jah dat klopt. mijn achterband is pas geleden gescheurt aan de zijkant. mhhhh ik ga denk ik ook da notubes proberenwasbeer2006 wrote:Het werkt heel simpel van een gewone band in de zijkant dunner en gaat dus sneller kapot, maar met binnenband gaat ie dat ook dus...
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kan het zijn dat banden gemonteerd met No-tubes breder zijn dan met biba.
Ik heb dit gemerkt tijdens Vielsalm na serieus lek te hebben gereden, dat ik een biba moest steken, daarbij viel direct op dat de band smaller toonde.
Het betreft hier een Michelin XCR Dry 2.0 1.8bar druk
Vond deze band eigelijk te breed.
Ik heb dit gemerkt tijdens Vielsalm na serieus lek te hebben gereden, dat ik een biba moest steken, daarbij viel direct op dat de band smaller toonde.
Het betreft hier een Michelin XCR Dry 2.0 1.8bar druk
Vond deze band eigelijk te breed.
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
- Birota
- Mountainbiker
oef, ik heb de volle 25 pag doorgelezen in mijn zoektocht naar notubes info. Ik overweeg namelijk sterk de overstap. Tot nu toe steeds biba/buba gereden. Ik zou me aan de volgende combinatie willen wagen:
- DT Xr4.2d velgen met gewone (niet UST) NN en RR vouwbanden en dan notubes van maken met gerief van stan's of DT swiss kit (iemand ervaring met deze laatste?)
Ik blijf echter met belangrijke vragen zitten waarmee ik met tot jullie wil richten:
1.Met de biba/buba combinatie durf ik vrij laag in druk gaan (zelfs tot 1.3 à 1.4 bar) en voel me hier zeer goed bij, afhankelijk van ondergrond natuurlijk. Ik zal echter niet snel hoger gaan dan 2bar. Weeg zelf natuurlijk niet zoveel met men 63kg. Ik hoor nu wel dat met lage druk rijden één van de voordelen van het tubless-systeem is. Slaat dit ook op het notubes systeem? Want zou ni graag hebben dat op een snelle afdaling met wortels of stenen men band eraf loopt
Zijn de drukken tussen gewone biba en notubes te vergelijken of mag in de notubes meer druk voor hetzelfde gevoel? Is het haalbaar met notubes systeem op deze velgen met 1.4 bar te rijden? Of eerder af te raden?
2. Hoe monteren de meesten hier hun notube systeem op gewone velgen: met de yellow tape (al dan niet bovenop het bestaande velglint) en apart ventiel of ook nog de notube ventielband met ingesmolten ventiel?
3. Ik zie dat er niet veel zijn die met het notube systeem nog 2.25 banden monteren, de meesten opteren blijkbaar voor 2.1 of 1.8. Komt dit omdat de banden op een notube systeem meer doorveren zonder biba en het zo niet nodig is een bredere band te nemen? Voor mijn keuze gaat het tussen 2.25 of 2.1 (heb reeds een setje 2.25).
Zoals jullie kunnen lezen nog veel vragen, maar beter goed voorbereid de tsap nemen dan achteraf met misserie zitten he!
Alvast bedankt!
- DT Xr4.2d velgen met gewone (niet UST) NN en RR vouwbanden en dan notubes van maken met gerief van stan's of DT swiss kit (iemand ervaring met deze laatste?)
Ik blijf echter met belangrijke vragen zitten waarmee ik met tot jullie wil richten:
1.Met de biba/buba combinatie durf ik vrij laag in druk gaan (zelfs tot 1.3 à 1.4 bar) en voel me hier zeer goed bij, afhankelijk van ondergrond natuurlijk. Ik zal echter niet snel hoger gaan dan 2bar. Weeg zelf natuurlijk niet zoveel met men 63kg. Ik hoor nu wel dat met lage druk rijden één van de voordelen van het tubless-systeem is. Slaat dit ook op het notubes systeem? Want zou ni graag hebben dat op een snelle afdaling met wortels of stenen men band eraf loopt
Zijn de drukken tussen gewone biba en notubes te vergelijken of mag in de notubes meer druk voor hetzelfde gevoel? Is het haalbaar met notubes systeem op deze velgen met 1.4 bar te rijden? Of eerder af te raden?
2. Hoe monteren de meesten hier hun notube systeem op gewone velgen: met de yellow tape (al dan niet bovenop het bestaande velglint) en apart ventiel of ook nog de notube ventielband met ingesmolten ventiel?
