21/07/07 Bk mountainbike Ottignies

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Nys kan er toch niks aan doen dat de rest niet kan volgen? of moet hij in't vervolg dan maar stoppen aan de meet en zeggen "hier win jij maar want anders zien ze die trui volgend jaar niet"

@rikske =D>
Last edited by gilbo on Sun 22 Jul 2007 18:00, edited 1 time in total.
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Voor mij is het gewoon zo van... Peking rij ik niet want dat is te zwaar voor mij, maar waar ik iets kan pakken daar doe ik wel mee.

Dat hij klasse heeft staat buiten kijf, maar dat hij dan de truien ook voor de mensen laat die er wel voor werken en voor alles willen gaan en niet enkel op de parcours/weersomstandigheden die hem liggen ffkes komt tonen dat hij kan rijden. Dat laatste weten we toch...
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Rikske wrote:
canyon wrote:niks meer rijden van EK en wereldbekers...je goed voorbereiden terwijl de anderen zich het hart uit het lijf rijden en dan de trui pakken? pff zwak!
Je bekijk het wel érg simpel, dus Nys heeft op zijn lui gat de belgische trui gepakt terwijl die anderen ocharme zo hard gewerkt hebben :roll: .

Maar zo gaat dat in België, als Nys op zijn bek gaat of door Meirhaeghe op 2 minuten gereden wordt, dan is het van "Ja, wa wilde, Nys heeft niks van wedstrijden gereden de afgelopen weken, dus hoe zou hij nu kunnen winnen". Als Nys dan toch wint zoals vandaag dan is het van "Ja, wa wilde, Nys heeft niks van wedstrijden gereden de afgelopen weken, terwijl de anderen zich in 't zweet zaten te werken, das ni moeilijk dat hij wint".

En zo verdraaien ze in ons landje altijd de waarheid om hun gelijk te halen, triestig...

Maar enfin, hij heeft toch maar mooi gewonnen :-D .
ik zie toch wel 38 seconden staan hoor blijkbaar toch nog wat verzwakt op het einde weer.
Roel en filip zijn gewoon moe van de laatste maand de wereld af te reizen en wedstrijden te rijden op het HOOGSTE niveau. :wink:
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Bartistic wrote:Voor mij is het gewoon zo van... Peking rij ik niet want dat is te zwaar voor mij, maar waar ik iets kan pakken daar doe ik wel mee.

Dat hij klasse heeft staat buiten kijf, maar dat hij dan de truien ook voor de mensen laat die er wel voor werken en voor alles willen gaan en niet enkel op de parcours/weersomstandigheden die hem liggen ffkes komt tonen dat hij kan rijden. Dat laatste weten we toch...
Nys kan er toch niet aan doen dat Roel niet meereed ?

En Nys moet nogal een talent zijn, zonder er iets voor te doen toch belgisch kampioen worden, dat zegt dan veel over de andere rijders :roll: .

Maar kom, ik ben me hier weer in een discutie aan het mengen die eigenlijk volledig overbodig is, we weten wie belgisch kampioen is en das het belangrijkste.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Prachtige koersen gezien met verdiende winnaars. Selectief parkoers dus de winnaars hebben hun titel zeker niet gestolen.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

roy wrote:
Rikske wrote:
canyon wrote:niks meer rijden van EK en wereldbekers...je goed voorbereiden terwijl de anderen zich het hart uit het lijf rijden en dan de trui pakken? pff zwak!
Je bekijk het wel érg simpel, dus Nys heeft op zijn lui gat de belgische trui gepakt terwijl die anderen ocharme zo hard gewerkt hebben :roll: .

Maar zo gaat dat in België, als Nys op zijn bek gaat of door Meirhaeghe op 2 minuten gereden wordt, dan is het van "Ja, wa wilde, Nys heeft niks van wedstrijden gereden de afgelopen weken, dus hoe zou hij nu kunnen winnen". Als Nys dan toch wint zoals vandaag dan is het van "Ja, wa wilde, Nys heeft niks van wedstrijden gereden de afgelopen weken, terwijl de anderen zich in 't zweet zaten te werken, das ni moeilijk dat hij wint".

