Vernieuwde Grand raid cristalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
chris
Mountainbiker

Post by chris »

Iegienie wrote:
roger wrote:Van een Zwitser vernomen dat er aan het parcour niets is veranderd maar dat ze de jaren voordien een beetje met hun klak hebben naar geslagen betreft de kilometers.Nu is het perfect uitgemeten vandaar dat dit de correcte afstanden zijn.Dus maak u geen illusies dat het gemakkelijker gaat zijn.
idd.
de eerste keren dat ik Cristalp deed was het volgens mijn meterkes 121km. Ze hebben dan een paar kleine veranderingskes gedaan, en daarna kwam mijn meterke op 125km uit.

Als ze puur op GPS gemeten hebben, en op 121km uitkomen, dan moeten we ergens zoeken waar ze een stukske erbij gelapt hebben. Want GPS afstanden zijn zo'n 10% te kort, omdat die horizontaal meten, en geen rekening houden met de hoogteverschillen. Dat is alleszinds zo als je een traject uitzet op een CD-ROM kaart, weet niet als je het opmeet met de gps op de vlo.
merk op dat een gps-gtrack uit een opeenvolging van trackpunten bestaat ... een bocht bvb is nooit rrn mooie kurvr maar een opeenvolging van rechte stukjes ... de gps meet telkens de afstand van die rechte stukjes .... vandaar ook een verschil ... met de active log valt het allemaal nogal mee maar als je filtert naar 500 trackpunten zie je de afstand verminderen.

chris
chris
Mountainbiker

Post by chris »

danman wrote:Ik ga me ook inschrijven voor de 121 Km ... voorlopig wel nog geen bikepartner, dus indien er nog iemand een plaatsje vrijheeft!!
Ik zou de week ervoor ook willen deelnemen aan de Eiger Bike Challenge en de week tussen beide willen doorbrengen in de Alpen ... zijn er nog kandidaten?
ik hoop dat ge op een week gerecupereerd bent na een "grand raid"? #-o
t'is geen ardennenritje hé [-X

chris
danman
Mountainbiker

Post by danman »

Dag Chris, alvast bedankt voor je ongerustheid!!
Ik hoop ook dat ik na een weekje gerecupereerd zal zijn, maar ik ben zeer hoopvol ((-:
Dus bij deze ... indien er nog mensen zin/tijd hebben om het tweeluik Eiger Bike Challenge - Cristalp te doen, laat dan zeker iets weten ...

PS: Off topic, maar ik ben niet echt overtuigd dat een 'Grand Raid' zoveel zwaarder is dan een ardennenritje zoals de RDHF??
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Ik heb mezelf ook ingeschreve voor de enige echte Cristalp !
Na lang twijfelen toch maar gedaan, zodat ik em samen met vader kan rijden (het gaat zijn laatste zijn).
Hopen da het gaat gaan na zeven maand mtb'en !
Greetz
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Xes wrote:Ik heb mezelf ook ingeschreve voor de enige echte Cristalp !
Na lang twijfelen toch maar gedaan, zodat ik em samen met vader kan rijden (het gaat zijn laatste zijn).
Hopen da het gaat gaan na zeven maand mtb'en !
Greetz

:roll: dan heb je nog een dikke maand om vollen bak te trainen .

Op de grote zijn tijdslimieten hé :wink:
Ni vergeten anders ligt ge er uit :drunk:
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

danman wrote: PS: Off topic, maar ik ben niet echt overtuigd dat een 'Grand Raid' zoveel zwaarder is dan een ardennenritje zoals de RDHF??
Wat zijn nu 30km en zo'n 2000 hm extra. Idd een onnozel alpenritje. Waarom doe je niet mee aan de Salzkammergut de 220km, dan heb je tenmiste een uidaging?
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Amai, als ik dat hier allemaal lees, krijg ik ook al serieus goesting! De GRC is en blijft speciaal, de moeder der marathons (de eerste grote marathon in 't hooggebergte als ik me niet vergis).

V-brakes: mogelijk, maar idd schijven geven meer "remcomfort". Vroeger werd de GRC zelfs zonder voorvering gereden, maar dat heb ik niet meegemaakt (oef).

Indelen: passeer je omslagpols niet in de eerste 3-4 klimmen, de laatste 2 klimmen zijn sowieso heeeeel laaaaaang en zwaar...

Kledij: een klein ademend regenjasje is best aan te raden indien ze kans op slecht weer geven (anders niet). Neem een ademend modelleke zoals die kleintjes van Bioracer en zet tijdens de beklimmingen de rits ver open, anders kunnen de zweetdruppels nooit tijdig verdampen en 'stik je'.

Logies in Verbier centrum: http://www.verbier.net of stuur een mailke naar info@verbier.net (in 't Engels of in 't Nederlands)

Wie weet, dat ik dit jaar ook nog es afzak naar de moeder der marathons, maar er zijn er nog zoveel die ik wil uitproberen, he!

Ken
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Gumball wrote:
danman wrote: PS: Off topic, maar ik ben niet echt overtuigd dat een 'Grand Raid' zoveel zwaarder is dan een ardennenritje zoals de RDHF??
Wat zijn nu 30km en zo'n 2000 hm extra. Idd een onnozel alpenritje. Waarom doe je niet mee aan de Salzkammergut de 220km, dan heb je tenmiste een uidaging?
't Zijn er zelfs 40 meer... en ook +- 2500 HM meer... (of 't dubbele HM)
SKimmie
Mountainbiker

Post by SKimmie »

En iedereen klaar voor de GRC?
Hoeplijk droog dit jaar.
Ga nu voor de 3de keer en wil toch wel eens een droge tijd neerzetten.
1° jaar zadel verloren en nogal koud op de pas de lona
2° jaar dabberen in de modder en natte trage wegen
Vertrek waarschijnlijk dinsdagavond,
terugkomen zondagavond.
Iemand zin om mee te rijden?
Neem wel een hotelleke in Verbier.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

SKimmie wrote:En iedereen klaar voor de GRC?
Hoeplijk droog dit jaar.
Ga nu voor de 3de keer en wil toch wel eens een droge tijd neerzetten.
1° jaar zadel verloren en nogal koud op de pas de lona
2° jaar dabberen in de modder en natte trage wegen
Vertrek waarschijnlijk dinsdagavond,
terugkomen zondagavond.
Iemand zin om mee te rijden?
Neem wel een hotelleke in Verbier.
weet nog niet of ik wel ga...ribfractuur tijdens de hagelandse chrono geraakt maar niet genezen :(
ben dus net terug van 3 weken vakantie en alles leek beter tot we vrijdag zijn gaan kayakken...op zichzelf niets aan, maar ik heb een snelstromende rivier van 30 meter breed moeten overzwemmen om een kind van 6 uit het water te gaan vissen. 't manneke was aan het verzuipen, vader hing met zijn oudste zoontje een kleine 20 meter verderop in het water. Heb me dan even niets aangetrokken van grc en pijn.

Ik ga de zaterdag of de zondag een testritje in de ardennen maken....een paar uur stevig klimmen en dalen...een uurtje stappen met de vlo in de nek. Lukt dat niet, dan verkoop ik mijn ticket #-o

meerijden: graag, maar kan ten vroegste op woensdag vertrekken, ik ga wel kamperen.
Post Reply