3. Ik zie dat er niet veel zijn die met het notube systeem nog 2.25 banden monteren, de meesten opteren blijkbaar voor 2.1 of 1.8. Komt dit omdat de banden op een notube systeem meer doorveren zonder biba en het zo niet nodig is een bredere band te nemen? Voor mijn keuze gaat het tussen 2.25 of 2.1 (heb reeds een setje 2.25).
Zoals jullie kunnen lezen nog veel vragen, maar beter goed voorbereid de tsap nemen dan achteraf met misserie zitten he!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Gebruik de zoekfunctie, ik heb dit al minstens 3x gepostInsomnia wrote: - DT Xr4.2d velgen / DT swiss kit (iemand ervaring met deze laatste?)
Indien je gewone banden met NoTubes of Eclipse wil monteren, is het af te raden lager dan 2.2 bar te rijden. Wil je dit doen moet je een echte UST band nemen. Het risico dat de band van de velg loopt is anders veel te groot.
Met Yellowtape is montage van banden vaak moeilijker dan met een Eclipse kit omdat van deze laatste de velgstrip dikker is.
- Birota
- Mountainbiker
Alvast bedankt!
Sorry als het wa simpele vragen zijn, maar ben nog beginner op UST vlak
Dus het voordeel van op lage druk te kunnen rijden vervalt bij de notubes? Om op lage druk te kunnen rijden moet ik dus het standaard UST systeem toepassen? Kan ik dan de XR 4.2d velg uitrusten met een rubber notubes lint met ventiel en wat sealant met daar de UST buitenband om? Is dit dan niet te zeer een nadeel qua gewicht tov biba/buba of valt dit nog mee?madskatingcow wrote: Indien je gewone banden met NoTubes of Eclipse wil monteren, is het af te raden lager dan 2.2 bar te rijden. Wil je dit doen moet je een echte UST band nemen. Het risico dat de band van de velg loopt is anders veel te groot.
Sorry als het wa simpele vragen zijn, maar ben nog beginner op UST vlak
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
De velgstrip van NoTubes is inderdaad zeer zwaar, 80 gram dacht ik. Het velglint van Eclipse daarentegen is slechts 7 gram, ventiel inbegrepen meen ik mij te herinneren & werkt perfect met UST banden. Bovendien kan je bij een lekke band makkelijk een binnenband monteren, terwijl je bij NoTubes heel de strip moet verwijderen.
- Birota
- Mountainbiker
Ik twijfel tussen volgende sets:
- Een DT XR4.2d velg met rubber velgband/ventiel van notubes en NN/RR banden (UST of snakeskin kweet nog ni) en sealant natuurlijk
- Of: Hetzelfde maar dan met de ZTR velg van Notubes maar dan zonder de rubber velgband en met yellowtape en los ventiel.
Wat is volgens jullie de zekerste oplossing om met lage drukken (1.4 bar) ter rijden?
@madskatingcow: Als ik hoor dat sommigen hun RR zo moeilijk op een DT velg krijgen , kan hij toch ook moeilijk aflopen? Of ben ik hier mis?
Voordeel van de dt versie is natuurlijk dat ik achteraf de set nog steeds kan gebruiken met biba. Dit is met de ZTR set niet echt de bedoeling denk ik ze zijn tenslotte toch iets kleiner dan een gewone velg waardoor de band er dan toch sneller afkan bij lage drukken?
Alvast bedankt!
- Een DT XR4.2d velg met rubber velgband/ventiel van notubes en NN/RR banden (UST of snakeskin kweet nog ni) en sealant natuurlijk
- Of: Hetzelfde maar dan met de ZTR velg van Notubes maar dan zonder de rubber velgband en met yellowtape en los ventiel.
Wat is volgens jullie de zekerste oplossing om met lage drukken (1.4 bar) ter rijden?
@madskatingcow: Als ik hoor dat sommigen hun RR zo moeilijk op een DT velg krijgen , kan hij toch ook moeilijk aflopen? Of ben ik hier mis?
Voordeel van de dt versie is natuurlijk dat ik achteraf de set nog steeds kan gebruiken met biba. Dit is met de ZTR set niet echt de bedoeling denk ik ze zijn tenslotte toch iets kleiner dan een gewone velg waardoor de band er dan toch sneller afkan bij lage drukken?
Alvast bedankt!