En zo verdraaien ze in ons landje altijd de waarheid om hun gelijk te halen, triestig...

Maar enfin, hij heeft toch maar mooi gewonnen :-D .
ik zie toch wel 38 seconden staan hoor blijkbaar toch nog wat verzwakt op het einde weer.
Roel en filip zijn gewoon moe van de laatste maand de wereld af te reizen en wedstrijden te rijden op het HOOGSTE niveau. :wink:
Goed lezen wat ik schrijf hé, ik zeg hier "moest Nys door Filip op 2 minuten gereden worden", dus Nys 2 minuten achter Filip binnenkomen ('t was maar om aan te tonen hoe mensen zouden reageren moest het vandaag anders uitgedraaid zijn).

En Nys kan er nu ook niet aan doen dat de andere 2 de Belgische trui dan blijkbaar niet zo hoog inschatten om er hun planning wat voor aan te passen. Het is trouwens niet abnormaal dat een sporter een bepaalde titel of trui als doel voorop stelt in zijn planning, Nys moet dit elk jaar ondergaan in het veldrijden, héél het seizoen domineren om dan de truien naar anderen te zien gaan die enkel en alleen op dat BK en WK speculeren, dus nu lapt hij het zelf maar eens hé.

Ik ben blij met het resultaat omdat Nys genoeg commentaar heeft moeten slikken, dat iedereen nu maar verder doet, maar de trui gaat toch mee naar Baal.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik denk ook dat Nys hier op zijn manier heeft laten zien dat hij wel degelijk kan mountainbiken, maar dat het echt de hitte was die hem uit China weghield. Een beetje revanche voor al de commentaren die hierover heeft moeten slikken.
Flupke heeft zich wat opgeblazen in het begin denk ik, moest van plaats 8 of zo terugkomen. Nys heeft zijn wedstrijd perfect ingedeeld. Ik had verwacht dat hij ging verzwakken op het eind maar dat is nog redelijk meegevallen.

Ook een zeer knappe prestatie gezien van Bjorn Brems, die had Flupke bijna te stekken op het eind, heeft er zelfs even voorgereden. Knap hoor !
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

A d r i wrote:Ik denk ook dat Nys hier op zijn manier heeft laten zien dat hij wel degelijk kan mountainbiken, maar dat het echt de hitte was die hem uit China weghield. Een beetje revanche voor al de commentaren die hierover heeft moeten slikken.
Dit is ook mijn idee, proficiat aan sven =D>
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Klasse Sven =D> =D> =D>
board
Mountainbiker

Post by board »

A d r i wrote:Ik denk ook dat Nys hier op zijn manier heeft laten zien dat hij wel degelijk kan mountainbiken, maar dat het echt de hitte was die hem uit China weghield. Een beetje revanche voor al de commentaren die hierover heeft moeten slikken.
Flupke heeft zich wat opgeblazen in het begin denk ik, moest van plaats 8 of zo terugkomen. Nys heeft zijn wedstrijd perfect ingedeeld. Ik had verwacht dat hij ging verzwakken op het eind maar dat is nog redelijk meegevallen.

Ook een zeer knappe prestatie gezien van Bjorn Brems, die had Flupke bijna te stekken op het eind, heeft er zelfs even voorgereden. Knap hoor !

Ik denk dat hem zelfs van verder moest komen! Welke plaats weet ik ni goe maar denk ergens tussen 10 en 14.
Volgens mij scheelde er iets met de flippe, in de 4 of 5de ronde heeft nen gedubbelde zen eigen voor eventjes ontdubbelt.
Was wel ni voor lang (ongeveer kwart ronde max halve toer). reden?
Mogelijk zen eigen voortijdig opgeblazen? zullen moeten wachten op commentaar zeker.
Heeft trouwens iemand gezien dat meirhaeghe met de superbow (alu) reed en ni met de carbon kader?

In ieder geval proficiat met de overwinning voor nijs!
Hij heeft zijn kunnen bewezen!
Post Reply