Ervaring Meetcentrum Bullen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
lagniau
Mountainbiker

Post by lagniau »

IK denk ! dak ook is aldaar ga :o waar ligt Bullen ergens ?

greetz
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Kinrooi, tegen de nederlandse grens in het limburgse.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

lagniau wrote:IK denk ! dak ook is aldaar ga :o waar ligt Bullen ergens ?

greetz
http://www.meetcentrum.be/joomla/index. ... =3&lang=NL
ClassicDriver
Mountainbiker

Post by ClassicDriver »

Bezoek aan Bullen gebracht op woensdag 18 juli.

Ik sukkelde al langer met onderrug problemen die steeds maar erger werden.
Meestal na 30km voelde ik ook de vermoeidheid van de spieren in deze streek.
Eerst 6 weken rugkliniek in Hasselt gedaan. Volgens de testen boekte ik resultaat, maar de pijn was er nog steeds. Besloten om hier mee te stoppen.

Toen had ik dinsdag 17juli nog een afspraak met lic kine en ostheopaat.
Deze mens vertelde mij dat mijn linkerbeen korter was. Ik moest zolen hebben van 3mm in mijn linkerschoen.
Dit had de rugkliniek nog niet eens gezien op hun scan :roll: [-X

Woensdag ga ik langs bij Bullen.
Na enkele minuten had ik door dat ik hier geholpen kon worden.
Mens heeft heeeeeeeeeeel veel kennis.
Conclusie linkerbeen is 9mm korter en moet volgens hem ook zolen van 3mm leggen in de linkerschoen.
Voor de rest stuurpen en zadelpen moeten aanpassen.
Woensdag ben ik ook dadelijk gaan uittesten met een kort stevig wegritje. Pijn is er nog maar in veel mindere mate.
Net terug van weekje vakantie en zal zien wat het gaat geven.Maar ik geloof er 100% in Bullen zijn ervaring en aanpassingen.

Nota Bene: Voor aankoop fiets heb ik een computermeting laten doen bij Bioracer.
Rij hier in een ZEEEEEEER grote boog omheen en rij dadelijk naar Kinrooi!!!
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

ClassicDriver wrote: Nota Bene: Voor aankoop fiets heb ik een computermeting laten doen bij Bioracer.
Rij hier in een ZEEEEEEER grote boog omheen en rij dadelijk naar Kinrooi!!!
Join the club.
Ik ben ook bij die amateurs van bioracer langs geweest, achteraf kon ik bijna niet meer met mijn fiets rijden. Gerard Bullen daarentegen, die kent zijn vak tenminste.
Binnenkort nieuwe fiets, maar de maat gaat door hem bepaald worden, en dan afgesteld voor ik het eerste fatsoenlijk ritje doe.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

ik ben gisteren bij Bullen geweest.

Na de opmeting voelde ik me op de goed afgestelde fiets al veel beter. Ben eens benieuwd naar dit weekend voor de eerste echte testen.

Ik zat ervoor te uitgestrekt op m'n fiets, met pijn in onderbenen en schouders tot gevolg. Ik reed daardoor ook teveel op m'n onderbenen. Na het korte ritje viel het duidelijk op dat m'n bovenbenen toch iets meer werk deden dan ervoor.

Wel is m'n frame enkele centimeters te groot. Heb een 19'' en heb eigenlijk een 17'' nodig. :roll: Daardoor is m'n fiets niet zo wendbaar. Maar ben toch al blij dat m'n trapstel-zadel-stuur verhouding goed is.
koen123
Mountainbiker

Post by koen123 »

ik ben die man eeuwig dankbaar; twee jaar geleden beginnen sukkelen met de knie. Doktersbezoeken, scanners, kiné... noem maar op, niets hielp. Daar ik al jaren op die fiets rondtoerde, vrij intensief, deed me vermoeden dat de afstelling van mijn fiets het probleem niet was; tot ik bij Gerard terecht kwam. Ik kon NIET meer fietsen van de pijn en dokters vonden niets. Hij heeft mij uitgemeten, mijn fiets afgesteld en WEG waren de problemen!! 10000X dank, ik kan weer fietsen en heb al jaren geen enkel probleem meer: www.meetcentrum.be
[-o< [-o< [-o<
TitaTovenaar
Mountainbiker

Post by TitaTovenaar »

Wat kost het als je naar daar gaat zonder fiets? (enkel met schoenen bv)
Gewoon om te weten hoe alles moet staan en welke maat van frame je moet nemen?
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik denk dat je beter even een mailtje naar hem stuurt daarvoor, want zijn prijzen zijn nog niet zo lang geleden veranderd.
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

vandaag eerste test na bullen.........
ONGELOOFLIJK resultaat
met alle respect voor al diegenen die mij voordien uitgemeten en advies gegeven hebben maar dit is wel effe iets anders
ik kan het iedereen alleen maar aanraden,ik heb mijn beste bike-makkers opgebeld om hun mijn ervaring te vertellen(ja,ook franco;steven,gij pakt toch nooit op)
de rugpijn is weg,gewoon weg
dankzij gerards raad loop ik overdag ook zonder pijn rond
niet te geloven gewoon,dat geen enkele goeroe ooit gemerkt heeft dat de onbalans in mijn benen al die mizerie veroorzaakte
Post Reply