Erpe-Mere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Hey Rockrider,

Als ik me niet vergis ben ik daar ook ooit eens misreden en nooit meer op het parcours geraakt. De volgende keer had ik m'n plannetje mee en lukte het wel. Je gaat naar rechts en nog voor je de brug beneden bent is het linksaf. Een kleine talud naar beneden maar blijkbaar niet altijd goed zichtbaar. Ik ben wel niet zo vertrouwd met de streek daar, maar ik denk wel dat je die plaats bedoelt.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik ben van plan om morgen deze route te rijden. Heeft er iemand weet of er nog nagels of andere ongeregeldheden op het parcours rondslingeren?
pugke
Mountainbiker

Post by pugke »

een paar weken geleden de groene route gedaan en geen nagels of ongeregeldheden tegengekomen.
1 pijltje hangt een beetje weggestoken onder de bladeren (misschien nu al verholpen)
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Deze morgen de groene, blauwe en rode route gereden. Het lag al behoorlijk zwaar. Geen noemenswaardige obstakels gezien. De bepijling is ook nog goed in orde, al ken ik de route bijna uit het hoofd en dan let je niet altijd goed op.
Ik zag ook dat er twee nieuwe stukskes bij waren ten opzichte van vorig jaar. Ik het industriepark in Erpe-Mere steken ze nu de baan over, langs de oprit van de autostrade, zo een gans stuk langs die autostrade, om dan onder de brug terug aan te pikken op de route. Vorige keer gingen ze hier gewoon over de weg. Een twee verandering was in Burst, na het oversteken van de steenweg, ga je rechts, een stukje omhoog. Vroeger moest je hier links, op een nogal moeilijk padje, veel diepe groeven. Nu gaan ze gewoon rechtdoor, off-road, om dan rechts af te slaan en zo die onbewaakte overweg over te steken.
Eigenlijk is dit een van de betere routes uit de streek hier, maar door het rotweer vandaag, toch niet veel van genoten. Er reden ook een drietal motorijders op het parcours die een diep spoor trokken. Ik denk dat ze het parcours over zowat 25km gevolgd hebben, dan raakte ik de sporen bijster.
Sunreezer
Mountainbiker

Post by Sunreezer »

Rij nu ook al een tijdje deze route en vind ze wel ok. Enkel jammer dat sommige trails beetje kapot gereden zijn door landbouwers.

Heb wel een gevaarlijk hindernisje ontdekt, als je in Ottergem (net achter industrieterrein van Erpe-Mere) dat kleine baantje links inrijdt dan is na ongeveer 50 m de afsluiting links omvergewaaid. Beetje opletten dus of je zit er frontaal tegen.

En onder het brugje aan de E40 zijn ze momenteel aan het werken dus best je meteen op het voetpad schieten anders moet je afstappen.
Sunreezer
Mountainbiker

Post by Sunreezer »

Deze ochtend de blauwe eens gedaan. De pijltjes staan soms echt wel slecht, ben op plekken gekomen waar er twee pijltjes stonden, eentje rechtdoor en eentje rechts :-? .
pugke
Mountainbiker

Post by pugke »

Vandaag de blauwe route gereden en geen problemen gehad met de bepijling. altijd mooi aangeduid.
Wat Devilex zegt is waar, maar als je het plakje leest onder de pijl die naar rechts wijst, had je gezien dat de pijl voor rechts, de pijl is voor de route Haaltert :wink:
Er is trouwens nog zo een splitsing, maar daar is het plaatje van route haaltert nog beter leesbaar :bounce:
Kayser Söze
Mountainbiker

Post by Kayser Söze »

Toffe route met een heel hoog percentage off-road.
1 van mijn favo routes, samen met Gooik hier in mijn streek natuurlijk. Al is het altijd toffer als je je streek goed kent en al die pijltjes niet moet volgen
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Code: Select all

Zowel een kameraad als ik hebben twee weken na elkaar de groene route van Erpe-Mere gereden. We hebben alle twee tweemaal onze banden stukgereden op hetzelfde stuk.
We hebben op die plaats gezocht naar scherpe voorwerpen, nagels maar hebben niets teruggevonden. Momenteel is er op die plaats wel veel slijk en modder en we vermoeden dat
er onder al dat slijk en modder iets zit dat ervoor zorgt dat we platrijden.
De plaats des onheils:

na 8.5 à 9 kilometer, te Erondegem in de Koningsdries rechttegenover huisnr 16 is een baantje (smal) als je over het brugje rijdt kom je op een pad, tussen twee prikkeldraden. Dit is vrij smal.
Hier zijn we twee keer platgereden. Zou het mogelijk zijn om deze plaats eens te onderzoeken op scherpe voorwerpen.
vermoedelijk is er kwaad opzet in het spel. Mss mensen die in de buurt wonen en het er moeilijk mee hebben dat er mountainbikers rijden.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Van zodra al die modder een beetje opgedroogd is (hopelijk hoef ik niet tot in juni te wachten), ga ik de route van E-M ook eens doen. Ik ben hier net verhuisd en de route loopt voor m'n deur. Eigenlijk schandalig dat ik er nog niet eerder aan begonnen ben.... :oops:

Ben alvast heel benieuwd om de route te ontdekken na de commentaar hier gelezen te hebben. Hopelijk blijft de miserie met nagels in boomwortels achterwege....
Post Reply