zwaar of snel te trappen als die andere, want dan betaal je op termijn toch het gelag.
Coast to Coast is vooral een belevenis van je favoriete sport in een immens prachtige natuur. Profiteer ervan want die twee weken zijn voorbij voor je het weet.
Groeten,
Rudi.
Vergeet niet dat je steeds de hele dag tijd hebt om je rit te rijden en dat het de bedoeling is dat je onderweg ook eens rondkijkt en van de prachtige natuur geniet.
Als je, ter voorbereiding, regelmatig in de ardennen eens een toertje meepikt en voor de rest een goede lichamelijke conditie hebt, dan zal je op de CtC geen grote problemen ondervinden. (bij mij is dat alleszins zo gelukt in 2003 en ook vorig jaar op de nieuwe versie)
Na enkele dagen worden afstanden en hoogtemeters al snel heel relatief en maken ook die 90km of 120km tijdens de voorbereiding geen enkel verschil meer.
DOSEREN is de boodschap en steeds je eigen tempo rijden en niet proberen even zwaar of snel te trappen als die andere, want dan betaal je op termijn toch het gelag.
Coast to Coast is vooral een belevenis van je favoriete sport in een immens prachtige natuur. Profiteer ervan want die twee weken zijn voorbij voor je het weet.
Groeten,
Rudi.
- OmaFiets&co
- Mountainbiker
Post by OmaFiets&co »
Voorstel: Zou het niet beter zijn dat wij, deelnemers van de C2C, onze informatie via het forum van www.mtb.be aan elkaar doorgeven?
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Ik kan hier best mee akkoord gaan. Vakantie en natuur komen op de eerste plaats.El Rudi wrote:@Whoodwheel:
Vergeet niet dat je steeds de hele dag tijd hebt om je rit te rijden en dat het de bedoeling is dat je onderweg ook eens rondkijkt en van de prachtige natuur geniet.(tegen 20:00u wordt het wel donker hoor
)
DOSEREN is de boodschap en steeds je eigen tempo rijden en niet proberen even zwaar of snel te trappen als die andere, want dan betaal je op termijn toch het gelag.![]()
Coast to Coast is vooral een belevenis van je favoriete sport in een immens prachtige natuur. Profiteer ervan want die twee weken zijn voorbij voor je het weet.![]()
Groeten,
Rudi.
Maar als je de ritten ietwat onderschat hebt en je ,ondanks alles, toch te veel in het rood moet gaan, dan zal er van genieten niet veel in huis komen.
In die zin kan het wel eens interessant zijn om in Belgie een rit van gelijkaardige zwaarte te rijden.
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Lijkt me geen slecht voorstel.OmaFiets&co wrote:Voorstel: Zou het niet beter zijn dat wij, deelnemers van de C2C, onze informatie via het forum van www.mtb.be aan elkaar doorgeven?
- volante
- Mountainbiker
Coast to Coast april 2010
Dag iedereen!
Wij hebben met een aantal vrienden het plan om volgend jaar een coast to coast te doen door de pyreneeën.
De periode die ons het best past, is echter de paasvakantie (4-15 april).
Mijn vraag: is dit te doen in deze periode van het jaar? Niet te koud? Ligt er niet te veel sneeuw om fatsoenlijk te kunnen mountainbiken?
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties!
Bruno
Wij hebben met een aantal vrienden het plan om volgend jaar een coast to coast te doen door de pyreneeën.
De periode die ons het best past, is echter de paasvakantie (4-15 april).
Mijn vraag: is dit te doen in deze periode van het jaar? Niet te koud? Ligt er niet te veel sneeuw om fatsoenlijk te kunnen mountainbiken?
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor de reacties!
Bruno
Dag Bruno,
Het weer is in die periode nogal wisselvallig, in september hebben we gemiddeld 1,5 regendag op heel de tocht van 15-16 etappes (op de 14 jaar dat we die al organiseren).
Begin april durf ik er mijn hand niet voor in het vuur steken, maar een kleine week regen zou wel eens kunnen... februari en maart zijn bijvoorbeeld véél droger.
Qua temperaturen zou dat wel meevallen, iets warmer dan hier maar altijd mogelijkheid tot (zelfs verse) sneeuw op hoogte.
Onze oude route (die we nog altijd op maat kunnen organiseren) zou ik zeker niet aanraden in die periode: je gaat langdurig en hier en daar gevaarlijk over sneeuwhellingen moeten stappen.
Onze nieuwe route zou denk ik nog net doenbaar zijn, we gaan hoger dan de oude route (2400m) maar het terrein is daar niet zo steil en je blijft minder lang op die hoogte. Dus met wat karakter of een kleine omleiding zou dat denk ik wel te doen zijn.
Maar daar ligt het grootste probleem niet... Pasen (van witte donderdag tot paasmaandag) is in Spanje hét absolute topweekend qua toerisme: ik denk niet dat het ons zal lukken in die periode een serie logies voor telkens één dag vast te leggen. Dat is trouwens de hoofdreden dat we onze "vaste" CTC niet in juli/augustus organiseren maar in september.
We zouden alleszins met plezier een CTC op maat voor jullie organiseren, laat maar weten of we van dienst kunnen zijn.
Het weer is in die periode nogal wisselvallig, in september hebben we gemiddeld 1,5 regendag op heel de tocht van 15-16 etappes (op de 14 jaar dat we die al organiseren).
Begin april durf ik er mijn hand niet voor in het vuur steken, maar een kleine week regen zou wel eens kunnen... februari en maart zijn bijvoorbeeld véél droger.
Qua temperaturen zou dat wel meevallen, iets warmer dan hier maar altijd mogelijkheid tot (zelfs verse) sneeuw op hoogte.
Onze oude route (die we nog altijd op maat kunnen organiseren) zou ik zeker niet aanraden in die periode: je gaat langdurig en hier en daar gevaarlijk over sneeuwhellingen moeten stappen.
Onze nieuwe route zou denk ik nog net doenbaar zijn, we gaan hoger dan de oude route (2400m) maar het terrein is daar niet zo steil en je blijft minder lang op die hoogte. Dus met wat karakter of een kleine omleiding zou dat denk ik wel te doen zijn.
Maar daar ligt het grootste probleem niet... Pasen (van witte donderdag tot paasmaandag) is in Spanje hét absolute topweekend qua toerisme: ik denk niet dat het ons zal lukken in die periode een serie logies voor telkens één dag vast te leggen. Dat is trouwens de hoofdreden dat we onze "vaste" CTC niet in juli/augustus organiseren maar in september.
We zouden alleszins met plezier een CTC op maat voor jullie organiseren, laat maar weten of we van dienst kunnen zijn.