21/07/07 Bk mountainbike Ottignies

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

het was een mooie wedstrijd bij de dames, mijn vriendin is 9e geworden op haar eerste bk en haar zus is 11e geworden

proficiat aan de winnaar ze is de verdiende winnaar , nu gaan we eens de belgische trui zien bij de dames

jammer dat er toch nog zijn die het nodig vinden om te schreeuwen en te verwijten als ze willen passeren zowel toeschouwers als rijders .

nys is verdiend de winnaar , zo komt het mtben nog eens wat meer in het nieuws.
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Ik heb gisteren ook meegedaan bij de juniores en al bij al wel tevreden een 28 ste plaats op 56. Carabin is de verdiende winnaar bij ons hij rijd iedereen in de prak gewoon #-o
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

alainvwbike wrote:Ik denk dat het parcours selectief en lastig genoeg was zodat alle winnaars het ook verdienen.Pech en valpartijen horen er nu ook eenmaal bij!!
Wat ik wel niet begrijp is dat wij funklassers evenveel rondes moeten afleggen als de masters??
Voor mij waren 3 rondes in elk geval voldoende na een lekke band en 2 keer den decor te hebben bezocht!!
De masters1, 2 , dames en juniores hebben 4 ronden afgelegd als ik het goed heb.
willemske wrote:Ik heb gisteren ook meegedaan bij de juniores en al bij al wel tevreden een 28 ste plaats op 56. Carabin is de verdiende winnaar bij ons hij rijd iedereen in de prak gewoon #-o
Proficiat. Sebastien is inderdaad heel sterk, en nog een hele brave en vriendelijke jongen ook. Hier een mooie foto van hem met z'n trui , hij was heel fier op zijn prestatie.
Last edited by A d r i on Mon 23 Jul 2007 12:54, edited 1 time in total.
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

ja 4 ronden :lol:
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

al iemand foto's gevonden van de elites en beloften?
Heb die al gevonden op Mountianbike.be, maar er zijn blijkbaar nog fotografen aanwezig geweest dan 1 iemand!

greetz
P.
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

A d r i wrote:
alainvwbike wrote:Ik denk dat het parcours selectief en lastig genoeg was zodat alle winnaars het ook verdienen.Pech en valpartijen horen er nu ook eenmaal bij!!
Wat ik wel niet begrijp is dat wij funklassers evenveel rondes moeten afleggen als de masters??
Voor mij waren 3 rondes in elk geval voldoende na een lekke band en 2 keer den decor te hebben bezocht!!
De masters1, 2 , dames en juniores hebben 4 ronden afgelegd als ik het goed heb.

De funklasse ook 4 toeren!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

wat ik wil opmerken is een zeer storend feit voor de snellere renners / rensters :

- dat die vervloekte gedubbelden niet opzij willen gaan wanneer er een snellere achterop komt.
als deze roept en wil voorbijrijden, dan gaan de schelden, schreeuwen enz...
en sommigen willen zelfs de snelle renners gewoon doen vallen, of eigenhandig omver duwen.
(als je op de weg 1 vinger uitsteekt, krijg al onmiddelijk een sanctie, ter vergelijking)

iets wat je zeer regelmatig ziet gebeuren.... en de Bond die doet niks, enkel de ogen dichtknijpen. (als je op de weg 1 vinger uitsteekt, krijg al onmiddelijk een sanctie, ter vergelijking)
helaas zijn ook veel snellere renners op dat vlak wat passief.... een zeer ervaren renner zou die andere zeer diplomatisch in het decor parkeren... tenminste, dat gebeurde vroeger veel meer dan nu.

respect voor de gedubbelden die de snelleren wel doorlaten.

graag een wedstrijdverbod voor x-aantal wedstrijden, voor die groep hooligans op fietsen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Iedereen doet zijn best, maar we kunnen niet op elke 100 meter van het parkoers een mannetje zetten. Dan moeten we 600 man mobiliseren, het is nu al moeilijk genoeg - je mag niet vergeten dat hier vele tientallen vrijwilligers aan het werk waren, eigenlijk de ganse week al, voor de heren en dames koereurs hun pleziertje.
Vooral in de Fun/Open klasse is het verschil tussen de eersten en de laatsten soms inderdaad wel zeer groot.. maar als je sneller bent moet je maar zien dat je er voorbij geraakt. Het is koers voor iedereen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Volledige Klassementen HIER
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

Waarom moeten nog steeds 4 totaal verschillende categoriën samen rijden. Op een technisch parcours met hoofdzakelijk singletracks kan je toch niet de ene groep 2 minuten na de andere laten starten. Dat is regelrechte koersvervalsing. Wie snel start en eerst door de achterblijvers van de vorige categorie geraakt loopt al snel 30sec tot een minuut uit zonder extra inspanning. Ik heb veel respect voor die achterblijvers maar soms moet er eens geroepen worden en ja een gevaarlijk manneuver in het heetst van de strijd is dan logisch. We strijden voor een titel, of toch voor dat podium. De masters afzonderlijk laten starten, zoals in de Beneluxcup, moet toch ook makkelijk kunnen bij de andere wedstrijden. KBWB en anderen, wake up!!!
Post Reply