We hadden voor dit jaar terug een tocht rond Leuven voorzien maar we kregen geen toelatingen voor de domeinbossen en dus moesten we teruggrijpen naar ons basisparcours van 2 jaar geleden. Maar toen we daar dan toelatingen voor aanvroegen, bleken de regels in Holsbeek veranderd. Alle organisatoren moeten de bloso-routes gebruiken ...en in de aangegeven richting !! Terug naar af dus. gelukkig kregen we (voor het eerst in 10 jaar!!) toelating om het grondgebied van Rotselaar te gebruiken. Maar ook hier waren/zijn er beperkingen opgelegd. Desondanks hebben we geprobeerd om er toch nog iets van te maken en samen met het goede weer was het voor de meesten toch wel leuk.
Blijkbaar zijn er enorm veel mensen platgereden in de strook, juist voor de 2e bevoorrading alhoewel wij (leden van onze club) hier geen enkele keer zijn platgereden en we zijn daar veel keer langsgeweest.
Voor volgend jaar is het nog even afwachten maar we denken terug aan een langere tocht (>70 km) . Of die rond Leuven zal gaan denk ik niet maar hopelijk mogen we dan terug gebruik maken van de domeinbossen.
Dirk
22/07/07 Wijgmaal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- ikkel
- Mountainbiker
hey palmoPalmo wrote:Godver, godver.... de lekke banden waren niet te tellen, hé. Ik dacht nog dat ze mij maar sparen, maar helaas.Wou voor de 57 gaan maar al na een 30 kms begon de achterste band leeg te lopen. Ik dacht nog : nu rij ik al zoveel ritten zonder platte band. Uiteindelijk heb ik hem dan toch maar vervangen, maar een goei paar kms verder sprong die ook stuk. Nl toen we door die verschillende plassen moesten. Ik heb toen maar de vorige kapotte band teruggestoken omdat die toch maar langzaam afging.
Een beetje verder stonden er nog een stuk of 10 langs de kant met een lekke band.
Na de 2e bevoorrading (+/- 36 kms) heb ik dan maar het zekere voor het onzekere genomen en voor de 45 kms gegaan, maar ik moest wel telkens om de paar kms bijpompen......
En natuurlijk![]()
![]()
ik kreeg de pomp er telkens moeilijk af tot op km 45 er opeens het ventiel en alles meekwam...godver..godver
![]()
Dan maar te voet verder: ik had al 45 kms op de teller en ik had toch de rit van 45 kms gekozen.. En de bordjes van in het begin vd rit met een gsmnummer was ik al lang niet meer tegengekomen.
JAWADDE +8 kms verder heb ik te voet moeten gaan... Geweldig ! Twaren er uiteindelijk 53 aub
Ik vraag me af: hoeveel binnenbanden nemen jullie mee ?
aan de inschrijving lagen strookjes met het pechnummer op ( volgende keer meenemen) en dan heb je steeds het nummer bij
ik had 3bar vanachter en 2.5 vanvoor ben door alles doorgereden en heb gene platte tube gehad ( menne bikepartner die had wel prijs in het troostembergbos)
- Cherub
- Mountainbiker
Tubeless + NoTubes = de geweldigste oplossing tegen platte banden!
Voor de rest idd de gekende paden van de verschillende bloso routes maar toch nog op een leuke manier aan elkaar gelinkt. Voor de bepijling en de bevoorading niets als lof en hopelijk volgend jaar terug een rondom leuven zoals vorig jaar

Voor de rest idd de gekende paden van de verschillende bloso routes maar toch nog op een leuke manier aan elkaar gelinkt. Voor de bepijling en de bevoorading niets als lof en hopelijk volgend jaar terug een rondom leuven zoals vorig jaar
- Fulaks
- Mountainbiker
- Location: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016) - Orbea Rise M10 ('24)
Dat was met plezier gedaan, maar die beloofde pint zal voor een een andere keer zijn zeker ? Wij hebben nochtans nog een tijdje in het gras gezeten, nagenietend van deze mooie tocht.Doobie wrote:Nogmaals bedankt aan de mannen van Antwerpen die me de laatse 10km geholpen hebben met mijn lekke band!
Fulaks
- -= isimo
- Mountainbiker
Toch één schoonheidsfoutje op deze TT : de latere starters hadden
een zèèr magere ravito :
aan de 1ste was er als voeding enkel nog appelsien,
aan de 2e appelsien en wat cake (was de laatste toen we daar waren)
en de Aquarius was ook op.
Verder fijne tt, wel meer op snelheid dan op fun gereden,
leken meer HM dan het er in werkelijkheid waren.
en een applausje voor het fietskuisteam
-=mo
een zèèr magere ravito :
aan de 1ste was er als voeding enkel nog appelsien,
aan de 2e appelsien en wat cake (was de laatste toen we daar waren)
en de Aquarius was ook op.
Verder fijne tt, wel meer op snelheid dan op fun gereden,
leken meer HM dan het er in werkelijkheid waren.
en een applausje voor het fietskuisteam
-=mo
- Doobie
- Mountainbiker
- Location: Cube LTD Team 2007-Xt -Lx-Mavic Crossride-Formula K18- Reba -Selle Italia Flite & Scott Vantage
Mijn oprechte excuses! Heb jullie nog zitten zoeken, zat een pintje te drinken op het terras.Fulaks wrote:Dat was met plezier gedaan, maar die beloofde pint zal voor een een andere keer zijn zeker ? Wij hebben nochtans nog een tijdje in het gras gezeten, nagenietend van deze mooie tocht.Doobie wrote:Nogmaals bedankt aan de mannen van Antwerpen die me de laatse 10km geholpen hebben met mijn lekke band!
Fulaks
Komen jullie naar de Hoebelbike in Vlezenbeek? Kunnen anders afspreken...
Vele groetjes & bike ze! Nogmaals bedankt voor de postive spirit
- Fulaks
- Mountainbiker
- Location: Cannondale M500 ('94) - Orbea Alma 29" HS50 ('12) - Orbea Oiz M10 29" (2016) - Orbea Rise M10 ('24)
No worriesDoobie wrote:Mijn oprechte excuses! Heb jullie nog zitten zoeken, zat een pintje te drinken op het terras.
Komen jullie naar de Hoebelbike in Vlezenbeek? Kunnen anders afspreken...
Allé, ik zal zien da'k m'n pompke bij heb hé
Fulaks
- Doobie
- Mountainbiker
- Location: Cube LTD Team 2007-Xt -Lx-Mavic Crossride-Formula K18- Reba -Selle Italia Flite & Scott Vantage
Fulaks wrote:No worriesDoobie wrote:Mijn oprechte excuses! Heb jullie nog zitten zoeken, zat een pintje te drinken op het terras.
Komen jullie naar de Hoebelbike in Vlezenbeek? Kunnen anders afspreken...Wij hadden Vlezenbeek inderdaad op de agenda staan, de Muddy Buddies zullen goed vertegenwoordigd zijn !
Allé, ik zal zien da'k m'n pompke bij heb hé![]()
Fulaks
Check PB